Bevallen Orbis mc/atrium heerlen?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door anoniemass, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Hier een twijfelaar over waar te gaan bevallen.
    Hoe is het jullie bevallen in Orbis/Atrium, zowel positieve als negatieve verhalen zijn welkom!

Hoe is t met de voorzieningen. Hebben de verloskamers een bad? Werden jullie serieus genomen, etc.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groejtes

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hebben beide ziekenhuizen geen infoavonden?
    Venlo en Roermond wel namelijk.

Kan verder niets over de ziekenhuizen zeggen helaas...

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik kan over heerlen niet oordelen maar zou ik zou je Orbis zeker aanraden!

4. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Orbis heeft elke maand een info-avond waarbij je op de verloskamers mag kijken. Ook ik zou je orbis aanraden terwijl ik nog niet bevallen ben. MAar heerlen is zo een vies oud ziekenhuis waarbij je na de bevalling samen met iemand anders ligt. Orbis is een luxe ziekenhuis met zowiezo een bad op de verloskamers (dit weet ik niet van heerlen). En na de bevalling een eigen kamer en badkamer voor mocht je moeten blijven.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik ben nu 2x in orbis bevallen en bij binnenkomst krijg je meteen een verloskamer en daar verblijf je tot je naar huis gaat. de badkamer wordt gedeeld maar er zit wel een douche en bad in. En ook lekker er hangt ook een tv Je kunt dus nog lekker effe tv kijken voor afleiding als de weeen nog niet zo heel erg zijn.

En wat ook fijn is op de gang kan er gewoon gratis eten en drinken gepakt worden. Ook handig voor je partner.

Dus ik zeg ga voor orbis.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Weet niet of het ook tot de opties behoort maar vanavond is er een voorlichtingsavond in het Azm in maastricht. Volgens mij lig je hier na je bevalling ook op een gezamenlijke kamer. (tenzij die vol is krijg je de suite Hihi)

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ben bevallen in Heerlen. En het is me prim bevallen. Ik had 2 fantastische meiden die me super begeleid hebben met de bevalling. Een verloskundige en een vk in opleiding! Ook de verpleging was goed. Ik hoefde maar iets te vragen en ze deden het. Ik ben om 14.50 bevallen en rond half 7 naar de kamer gebracht. Die periode was een beetje hectisch, omdat ze van dienst wisselden.. Maar verder top verpleging!

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier bij de eerste bevallen in het atrium en de 2e staat daar ook 'gepland'. Heb niks te klagen gehad bij de eerste bevalling. Heb ook geen ervaring met Orbis, dus kan daar niet over oordelen. Wat voor mij wel een punt zou zijn, is de afstand. Ligt er denk ik maar net aan waar je woont. Ik woon in Kerkrade en moet er niet aan denken om als de weeën begonnen zijn, een half uur te moeten reizen naar het ziekenhuis.

Er zijn idd zoals iemand ook al zei infoavonden of kijkdagen waar je dus een kijkje mag nemen in de verloskamers. Iemand zei ook dat dat het Atrium een vies en oud ziekenhuis is. Dat is niet vergelijkbaar met Orbis, want die is helemaal nieuw...

Succes in ieder geval met de keuze. Ik zou als ik jou was, en dus twijfelde, bij beide op infoavonden gaan om te kijken waar je een beter gevoel bij hebt!

Deel Deze Pagina