Gisteren heb ik de eerste echo gehad, heel bijzonder! Over twee weken krijg ik weer een echo ivm combinatietest. Ik vroeg of wij dan een dvd of videoband krijgen, dat hoor ik in mijn omgeving veel. Ik kreeg helaas een vrij botte opmerking: "oh, nee hoor, daar hebben we geen tijd voor!". Was best een beetje van mijn stuk gebracht door de manier waarop ze het zei. Nu aan jullie de vraag: ligt het aan de praktijk of je een dvd krijgt of echte foto's (ik kreeg een printje met drie "foto's" achter elkaar afgedrukt, die ze grofweg en superscheef opvouwde) krijgt? Weet iemand toevallig bij welke echo-praktijk dit mogelijk is, die is aangesloten aan de vk-paktijk Dongen-Rijen? alvast bedankt voor jullie antwoorden, was gisteren behoorlijk chago van dat mens geworden (niet alleen hierdoor, ze legde ook nauwelijks uit wat op de echo te zien was).... groetjes, Natasja
Ik kom uit jouw omgeving en weet alleen dat er in Breda ook geen DVD's worden gemaakt, dat kost inderdaad te veel geld en tijd. Misschien kun je een eigen camera meenemen?
Volgens mij worden er alleen dvd's gemaakt bij pretecho's. Ik heb nog nooit een dvd of zo mee gekregen bij een noodzakelijke echo, alleen maar printjes. Dus ik zou een pretecho laten maken als je een dvd wil.
bij mijn eerste termijn echo kon ik voor 5 euro een dvd meekrijgen. die heb ik genomen en ik heb er geen moment spijt van! ook was onze mevrouw jong, maar zeer vriendelijk en ze legde alles uit. (ze moest wel want ik kon niet eens een armpje van een beentje onderscheiden)
Ik kon bij de 20 weken echo ook geen dvd meekrijgen. Kreeg 1 foto die ze zelf uitzocht en dat was het. Wel jammer, want ze had een hele mooie gemaakt van een voet, die ik graag wilde hebben. Tja, haar reactie: 20 weken echo is geen pret-echo...
Wij laten de echo's maken door de verloskundige in gemert en die zet eht wel op dvd Ook bij onze vorige met de echo's in het ziekenhuis in helmond zetten ze het op video en nu tegenwoordig zelfs op dvd geloof ik.. Volgens mij maakt het niet zo veel uit waar je de echo laat maken als ze maar een echo mogen maken voor de ziekenfonds, anders eens vragen aan je verloskundige hoe het zit, vind uberhaupt het verhaal over die foto's echt helemaal raar, het is gewoon een bijzondere ervaring zo'n echo en dan horen ze ook een beetje normaal met jou en je foto's om te gaan!
Wij hebben geluk, bij ons hebben ze alle drie keer gevraagd of we voor 5 EUR een DVD'tje mee wilden laten lopen en dat kostte overigens helemaal geen tijd! Dus we hebben nu drie DVD's en 9 foto's voor 15 Eur zonder een pretecho te hebben gedaan!
Bij de 20 weken echo van mijn dochter heb ik een videoband meegenomen, en kreeg 1 foto mee en de videoband. Eerst keek ze of alles goed was, en daarna nam ze het op band! We hebben dus in totaal een half uur naar de kleine gekeken, op band 15 min....(was in 2005) Dus weet niet beter of neem nu weer een videoband mee, als ik de 20 weken echo heb. Misschien is het anders per regio? jessica
Wij hebben wel een DVD mee gekregen.. Zowel bij de allereerste waar we te vroeg waren toen bij de tweede en bij de 20 weken echo ook en toen later hebben we er nog eentje extra laten maken met een pret echo... Maar denk dat dat aan de praktijk ligt want mijn VK heeft zelf een echo apparaat en die neemt echt de tijd voor je dus ik hoef zeg maar niet naar de Gyn voor een echo ofzo... Miss dat het daar aan ligt.. Wel jammer hoor dat je het niet heb mee gekregen
precies chantal, denk echt dat het verschilt waar je woont. Mijn vk's hebben niet zo'n apparaat, maar in het ziekenhuis namen ze ook echt de tijd,(zie eedere berichtje)En had een video opname. Inderdaad jammer hoor. jessica
Hier in Emmen doen ze dat ook niet meer. Eerder wel, maar sinds de 20 weken echo standaard is geworden is het gewoon te druk om tijd te maken voor DVD opnames. Wel erg jammer, maar helaas!
ik heb de 20 weken echo ook opgenomen, maar wel via de camera! vroeg wel aan de echoscopiste of het mocht, en gelukkig had ik een hele lieve vrouw! dus mochten het opnemen, ze vroeg of ik een cdtje of videoband bij me had anders had ze het ook wel voor me opgenomen! dus wij hebben het wel gekregen! en we hebben hem ook bij de pretecho gedaan, dus dubbel op hihi op mijn site staat het filmpje voor degene die willen kijken www.beebjebosch.beebiesite.nl
Ik heb met de termijnecho en de 20 weken echo een videoband meegenomen. kost voor hun echt geen tijd om de videoband in het apparaat te doen en op play te drukken.
Wij kregen bij de 20-weken-echo helemaal niets, nog geen foto. _________________ @echt flauw, kleine moeite voor hun, maar dan ga je zeker toch wel een pretecho maken? jessica
ik heb volgende week de 20 weken echo, in oosterhout in het ziekenhuis, ben ook benieuwd of we een dvd meekrijgen maar ik denk het niet dus dan wordt het gewoon nog een extra pretecho!
Wij hebben bij de normale echo's ook geen dvd/video meegekregen. De vader van mijn vriend zei na de eerste echo, je had een videoband mee moeten nemen, dan kunnen ze het voor je opnemen. Dus met de 20 weken echo wij een band meegenomen, maar helaas. Dit werd niet meer gedaan (in het ziekenhuis). Wij hebben 26-3 een pretecho en dan krijg je natuurlijk wel een dvd mee. Overigens hebben we bij beide echo's in het zh 7 foto's meegekregen en werden we heel netjes behandeld. Dat je geen videoband of dvd meekrijgt is jammer, maar die dame had je wel wat vriendelijker mogen behandelen vind ik!
Ook ik heb alleen foto's. Hier in de buurt krijg je alleen bij een pret echo deze extra's! Helaas. Ik vind een pret echo alleen zonde geld, vind 75,- een beetje te gek om een paar minuten naar mijn beeb te kunnen loeren en het op DVD te hebben terwijl ik er dadelijk weet ik hoeveel jaar naar mijn kindje kan kijken! Dat is overgens het zelfde voor geslachtsbepaling hier in het ziekenhuis wordt er ook daarvan gezecht daar zul je een pret echo van moeten laten maken. Zelfs dat deden ze niet! Het is een medische echo en dus niet een echo voor de fun. Ze steken er dan ook alleen de tijd in die ze nodig hebben en geen seconden meer.