De bevalling van Djim

Discussie in 'De bevalling' gestart door lique80, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Maandag 4 augustus ben ik bevallen van Djim! Hij woog bij de geboorte 4220 gram en was 52 cm klein!

Het is echt een heerlijk mannetje! Wat een rijk bezit!

De bevalling is op zich goed gegaan, al had ik verwacht dat het sneller zou gaan dan bij Sam en dat was helaas niet zo.

Maandag ’s morgens vroeg eerste weeën. Om 10 uur kwam de verloskundige even kijken. Toen had ik 2 cm, zij een beetje gestript en ik zou bellen als het heftiger werd.

Sam ging mooi met oma mee, want rust kon de boel nog wel eens versnellen!

Tegen 5 uur ’s middags maar weer eens gebeld, dat het iets heftiger leek… Had tot die tijd iedere keer weeën gehad om de 4-5 minuten en soms 6-7 minuten.

Ze kwam weer kijken. 3cm, dat meen je toch niet, zo weinig!

Rond kwart voor 8 (avond) kwam ze weer terug, 4 cm.. We zouden met een uurtje samen naar het ziekenhuis gaan. Zij zou namelijk mijn bevalling doen, maar dan wel in het ziekenhuis.

Ik moest maar even gaan staan, misschien dat dat zou helpen. Ze ging dus even een uurtje naar de praktijk en dan zouden we gaan.

Om kwart over acht heb ik vriendlief laten bellen dat ik het niet meer hield.

We zijn toen allemaal ingestapt naar het ziekenhuis. Kwart voor negen waren we daar. Gelijk liggen in de verloskamer. Even hartje checken enz. Alles prima.

De weeën waren alleen erg heftig en ik heb nog om pijnstilling gevraagd, maar daarvoor ging het te snel. Al die tijd waren mijn vliezen nog steeds in tact.

Ik raakte een beetje in paniek van het ziekenhuis, herinneringen aan mijn vader, nu ik zo in dat bed lag met die pijnen! (hij is overleden afgelopen november)
    Dus tussen de weeën door huilen.. Dat was ook geen succes. Na een paar weeën hield ik het niet meer en ging ze mijn vliezen breken en mocht ik vrijwel gelijk daarna persen.

Dat ging allemaal super snel en voor ik het wist lag hij op mijn buik. Hij is om 21.56 uur geboren.

Echt gaaf een jongen en een meid, dat had ik echt niet verwacht!

Sam moet nog erg wennen en slaapt veel! Maar dat komt allemaal goed. Ze geeft hem graag kusjes.

2. Jennefer1985

Jennefer1985 Actief lid

Gefeliciteerd met je kleine mannetje! :D

3. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Dat is moeilijk dat papa ook nog in je gedachte was, maar misschien met een reden, hij heeft je bijgestaan bij de geboorte van Djim. Bedankt voor je verhaal!

Lie(f)s

Deel Deze Pagina