Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja ik geloof dat ik bijna mijn hele leven wacht haha...
    meer dan die drie/kwart die ervoor staat ;)

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hoort erbij he
    ach jah
    Het is hier stilletjes
    waar zijn de rest van de meiden toch

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik weet het niet waar iedereen is...
    Tis hier idd rustig...

Maar ja... misschien even wat te verwerken? Kan he...

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Idd zou heel goed kunnen
    en mischien ook wel beter om niet dagelijks aan te komen

5. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Daantje meldt zich... ;)

Ik was inderdaad even een paar dagen mijn ongesteldheid aan het verwerken... Maar heb ze nu weer op een rijtje!

Heerlijk lang weekend gehad en vandaag alweer op dag 5. Vrijdag de eerste echo..., dus dat gaat al weer snel.

Verder hier ook nog geen positieve berichten zie ik, maar februari gaat daar hoop ik nog verandering in brengen.

Ik heb vanmiddag in de tuin gewerkt, en moet nu nog wat te eten gaan regelen... Beetje balen, misschien maar een patatje vanavond! ;) Gisteren trouwens voor het eerst buiten gezeten, wat is dat heerlijk dan he, die eerste zon weer!

Ik blijf hier voor iedereen duimen, dus zet 'm op allemaal! ;)

Liefs,

Daniëlle

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Meiden ik leef ook nog hoor :) en lees ook mee. Maar aangezien ik in die leuke wachtweken zit (NOT) heb ik niet zo veel te melden. Alleen dat ik me niet 100% voel keelpijn, kriebelhoest en verkouden. Hopen maar dat het snel overgaat.

katrien: Fijn dat je je ongie weer hebt verwerkt. Ik heb daar ook altijd even voor nodig hoor. Op een een goeie nieuwe ronde. Ik heb gisteren ook heerlijk genoten van de zon bij het voetbalveld naar me mannetje gekeken.

danjo: vaag zo een korte ongie, maar des te snel kan je weer aan je nieuwe ronde beginnen.

wishgirl: snap dat je je afvraagt waar die stomme cystes vandaag komen. Maar meid gaat allemaal goed komen.

liefs vruchtje

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Danjo - kijk nu wat je gedaan hebt... meiden krijgen al het idee dat ze meldingsplicht hebben hahahahaa... In de toekomst wordt het klokken meiden! ;) hahaha

@Daantje - Ja moet even he... Even alles op een rijtje zetten en even verwerken! Even de tijd nemen voor jezelf en jezelf gunnen om er even van te balen...
    Ik moet vrijdag ook weer voor een echo om te zien of de cysten weg zijn... Maar deze ronde zal voor mij niet insemineren zijn....
    Afwachten op de volgende ronde hier... balen he..

Ach en het mag vanalles zijn hier waar we het over hebben he... dus klets er maar lekker op los ;)

@Vruchtje - Klinkt als een vervelende verkoudheid meid... bah... Even flink er tegenaan dat je snel weer beter bent! Beterschap!
    Je hoeft hier niet alleen over zwangerschappen te hebben hoor meid... Als je iets anders wilt melden.. prima! Gezellig juist...

Wat mij betreft:
    Gaat ook allemaal goed komen en ik denk dat ik het een en ander nog wel even in Groningen ga bespreken... hoe het tot nu toe allemaal gegaan is...

Kweet alleen nog niet of ik er wel verstandig aan doe om het daar allemaal op tafel te gooien of dat ik dan alleen maar mijn eigen glazen in gooi...

Even zien nog...

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo Dames,
    na lang wikken en wegen heb ik besloten hier een berichtje te posten! Ook nadat ik Danjo hier gister op msn over had gesproken!
    Eigenlijk vind ik niet dat ik hier mee "mag" schrijven, maar ondertussen voel ik me ook niet meer thuis op het andere forum, waar ik altijd meeschreef! (na mk gaan we er weer voor!)
    De meiden raken in ronde 2 weer zwanger en dat is natuurlijk hartstikke fijn voor hun en ik gun het iedereen, maar ik begin het steeds erger te vinden dat ik nu de 2 jaar nader!
    Ik ben nu 22 maanden bezig om zwanger te worden. Het is wel gelukt, 3x zelfs, maar na drie mk-en met 5 weken, 8 weken en 16 weken heb ik nog geen wondertje in mijn armen mogen sluiten!
    Alles leek opzich wel voorspoedig te gaan, maar nu heb ik iets nieuws, ik moest 2 februari ongesteld worden, maar dit is tot op heden niet gebeurt!

Waarschijnlijk heb ik een tehoog prolactine gehalte ( ik heb nu sinds 1 1/2 maand heel veel "melk" verlies uit mijn tepels, niet echt fijn! en hierdoor wordt ik schijnbaar niet ongesteld!)
    ...

Nou als jullie vinden dat ik hier niet thuis hoor, zeg het me alsjeblieft!

Liefs Lola

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee Lola...

Lieverd.. ik heb je een pb gestuurd dat ik ook vind dat je hier mag posten...
    Natuurlijk mag jij ook hier langskomen!

Het is voor jou toch ook niks nu... Steeds maar weer die hoop zwanger te zijn... steeds maar weer niet of het gaat niet goed... dat maar weer verwerken... en dan nu weer dit...

Ik kan me voorstellen dat je je op dat andere topic niet meer prettig voelt meid... dat heb ik ook nl. en Danjo ook...
    Vandaar ook dat we je vroegen om hier te posten omdat we weten hoe het voelt...

Ik hoop dat je je hier wel lekker zult voelen meid en je ei kwijt kan...

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hai Lieve Wishgirl,
    Dank je wel voor je lieve woorden!
    Ik denk ook dat ik mij hier meer thuis zal voelen, omdat het hier wat serieuzer aan toe gaat en dat hier ook meiden zitten die al zo lang bezig zijn!
    En ik ben blij dat jij ook vind dat ik hier gewoon mag schrijven!

Hoe is het met jou? Ik heb nog niet alles gelezen hier, maar ik las iets over Groningen?

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meis...

Tis hier ook niet zo druk dat je het niet meer volgen kan... Het gaat hier gewoon echt ergens over...
    En dan mag er echt wel eens ook over wat anders gesproken worden... dat is helemaal niet erg... Maar je hoeft er natuurlijk niet in door te schieten...

Ik vond die confrontatie verschrikkelijk...en dat keer op keer...
    Ik kon er niet meer tegen...
    Tuurlijk vind ik dat je hier gewoon mag schrijven! Wat dacht je nou meis: dat ik zou zeggen.... wegwezen jij!... Hmmm dacht dat je me wel beter kende he ;)
    hihiihih...
    Lekker je hart hier luchten meid...

Ja ik moet a.s. maandag voor een intakegesprek voor IVF naar Groningen.. Ik krijg nog 1 behandeling nu in Emmen en dan is het over en uit met de gewone inseminaties...
    Dan moet ik aan die punctie geloven...

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey meiden,

hier is ook vanalles gebeurd.

Katrien, balen van je ongi. Ik hoop dat je poging voor de wintersport nog een mooi resultaat mag hebben.

Wishgirl, 2 cysten :evil: , daar zit je ook niet op te wachten.
    Ik hoop echt dat voor jou ook de zon snel weer gaat schijnen.

Vruchtje, je zit in je wachtweken, spannend. Ik duim voor je.

Danjo, balen van je ongi. En dan ook nog zo`n rare ongi :rolleyes:
    Dat je maar snel weer een nieuwe kans krijgt.

Lola, welkom, en iedereen is hier welkom.
    We hebben tenslotte allemaal een groot verlies geleden.
    Succes en sterkte met alles.

De rest van de meiden, sorry, heb niet te ver terug kunnen lezen, maar ik denk ook aan jullie.

Met mij gaat het inmiddels weer goed.
    Ik heb de hele week plat gelegen met een flinke griep.
    Ben nog niet helemaal hersteld, maar het gaat steeds beter.

Ik heb mijn junkspulletjes in huis om al snel aan de 1e poging te mogen beginnen.
    Het wordt nu wel spannend.
    Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen dat we dit echt gaan doen.
    Zo raar allemaal.
    Maar we gaan ervoor, ik ben er klaar voor.

Fijne avond allemaal.

Liefs Hope

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    hihihi, nee dat had ik ook eerlijk gezegd niet van je verwacht, maar dat kwam meer omdat de meeste meiden met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn! En ik natuurlijk niet!

Ik vind die confrontatie ook steeds moeilijker worden, ik merk gewoon dat ik het niet echt trek en dat ik soms op een topic bij zwanger worden klets met meiden die het over hun kwaaltjes hebben, die dus al zwanger zijn!

Ohjee, dus dat ligt ook in het verschiet! En hoe moet het dan moet nieuwe strootjes? Want je hebt nog maar 1 strootje toch?
    Ik hoop zo hard dat het de aankomende keer lukt, maar goed, je zit nu natuurlijk met die rot cystes! :(

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Hope: dank je wel en ik wens jou ook heel veel sterkte en veel geluk! Dat het maar snel mag lukken en dat jij ook mag gaan genieten van een mooi klein wondertje in je armen!

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Hope - Nee ik zit niet echt op die cysten te wachten... Dit is nu al de 4e of 5e keer dat ik cysten heb en ik vroeg daarom ook hoe dat nou kan dat ik ze steeds weer krijg... Wist de arts geen antwoord op te geven behalve mijn leeftijd... (Ik ben nog maar 33).
    Ik heb a.s. maandag het 1e intakegesprek voor IVF.. Ik ben benieuwd of ik door kan en mag gaan en hoe lang het dan gaat duren..

Vervelend joh die griep! En heftig ook best wel he dat je er nog nu nog niet af bent... Heel veel beterschap!
    Spannend zeg... het begin is er dus...
    Hoe lang heb je moeten wachten op dit begin?

@ Lola - Ik ben deze lijst niet alleen begonnen voor meiden die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan maar voor iedereen waarbij het langer duurt voordat ze zwanger zijn... Omdat de meesten hiervan wel vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan heb ik hem hier bij die groep gezet, maar dat wil niet zeggen dat je niet welkom bent als je geen vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat...
    Zou ook niet eerlijk zijn denk ik...

Ik vind dat het bij dat topic bijna alleen maar over zwanger zijn en kwaaltjes gaat... iets anders hoor ik bijna niet meer daar...
    En daar pas ik niet tussen.. maar sowieso niet omdat die meiden daar wel snel zwanger raken en ik niet...

Ik zit eerst weer met die vervelende cysten ja... Eerst dat weer afwachten...
    Heb nu nog 1 strootje ja... en ga het verder even met groningen overleggen...

16. Hoi meiden,

Ik kreeg een pb-tje van Wishgirl over jullie topic en ik wil mijn verhaal wel graag vertellen om jullie een hart onder de riem te steken...

In januari 2001 stopte ik met de pil en toen ik twee jaar later nog niet zwanger was, zijn we in de MMM gestapt. Eerst Clomid, daarna 3 IUI-behandelingen en na een kijkoperatie in mei 2004 - waaruit bleek dat mijn eileiders meer dan gemiddeld gekronkeld waren - door voor IVF. De kans op een BBZ bleek bij mij ook groter te zijn. We wilden echter eerst even een jaartje rust en op het eind van dat jaartje bleek ik spontaan zwanger.

Omdat ik een heel onregelmatige cyclus had - zo tussen 4,5 en 8 weken - ontdekte ik het pas toen ik zo'n 9 weken zwanger was. Onze blijdschap werd echter al na twee dagen kapot gemaakt, toen bleek dat het vruchtje al zo'n 2,5 week niet meer leefde. Ik ben gecuretteerd in juni 2005 en toen mijn cyclus weer op gang kwam besloten we om alsnog voor IVF te gaan.

Helaas stak toen onze zorgverzekeraar een stokje ervoor. We waren volgens hen nog te kort bezig om voor IVF in aanmerking te komen. Die idioten begonnen dus bij de miskraam opnieuw te tellen... ](*,) Het ziekenhuis was het er niet mee eens - ook al niet vanwege mijn leeftijd, ik was toen 35 jaar - en besloot er tegenin te gaan. In de tussentijd zouden we nog een zestal IUI-behandelingen doen en alvast alle vooronderzoeken starten.

De laatste IUI-behandeling wilde ik in april 2006 verzetten, omdat ik mijn ogen wilde laten laseren. Tot onze grote verbazing bleek ik die maand weer spontaan zwanger (draag nog steeds een bril en lenzen... ;) ) Deze keer ging alles wel goed en op 23 december 2006 hielden we onze dochter Jasmijn in onze armen!

Zo'n 5 maanden geleden begon het weer te kriebelen en na wat heen en weer gepraat besloten we dat we voor een 2e kindje durfden te gaan. Ik zeg 'durfden' omdat we best huiverig waren om weer de MMM te moeten meemaken. Ik ben ovulatietesten gaan gebruiken om inzicht in mijn cyclus te krijgen en we waren helemaal verrast toen het deze keer al in ronde 4 raak bleek te zijn! Wishgirl pendelde al voor meisje in november, maar ik was de pendel te snel af door al in januari positief te testen... :)

Jullie zien aan mijn verhaal dat het onmogelijke af en toe toch mogelijk blijkt! Dit gun ik jullie ook allemaal (en het liefst sneller dan in 6 jaar... ;) )

Het is een beetje lang verhaal geworden :oops: , ik heb nog wel geprobeerd zo beknopt mogelijk te zijn...

Liefs, Lola

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi lieve meiden,

Hier even een egoberichtje om toch even te laten weten dat ik ook nog leef. Ik lees wel met jullie mee hoor meiden, maar ik heb het vervelend druk met mijn gezondheid en ik blijf maar kwakkelen.

Vorige week hebben ze een beginnende longontsteking vastgesteld na een hevige griep waarna ik dus weer aan de antibiotica werd gezet (kon er nog wel bij na de drie blaasontstekingen en daarbij behorende kuurtjes van de laatste weken). Woensdag ineens hevige buikpijn... midden in de nacht weer naar de huisartsenpost waarna ze me daar hielden onder verdenking van een blindedarmontsteking. Alleen... er bleek verder niets uit de diverse onderzoeken. Dus daar gelegen tot zaterdagmiddag en nu dus weer thuis. Ben het zo zat om steeds maar weer met al die kwaaltjes rond te hobbelen. Ze zeggen dat het nog steeds komt van die chemo, maar dat zou nu toch wel ongeveer achter de rug moeten zijn (was in oktober)?!?

Nou ja... sorry voor mijn egoberichtje, maar nu weten jullie in ieder geval dat ik wel nog gewoon meelees!

Allemaal super veel succes!

Liefs,
    Josien

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    @ Katrien gelukkig ben je er weer meid
    op naar een rose maand (Duim)

@ Lola leuk dat je hier ook bent gezellie

@ Hope meid spannend allemaal

@ Lola super om zoiets te lezen
    maar ben zeker niet bang dat het niet lukt
    Voor ons alle gaat 2008 het jaar worden

@ Josien he bah beterschap meid
    en soms mag je wel even ego zijn hoor

Hier net terug van zwemmen
    was weer lekker

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Lola (hee, nog een lola! ;)): Wat een mooi positief einde heeft jou verhaal! Kijk daar hou ik nou van! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Elvira: Jeetje meid, beterschap!
    En ego berichtjes moeten kunnen natuurlijk!

@ Wishgirl: Nou ik hoop dat het lukt met je laatste strootje! Of dat er iets anders positiefs op je weg komt, waardoor jou wens uit kan komen!

@ Danjo: ja toch de stap genomen! Ik voel me hier nou al thuis! ;)

20. @Lola1982: Wishgirl's pb-tje was eigenlijk voor jou bedoeld, maar 'toevallig' paste mijn verhaal heel goed in dit topic...

Deel Deze Pagina