Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Lola1982: Dat is schrikken, zeg! Je moeder kun en wil toch ook nog lang niet missen... Gelukkig schrijf je dat ze er weer bovenop zal komen. Sterkte!

@Pooltje: Je hoort inderdaad heel vaak dat de eerste cyclus na een miskraam erg lang duurt. Zelf heb ik dat gelukkig niet gehad. Ik ben half juni 2005 gecuretteerd en eind juli werd ik weer ongesteld. Ik hoop voor jou dat de :evil: :evil: :evil: gauw komen (en daarna voor minstens 9 maanden wegblijven... :D )

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lola1982: Jeetje meid dat is inderdaad behoorlijk schrikken zeg van je moeder. Gelukkig lijkt het mee te vallen en komt ze er weer boven op. Sterkte meid!

pooltje: echt vervelend zeg dat je zo lang moet wachten op je ongie, maar kan inderdaad na mk zo 6 weken uitblijven. En als je het echt zat bent gewoon de gyn bellen.

danjo: toch wel weer fijn om te weten dat ik daarin niet de enige ben.

all: ik zit op de helft van de wachtweken, ben benieuwd maar reken nergens op.

liefs vruchtje

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lola hoop dat het inmiddels weer goed gaat met je mams

Vruchtje spannend bijna zover ik duim voor je meid

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

hallo lieve meiden,

ik zou me heel graag hier willen melden.

kus
    el

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hai Ellen,
    Welkom hier meid!
    Hier gaat het er wat rustiger aan toe! ;)

Ik hoop dat het snel raak voor je is!

Mijn moeder is weer thuis uit het ziekenhuis! Wat het is weet niemand! Vreemd!

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Welkom Ellen

Lola gelukkig maar meid

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    lola1982: fijn zeg dat je mams weer thuis is. Wel vreemd inderdaad dat ze niet weten wat het is geweest.

ellen: gezellig dat je hier ook mee komt kletsen.

all: hier nog steeds onwijs last van kriebelhoest en verkouden. Heb van de huisarts Doxycycline gekregen (antibioticakuur 9 dgn) staat er in de bijsluiter dat je dat niet mag innemen als je zwanger bent OF PROBEERT TE WORDEN. Lekkere handige huisarts heb ik zeg. Hij heeft mij zelf doorverwezen naar de gyn. Morgen maar bellen voor wat anders.

liefs vruchtje

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ook al beetje ziekjes vruchtje
    hebben veel de griep en het lijkt niet over te gaan zeg
    Niet slim van je dokter idd hmz

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi hoi...

@Ellenk - Heeeeeee welkom hier meid! Klets lekker mee zou ik zeggen ;)
    Wil je trouwens ook op de lijst staan? Geef het even door aan mij dan, dan zal ik em even aanvullen...

@Lola1982 - Ik zet jou morgen even bij op de lijst meid. Ik ben zo moe nu... bwegghh...

@All - Ik moet morgen weer naar de fert.arts. Even kijken hoe het met de cystes is...
    Insemineren zal wel niet worden, zei de arts tenminste heel stellig...

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Vruchtje: wat een snuggere arts heb jij!
    Maar wel lastig dat je zo ziekjes bent! Bah!
    Heel veel beterschap!

@ Wishgirl: ik goed hoor, doe maar rustig aan met die lijst!

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Succes vandaag Wishgirl.
    Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Vruchtje: jee dat is idd heel erg handig van je ha! Kun je zien hoe goed het is als je toch nog ff de bijsluiter leest en niet zo maar wat slikt. Beterschap.

Mijn NOD is 9 maart, ik denk dat je dat bedoelt met lijst?

Ben blij dat ik jullie weer zie. Hier is het idd ook wat rustiger en kan ik het allemaal (tot nu toe dan ;) ) gewoon volgen....

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wishgirl: ik hoop dat het goed gegaan is vandaag!

Ellen: ja hier kan je met gemak een dag wegblijven, het blijft te volgen! Heerlijk, wat een rust!

Net gebeld door de huisarts, hij vind het belachelijk dat de gyn niet alvast een formulier geeft voor bloedprikken! Hij gaat het voor mij klaar leggen!
    Gelukkig, dan heb ik de uitslag al voordat ik naar de gyn moet!

13. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Soms kan iets verdrietigs ook iets goeds opleveren en daar ben ik zojuist achter gekomen. Door alles wat er gebeurd is en de spanningen die de MM weer met zich mee zal brengen, heb ik eindelijk de stap genomen om een dag minder te gaan werken. En vandaag is echt doorgedrongen hoeveel gemoedsrust en plezier die extra dag vrij opleverd :D !
    Ik ben vanmorgen redelijk op tijd opgestaan, heb al wat inkopen gedaan en ga straks lekker buiten van het mooie weer genieten op de racefiets. En dan volgen er nog twee mooie weekend dagen 8) !

Jullie ook allemaal een goed weekend toegewensd, geniet ervan!
    Pooltje

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hee meiden..

Nou wishje is ietsje blijer... maar ik spring nog niet een gat in de lucht hoor ;)

Vanmorgen bij de fert.arts geweest... En uiteraard weer een andere mening gehoord... maar daar straks meer over ;)

Het echobeeld: goed... 2 cysten zijn weg... en er groeit aan de rechterkant (= mijn goede kant) een mooie ronde eicel op eigen kracht (dus zonder hormoonstimulatie) en die is nu 1.21 cm (12 mm). Ik zou maandag terug moeten komen, maar dan moet ik naar Groningen waar ze dus net op tijd de brief naar toe heeft gestuurd. (Beetje vergeetachtig lijkt ze wel). Als ze de brief in Groningen nog niet hebben moet ik zeggen dat ie ergens in een postvakje zal liggen.. En mijn fert.arts weet nu al bijna anderhalve maand dat ik naar Groningen ga...

Goed.. dus dinsdagmorgen weer komen! Let op meiden wat ik nu zeg... kunnen we kijken of het dinsdag nog zo is ;) Dinsdagmorgen dus voor een fm. Dan als de follikel al groot genoeg is meteen CITO bloedprikken op LH en E2 (oestrogeen) en naar aanleiding van die waarden evt. dinsdagmiddag of woensdagmorgen insemineren. Maar kan ook rustig nog donderdag worden volgens haar. Is dus even afwachten.

Dan de andere mening: Toen ik aan haar vroeg een aantal weken geleden hoe ze dacht over Groningen en waar mijn beste kansen zouden liggen zei ze: "Groningen. Ze zijn hier vaak bezig met studies wat je evt. nog eens extra kansen geeft en daarbij komt dat je dan 8 kansen nu al hebt. En Groningen is gewoon goed."

Nu heb ik van de week aangegeven ook Zwolle te willen bekijken als optie en ik nu vroeg aan haar.. Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond en moest kiezen tussen Groningen en Zwolle?
    Zei ze:
    "Kan ik heel zwart/wit meteen Zwolle opzeggen! Die 6x in eigen cyclus zien we toch dat het minder is... Vaak cancelling doordat er geen eicel is, of geen goede eicel of toch geen bevruchting en dat is dan zwaar... Je moet wel de punctie doen dan of je leeft er naar toe en dan krijg je er weinig voor terug. Daarnaast is het voor jou niet prettig en handig om binnen een academisch ziekenhuis te zitten omdat er veel studies zijn en veel studenten en bij jou tikken de jaren wel door. Je moet op safe gaan spelen en de beste kansen eruit halen. Voor jou is dat IVF en dan in Zwolle. Al die extra gesprekken met studenten etc. voegt aan jouw situatie niets toe.

Zwolle is goed.. nooit klachten over gehoord... Heb het volste vertrouwen in hun manier van behandelen!"

Oke... weer een andere mening dus...

Maar ik denk wel dat het Zwolle gaat worden inmiddels...

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

@vruchtje - Jeetje.. lekker dan met die ha! Ik hoop wel dat je je snel weer beter zult voelen meid...

Volgens mij dat die griep maar niet echt wil overgaan is het ook een beetje dat kwakkelweer...

@Lola 1982 - Zodra ik van Ellenk haar rondenummer heb, maak ik de lijst ;)

Lekker he die rust hier... Ik vind het ook gewoon lekker.. Het blijft goed te volgen! En we weten van elkaar hoe de tegenslagen voelen en hoe de onzekerheid voelt etc.

Super meid dat je van je ha al een formulier gekregen hebt en dat je dan de uitslag al binnen hebt. Het kan allemaal wel... Je moet er alleen zoveel moeite voor doen soms en zo om zeuren ;)

Hoe is het met je moeder meid?

@Ellenk - Lekker he meid... die rust... Je NOD bedoelde ik idd. ;) Kan je ook even je rondenummer geven? Kan ik die er ook achter zetten ;)
    En dan moet je maar even kijken op de lijst als die er staat... want wij hebben ook bijzonderheden erop staan... Misschien heb je ook iets wat daar bij kan?

Dank jullie wel allemaal voor het succes wensen.. volgens mij heeft het geholpen.. Kijk maar eens naar mijn berichtje ;)

@Pooltje - Oooh meid... dat klinkt heeeeerlijk! Ga maar lekker genieten van je dag minder werken en het heeeeerlijke weer! Zo zie je maar weer... alles is niet alleen maar negatief... Zit altijd wel een positief kantje aan ;)

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Pooltje heerlijk meid lekker voor jezelf kiezen Toppie

Wih nou posi nieuws toch dacht ik zo

Lola zo dat schiet dus nu wat beter op
    hoest met je mama?

Ellenk het is hier idd gewoon lekker bij te houden

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Pooltje: wat heerlijk meid! Heb je goed gedaan om een dag minder te werken! Het is ook ideaal 4 dagen werken en dan 3 dagen vrij!
    (zou ik ook wel willen, maar ik moet naar school op vrijdag! Vandaag lekker aan het spijbelen!)

@ Wish: wat eenheerlijk positief bericht van jou!
    Kijk hier wordt ik nou blij van!
    En in zwolle zat ook het zaad erbij toch? (wat klinkt dat plastisch)
    Dus deze ronde is ook niet verloren! Daar ben ik ook blij om!

met m'n moeder gaat het beter, ze blijft wel een paar weekjes thuis! Doet ze goed, lekker ontspannend!

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Die aantal rondes hoeft van mij niet zo. Ik vind dat zo deprimerend (zegt zij die bij sommige van jullie waarschijnlij in het niet valt)

Wish, ik ben hier toch wel iets meer dan gematigd enthousiast over je verhaal hoor ;)

Lola wis niet wat er was met je mama, heb ff teruggelezen, jeetje zeg! Fijn dat het nu weer beter gaat.

Idd door een ingrijpende gebeurtenis, wordt je ff teruggeworpen op de echt belangerijke dingen in je leven.
    Ik ben nu dus op zoek naar een andere baan en ga per maart beginnen aan een nieuwe studie.
    Anders had ik dat zeker niet gedaan dan zat ik nu thuis te wachten op de bevalling :(

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    ellen: ja was even schrikken met m'n moeder! Gelukkig valt het allemaal mee en moet ze gewoon een paar stapjes achteruit doen!
    Wat goed dat je een studie gaat doen?! Volgens mij had ook ooit al eens gevraagd welke, maar bij deze vraag ik het nog een keer! ;)
    Wil het vlotten je zoektocht naar een andere baan?

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    wishgirl: fijn zo een positief bericht. Wel raar dat ze eerst zegt Groningen en nu weer Zwolle. Ach op naar Zwolle dan maar met veel geluk :)

Pooltje: lekker joh dat je nu een dag minder kan werken. Ik werk ook 4 dgn en 5 zou ik ook echt niet trekken. Heerlijk genieten hoor van het leven. En we werken om te leven en niet andersom.

Ellenk: kan me voorstellen dat je die aantal rondes deprimerend vindt. Ik denk er ook niet te vaak over na hoelang we al bezig zijn grrrrrr.

All: inderdaad niet erg slim nee van de HA. Ik vind het alleen wel heel frusterend als ik straks weer gewoon ongie wordt en dus achteraf gezien wel die antibiotica hadden kunnen innemen. Maar ach wie weet gebeurd er wel een wonder deze maand. Voel me wel ietsjes beter. Alleen die hoest is heel vervelend en pijnlijk. Proberen ondanks de grieperigheid van het weekend te genieten.

Ben trouwens wel bang dat als er evt. een bevruchting heeft plaatsgegvonden het misschien doordat hoesten fout kan gaan of klinkt dat nou echt heel dom :confused: ?

liefs vruchtje

Deel Deze Pagina