Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Vruchtje24: Mijn ervaring is dat ze altijd het zekere voor het onzekere willen nemen. Zo hadden ze mij in het streekziekenhuis op van alles en nog wat getest en het academisch ziekenhuis ging dat doorleuk nog een keer overdoen (de kijkoperatie gelukkig niet...)! Ik zou me er dan ook niet ongerust over maken...

@Ellen: Als je dit leest, ben je alweer terug en hoop ik dat je een leuke avond hebt gehad!

2. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    @all, het stappen gisteren was leuk, voelt goed om weer lol te maken. Vandaag weer een stuk op de racefiets gezeten. Ik kan niet binnen blijven als de zon schijnt, maar het stieken toch wel was wel heel koud :pale: maar wel geweldig mooi!

@vruchtje: ik ben het helemaal eens met Lola, het ziekenhuis wil altijd het zekere voor het onzekere. Probeer je er niet te druk om te maken, maar ik snap ook heel goed dat dat heel makkelijk gezegd is maar niet makkelijk gedaan.

@Wishgirl, vrolijk plaatje hoor, lekker laten staan :D !

groetjes, Pooltje

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Plaatje gewoon laten staan Wish

Lola1982 leuk weer naar de zwarte markt
    kan he als je er zo dichtbij woont

pooltje fijn meid dat je het zo naar je zin heb gehad

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Wish: leuk plaatje toch! Gewoon laten staan! ;)

@ Pooltje: ja was echt goed koud buiten he?! Hier lag er zefls ijs op de sloot!
    Goed dat je er op uit gaat om plezier te maken!

Had ik eigenlijk al verteld dat ik van de huisarts alvast een bloedprik formulier had gekregen?
    Dan heb ik voor ik naar de gyn moet alvast wat bloeduitslagen!

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Pooltje; het gaat hier goed op de wachtbank...in tegenstelling van vorige maand (en vorige week), nu niet tot nauwelijks klachtjes...verwacht er dan ook niets van..ben er nu tamelijk rustig onder ;)
    Lekker zeg op de race fiets...sporty! Het was inderdaad erg koud brrr...

Ellenk; yeah...hoe was Tarzan...zoo leuk musicals!

Vruchtje; kan me voorstellen dat je denkt...huh...moet dat nou weer en wat dan en waarom..maar zoals er al wordt gezegd, ze nemen liever het zekere voor het onzekere (gelukkig maar!). En je wordt waarschijnlijk (zonodig) eerder geholpen voor de kijkoperatie, fijn. Hoe is het voor je vriend?
    Ik hoop ook zo voor je dat je wens uit komt...knuffel.

Danjo; leuk zo kleintje over de vloer, hoe oud is ze?

All; wij zijn nog aan de klus in huis geweest gister...hal is nu ook getegelt...en alles wordt mooi en naar onze smaak. Gister heb ik mn mannetje uit eten genomen samen met schoonouders...heerlijk grieks gegeten even lekker ontspannen na alle klus dingen, was super gezellig en ze konden me rollen..hiihii...en nu was ik alweer vroeg op...zonnetje schijnt alweer jippie!

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Triessie Jayda is net 1 jaar geworden
    Nu is ze weer thuis
    Spannend nog 2 dagen meid

Lola ja had je al gezegd haha

weer het znnetje lekker hoor
    Moet zo nog even wat in huis doen
    maar heb weinig zin eigenlijk
    mannetje is naar de voetbal dus wel ff lekker

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    *even kort berichtje* Reageer later op jullie berichtjes.

Bedankt voor jullie lieve reacties stelt me toch weer gerust :)

De gyn zei ook maak je niet meteen druk hoor (ze weet hoe ik beetje ben). Maar zal inderdaad wel even checken zijn voor zekerheid. En als ze die kijkoperatie toch willen doen kan het maar zo snel mogelijk des te eerder weet ik waar we aan toe zijn en of het er allemaal goed uit ziet van binnen.

liefs vruchtje

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hee Meiden,

vruchtje, Glamydia, mmmm, ik kan me nog herinneren dat mij de maart mama's iemand was waarvan ze ook zeiden dat ze het zou hebben. Na een 2e (en goede) controle bleek het niet te kloppen.

Tarzan was wel aardig. .... Verhaal is eigenlijk gewoon prut maar dat dansen en slingeren is echt gaaf om te zien. Erg mooi is het vooral wanneer ze als bloemen en vlinders rondvliegen.
    Maar ik houd toch meer van sterke zang musicals als les Miserables, Phantom of the Opera, Miss Saigon etc

hihihi hier perfect weer maar mannetje wil niet gaan wandelen want die heeft net een bal tegen zijn piemeltje aangehad ;) Vanavond maar ff op onderzoek uitgaan :) ;)

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Meiden... ik wil even zeggen dat ik het leuk vind dat er hier nu lekker actief gemaild wordt! ;)

Plaatje blijft dus staan.... aangezien jullie hem ook leuk vinden ;)

Er is wel zoveel gemaild dat het lastig is om op iedereen even te antwoorden nu... Moet ik even rustig voor gaan zitten...

Morgen dan het intakegesprek voor IVF in Groningen... Wel een hele onderneming hoor... Kmoet dochterlief smorgensvroeg eerst naar mijn vriendin brengen die haar vervolgens met haar dochter naar school zal brengen en tussen de middag moet dochterlief ook met haar mee...

Ik weet er totaal geen weg nog steg...
    Dus ik ben benieuwd...

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    i269.photobucket.com/albums/jj59/Wishgirl74/ooievaarmetbaby1.jpg

Tot nu toe:
    Pluys zwanger (19 wkn)

Zwanger in februari
    nog niemand

Bijzonderheden

februari - Start IVF met PGD Hope
    februari - Start IUI Pooltje
    2 februari - 1e FollikelMeting Conny
    18 februari - intakegesprek IVF Groningen Wishgirl
    19 februari - Follikelmeting Wishgirl
    28 februari - Caruli evaluatiegesprek
    maart/april - start 3e ICSI Schaapie
    maart/april - start ICSI Josien
    10 maart - Gynaecoloog Lola1982

NOD februari 2008

18 - Pooltje (ronde 24)
    20 - Vruchtje24 (ronde 2), Triessie (ronde 3)
    24 - Conny75
    28 - Caruli (ronde 40)
    29 - Josien (ronde 19)

NOD maart 2008

06 - Wishgirl (ronde 9)
    08 - Danjo (ronde 5)
    09 - Katrien Duck (ronde 10), Ellenk
    25 - Lola1982

Wil je ook op deze lijst? Geef dan even de gegevens door aan Wishgirl zodat ze je op de lijst kan zetten. Kijk een in de lijst wat we nodig zijn...

ik heb hem even aangepast, ben nu 19 weken.
    maar dames kom op met die positieve testen!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Pluys...
    Momenteel doe ik alleen nog de lijst bijhouden om het overzichtelijk te houden en dat het plaatje dus ook behouden blijft... Bij jou staat er nu ook geen plaatje...

En ik denk dat het beter is om je uitgerekende datum te vermelden ipv aantal weken zwangerschap...

Kan je die even doorgeven aan mij? Kan ik hem aanpassen voor je..

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

"Weer zwanger willen worden na..." als het wat langer duurt!
    Deze lijst a.u.b niet zelf updaten.
    Wil je op de lijst of heb je een aanpassing geef deze dan even aan Wishgirl door.
    Zij houdt voorlopig de lijst bij.

Tot nu toe:
    Pluys zwanger (19 wkn)
    Lola zwanger

Zwanger in februari
    nog niemand

Bijzonderheden
    februari - Start IVF met PGD Hope
    februari - Start IUI Pooltje
    2 februari - 1e FollikelMeting Conny
    18 februari - intakegesprek IVF Groningen Wishgirl
    19 februari - Follikelmeting Wishgirl
    28 februari - Caruli evaluatiegesprek
    maart/april - start 3e ICSI Schaapie
    maart/april - start ICSI Josien
    10 maart - Gynaecoloog Lola1982

NOD februari 2008
    18 - Pooltje (ronde 24)
    20 - Vruchtje24 (ronde 2), Triessie (ronde 3)
    24 - Conny75
    28 - Caruli (ronde 40)
    29 - Josien (ronde 19)

NOD maart 2008
    06 - Wishgirl (ronde 9)
    08 - Danjo (ronde 5)
    09 - Katrien Duck (ronde 10), Ellenk
    25 - Lola1982

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zo

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ellenk: ik vond de musical Tarzan ook erg leuk. Maar wat betreft die chlamydia ik ben niet bang dat te hebben aangezien ik er al een keer op ben getest en het goed was. En verder nooit sex gehad met andere of zo. Mijn vriend is de eerste voor mij en de enige:)

Danjo: inderdaad leuk hé zo een kleintje over de vloer schattig. Mijn vriend was ook naar voetbal vanmiddag had lekker dagje voor mezelf ook wel is lekker.

Triessie: volhouden hé meid we willen geen duivels zien hoor!

Wishgirl: succes morgen in Groningen. Maar als ik het goed begrepen heb wordt het waarschijnlijk toch Zwolle?

all: hier gelukkig weer aardig opgeknapt. Morgen dus weer lekker aan het werk.

liefs vruchtje

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Vruchtje - Ja waarschijnlijk wel Zwolle... Maar ik vind dat ik pas echt goed kan oordelen als ik bij beide een arts heb gesproken die ook mijn vragen heeft beantwoord.... Nu weet ik eigenlijk niets....

Maar ik vraag me wel af waarom IVF in eigen cyclus nog niet in andere ziekenhuizen gedaan wordt als je nagaat dat het DE behandeling zou moeten zijn die het aantal meerlingen terugdringt en waarbij overstimulatie niet aan de orde is en het hormoongebruik een stuk minder is en dus een stuk minder belastend zou zijn voor de vrouw. Als je dan nagaat dat alle ziekenhuizen het aantal meerlingen willen terugdringen en het hormoongebruik zo laag mogelijk willen houden en het risico op overstimulatie willen terugdringen.

IVF in eigen cyclus is ook de manier waarop IVF begonnen is...

Mij lijkt dat als het werkelijk zo een succesformule is, andere ziekenhuizen het ook allang zouden moeten aanbieden, maar tot nu toe is Groningen na een aantal jaren nog steeds de enige..

Ook las ik hier elders op het forum dat bij IVF in eigen cyclus maar in 50 % tot een terugplaatsing komt en een arts daar zou gezegd hebben dat na 8 behandelingen (= 6 x in eigen cyclus en 2 x gestimuleerde IVF) 50 procent zwanger is. Ik vind meer gemiddelde lijkt me... Liggen andere ziekenhuizen toch ook wel op.. op dat percentage?

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Vruchtje: nou ook vreemd dat ze dan weer gaan testen op chlamidia, maar goed het zal wel ergens goed voor zijn! Engelukkig hoef je je dus niet druk te maken of je het zou hebben of niet, dat scheelt!

@ Wish: ik wil je heel veel succes morgen in Groningen!

@ Triessie: ik duim voor je dat het raak is!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Wish nogmaals suc6 morgen meid zal aan je denken

Ik ben de hele dag al zoooo moe en denk je dat ik nu kan slapen zucht

18. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen!
    Brrr...heb alweer gezien dat ik de auto flink moet gaan krabben... koud koud koud! Hoorde net op journaal dat het nu ergens in ned sneeuwt!
    Gister al wel ongi krampen gespot, vanmorgen ook...maar tot dus ver nog niets te bekennen. Zelf heb ik er geen goed gevoel over, heb niet het idee dat het raak is...maar ja...je weet maar nooit, dus we wachten nog af! (zie dat ik verkeerde nod datum heb doorgegeven op lijst)

Wishgirl; succes vandaag...hoop dat je flink wat wijzer wordt!

All; hele fijne dag met wat jullie ook gaan doen! liefs

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Wish, succes vandaag.
    Moet je naar het AMCG? Heb daar tegenover 5 maand in een hotel gezeten ivm een opdracht bij Essent. Het is giga makkelijk te vinden.

Triessie dat is altijd een vervelende tijd. wel of niet. Ik heb altijd als het niet is laat het dan meteen maar doorbreken.... Maar geen bloed....

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jah heeft weer behoorlijk gevroren he
    maar het zonnetje schijnt weer heerlijk

Uiteindelijk vannacht om half 4 naar bed heen gegaan en geslapen als een roosje tot 7 uur dat mannetje het werk belde
    heeft de buikgriep te pakken
    Nou Wish je zal wel op de terug weg zijn meid ben heel erg benieuwd

Deel Deze Pagina