Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ook hier begint het mooi op te klaren en het zonnetje door te breken. Maar goed zit ook binnen..

Zeg hebben jullie wel eens gehoord van de kosmobiologische vruchtbaarheid?
    Ik las er gisteren wat over. Te zweverig of zou het zo kunnen zijn?

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nooit van gehoord ellen wat is dat dan?

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

heeft volgens mij iets astrologisch met maanstanden en geboorte datum/uur?

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zal eens googlen

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Triessie: meid spannend, ongi krampjes hoeven niks te zeggen natuurlijk! ;)

@ Wish: waaaaar ben jeeee?

Hier is het wel ok weer, de hele ochtend en begin van de middag door de stad gesjeest... Was prima te doen! Maar goed, ik moet nog 1 client bezoeken, kwam even de fiets terug brengen naar kantoor! Ga nu lekker metro-en! ;)

Doeiii!

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben er weer meiden... maar heb de auto bij school laten staan na het raamschilderen.. hihiihih was ik vergeten... ga dus nu eerst even auto ophalen ;)

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Wish doe ff je verhaal

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

ben ook benieuwd.........

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ellenk: ik heb ook nog nooit gehoord van kosmobiologische vruchtbaarheid. Ik zal het ook eens googlen.

triessie: vervelend dan weer hé die ongie krampen maakt het weer zo definitief afgelopen voor je gevoel. Ik had het eind van de middag ook met vlagen. Vanochtend was temp nog wel hoog, dus ik wacht het maar af. Hoop op goed nieuws voor ons allebei.

wishgirl: ook ik ben benieuwd naar je verhaal

danjo: ahhhhhhhhh balen voor je mannetje dat hij buikgriep heeft.

lola: met jou ook alles goed?

all: Hier dus vanmiddag met vlagen wat ongiekrampen, dus heb dan ook alweer zo een vermoeden dat het voorbij is. Ik kan trouwens 10 maart terecht bij gyn voor kweekje niet normaal pas over 3 wkn grrrr. Ik kon ook al a.s. vrijdag maar waarschijnlijk ben ik dan ongie (hoop van niet natuurlijk). Vorige maand had ik voor het eerst een iets langere cyclus van 31 dgn vandaar dat ik daar maar vanuit ga deze maand. Al die andere keren wat het meestal tussen dag 28 en 30. Wachten wachten wachten is killing killing killing. Vanavond even lekker naar de sportschool.

groetjes vruchtje

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jah wish maakt het spannend zo

ellen heb ff gegoogeld maar hmz haha

Vruchtje afwachten bah ook niet mijn ding vooral de laaste paar dagen niet

Ik ga zo weer ff lekker zwemmen

11. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja dat dacht ik ook toen ik het las hihiii.
    Zat op zo'n duitse site kun je het uitrekenen. Zou bij mij dus in de 3e week van mijn cyclus vallen ;o)

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier ook had ook al ff gekeken hahahaha
    Ladies ik ben zwemmen

Wish maak eens aan met je verhaal haha

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Wish: waar ben je dan met je verhaal?

@ Vruchtje: ook zolang wachten voor de gyn! Hoe laat moet jij 10 maart? Ik om 10 uur! Nog 3weken zei je? Oh, dat is sneller dan dat ik had gedacht! 8)
    Ik hoop niet dat je ongesteld wordt hoor, ik ga hard voor je duimen!

@ Ellen: wat is dat dan? Mijn duits is niet zo goed hoor, is er ook iets in nederlands of in het engels? Portugees mag ook! ;)

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Danjo: veel zwemplezier!

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nou dit is gewoon een nederlands woord ;)
    Zou voor extra ei zijn in maan-stonden. Schijnt dan dus te maken hebben met je geboorte datum tijd en de stand van de maan ofzo. Bij mij zou dat dan in de buurt van 3 mrt zijn, dat is in mijn 3e week dus zeer onwaarschijnlijk ;)

16. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    @Wishgirl: ik heb nog geen ervaringen met IVF, dus kan je niet helpen met de vragen die je had gesteld over waarom zo weinig ziekenhuizen IVF in eigen cyclus doen. Maar je hebt het ongetwijfeld nagevraagd in Groningen, hopelijk heb je een duidelijk antwoord op al je vragen gekregen.

@Triessie en Vruchtje: helaas, het wachten op wel/geen :evil: is killing. Je voelt in eens van alles, haalt van alles in je hoofd, sommige momenten weet je zeker dat het voorbij is en op andere momenten gloort er weer hoop door bijvoorbeeld een hoge temperatuur. Er zit helaas niks anders op dan afwachten...sterkte :thumup: .

@Ellenk: kosmobiologische vruchtbaarheid zegt me helemaal niks :-k .

@Danjo: de buikgriep heerst, ik geloof dat op dit forum ook al meerder meiden en hun mannen het gehad hebben... Misschien heb jij het ook wel als je zo moe bent, want toen ik buikgriep had heb ik een paar dagen heel veel geslapen.

@All: bij mij nog geen :evil: in zicht, maar volgens mij is mijn eisprong ook nog niet geweest. Ik heb wel afgelopen week veel 'sticky' slijm gehad dus dat zou duiden op dat de eisprong snel moet komen. Ik wacht daarom nog een paar dagen af en kijk of mijn temperatuur nog omhoog gaat. Zo niet dan maak ik eind deze week een afspraak want dan ben ik het ZAT!

groetjes, Pooltje

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meiden..

Sorrie... Bij ons ma geweest en daar blijven eten omdat ze het eten al klaar had en nog een koppie koffie gedronken..

Goed... Groningen...
    Zucht ik ben er moe van... ;)

Als ik donorzaad via de kliniek krijg moet ik dus 3 jaar wachten. De kosten zijn dan 350 euro in een keer en 35 euro per jaar voor opslag.

Ze mogen geen "vreemd" zaad opslaan. Dit houdt in dat als ik zaad uit Arnhem neem het volgende moet gebeuren:

Ze moeten hebben:
    Overzicht infectieziekten donor
    Screening donor (dus dat ie is goedgekeurd etc.)
    weten of het donorzaad voor 2001 of erna is gedoneerd

Ze gaan het zaad dan vervolgens zelf controleren of het geschikt is ja of nee.

Ik mag niet 8 rietjes in een keer halen omdat ze het niet mogen opslaan. Ik zal dan een dag voor de punctie aan het eind van de dag een rietje moeten halen uit Arnhem en deze de dag van de punctie mee moeten nemen. Ze gaan het dan controleren en als het niet goed genoeg is, gaat het dus niet door.

IVF in eigen cyclus wordt alleen in Groningen gedaan omdat groningen een andere visie heeft. Zij kijken over de gehele behandelingsduur van IVF en in andere ziekenhuizen kijken ze per cyclus.
    En dat vinden andere ziekenhuizen beneden peil (8 a 9% slagingskans) dat ze het niet doen.

In groningen is 25 a 28% zwanger na 6x IVF in eigen cyclus.

Van de 6 behandelingen heb je ongeveer 2 a 3 x daadwerkelijk een terugplaatsing. 3 a 4 x is noodlot. Dingen wat bij het noodlot hoort zijn:

- cyclusprobleem
    - eisprong is al geweest
    - wel een punctie, maar geen eicel
    - eicel is niet bevrucht
    - embryo (bevruchte eicel) heeft slechte kwaliteit (niet voldoende gedeeld)

Ik zal tig keren naar het ziekenhuis moeten en ze moeten mij ook nog eerst helemaal screenen.. Dus echoos vanaf de 3e cyclusdag en bloedtesten.

Bij IVF gestimuleerd heb je trouwens 25 a plm. 33% kans op een zwangerschap per cyclus.

Daarnaast heb je dan ESET (Elective Single Embry Transfer = Cryopreservatie).

Ik wil het gesprek in Zwolle nog afwachten, maar zoals ik er nu over denk denk ik voor Zwolle ga kiezen... Het is me allemaal net te omslachtig!
    Het moet in Zwolle al echt vreselijk zijn...

18. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Puh Wishgirl, da's inderdaad niet niks zo'n behandeling in Groningen. Ik heb diep respect voor je doorzettingsvermogen! Hopelijk voelt het gesprek in Zwolle goed aan en is dat een goed zo niet beter alternatief. Succes met de moeilijke keuzes die je moet maken ;)

Zelf zit ik te twijfelen of ik ook eens navraag moet doen over IVF. Als ik soms hoor hoe een lange wachtlijsten daarvoor zijn dan is het misschien slim om niet te lang te wachten om ook die procedure op te starten voor het geval het met IUI niet meer wil lukken.

Weet iemand hier trouwens of je via IVF meer, minder of net zoveel kans op een miskraam hebt dan via zwangerschap gewoon of via IUI? Iemand vertelde mij dat ze dacht dat via IVF de kans kleiner was, maar dat lijkt mij sterk immers na het zwangerworden moet de celdeling goed verlopen en daar heeft IVF of IUI geen invloed op :( .

groetjes, Pooltje

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Pooltje -

Nee het is niet niks zo een IVF-procedure! Maar goed... ik zal wat moeten he ;)

Er werd mij vandaag vertelt dat ziekenhuizen in principe mensen niet op de wachtlijst van IVF zetten als ze nog met behandelingen bezig zijn. Ze noemen dit wachtlijstvervuiling omdat velen daarvan toch nog zwanger raken in de behandeling waar ze mee bezig zijn.
    Dus tja.. ik dacht ook zo.. maar er veel mee opgeschoten ben ik tot nu toe nog niet.

Voor zover ik weet heb je niet een verhoogd risico op een mk met IVF, maar wel een licht verhoogde kans op een bbz omdat ze de embryoos inspuiten in de baarmoeder en dan kunnen ze een eileider in schieten.

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Trouwens wat ik ook raar vind is dat ik daar pas een IVF-folder in mijn hand gedrukt kreeg, terwijl ze wel een algemene folder over het ziekenhuis en de polies etc. hebben gestuurd.. Waarom dan ook niet die IVF? Kunnen mensen dat eerst nog even rustig thuis doorlezen en vragen stellen evt.

Ik weet gelukkig wel hoe IVF gaat etc. Dus ik miste het niet in mijn vragenlijstje... maar toch...

Als ze hier al niet compleet in zijn... hoe zit het dan met de behandelingen?

Deel Deze Pagina