Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Hope,

Ik heb me wel eens afgevraagd of er mogelijkheden zijn om zwanger te worden via IVF of iets dergelijks, waarbij de kans op een miskraam kleiner is.
    Jij schrijft dat je bij een spontane zwangerschap een kans zou hebben van 4 op 6 op een miskraam en daarom hebt gekozen voor IVF/ICSI met PDG. Betekent dit dat de kans op een MK dan veel kleiner is?

Wij zitten in een IUI traject maar vallen helaas statistisch gezien in een kans van 1 op 3 dat een nieuwe zwangerschap weer eindigt in een miskraam. Die kans vind ik verschrikkelijk groot :cry: maar ik heb niet van de dokter gehoord dat er een alternatief zou zijn waarbij een kleinere kans op een miskraam bestaat.

Als dat wel zo is, dan hoor ik dat graag dan kan ik me daarin verdiepen en dat eens bespreken met mijn gyn.

groetjes, Pooltje

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Pooltje,

nee helaas wordt de kans op een MK niet minder.
    Alleen 1 reden waarom het misgaat, in mijn geval de chromosoomafwijking, wordt uitgesloten.
    Alle andere reden waarom het mis gaat in de bevruchting kunnen ze niet wegnemen.
    Ze gaan bij ons bij de embryo, vòòr de TP, controleren of hij/zij 2 chromosomen 13 heeft en 2 van 14.
    Is er iets afwijkends, bv 3 -13 en 1 -14, dan kan deze embryo niet teruggeplaatst worden.
    Helaas kunnen ze dus echt niet alles uitsluiten.

Na de TP, kan er altijd nog iets mis gaan, omdat je lichaam de vrucht afstoot om wat voor een reden dan ooit.
    Het is een ingewikkelde materie, maar mooi dat het bestaat.

Ik hoop hier ooit een succes verhaal te kunnen vertellen ;)

Heb jij wel chromosoomonderzoek gehad?
    De gyn wil daar meestal niet aan, omdat er meestal niks uitkomt, zeggen ze. Maar dat zeiden ze mij ook, en toch kwam er iets uit.

Sorry, nu is het weer een heel verhaal geworden :oops:

Groetjes Hope

3. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hope, bij ons is het vruchtje van de 2e miskraam onderzocht en hebben we bloedonderzoeken gehad waarbij we getest zijn op een chromosomen afwijking. Daar was bij ons niets afwijkends uit voortgekomen.

Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan het nog een keer proberen en nu hopen dat we wel eens een keer de kans van 2 op 3 mee mogen maken dat het vruchtje zich ontwikkeld tot een wonderschoon en o zo gewensd kindje!

Bedankt voor je antwoord en sterkte en de IVF/ISCI. Is wel extra heftig dan, omdat bij jullie na de kunstmatige bevruchting dus nog eerst getest wordt op chromosomenafwijking? Worden er dan extra eicellen afgenomen en bevrucht om de kans op een goede bevruchting zonder afwijkingen zo groot mogelijk te maken?

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Hope: wat erg dat ze het meetellen als echte poging! Ik vind het echt belachelijk!
    Ik snap wel dat ze grenzen moeten stellen, maar soms kan ik me daar zo boos om maken, die teleurstelling die stellen als jullie al hebben moeten doorstaan en dan ook nog zoiets, dat dit gewoon als poging wordt meegeteld!
    Echt schandalig!

Sorry hoor, ik wordt daar echt boos van!

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi allemaal...

Ben weer zover dat ik weer puf heb om hier te kijken...

Rare is wel dat de bloeding gestopt is maandag... maar gisteravond weer begonnen... steeds beetje bloedverlies afwisselend met bruinige afscheiding...
    Geen idee met dit... nog nooit gehad op deze manier...

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hope, kan je niet op zoek gaan naar een ziekenhuis die een behandeling die gestaakt wordt voor de punctie niet meetelt?

Of ben je echt aangewezen op dit ziekenhuis?

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Blij om je weer te zien wish

8. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Wish, goed om weer wat van je te horen. Kan me voorstellen dat je even een time out hebt genomen van het forum, maar hopelijk kunnen wij je steunen bij de volgende IVF poging.

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Thanks Danjo!

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel Pooltje...

Het zou heeeeeel fijn zijn... jullie steun bij de IVF...
    Enneuh.... ik blijf jullie uiteraard ook steunen he!

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wish, wat fijn om je hier weer even te zien!

Dikke knuffel!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee dank je Lola1982!

knuf terug... want je kan er ook wel 1 gebruiken!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dank je lieve Wish!

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    GOedemorgen, even snel een berichtje en dan gaan werken.

@Pooltje, vab de ene kant fijn dat ze niks bij je gevonden hebben, maar daarmee neemt je mskraam kans nog niet af, het is zo oneerlijk.
    Deze IVf/ICSI met PGD is idd best heftig, ik zie het echt als extra handicap erbij.
    Ze proberen minimaal 4 eicellen te verkrijgen, als dit niet lukt, kunnen ze de PGD niet uitvoeren :(
    Maar niet in iedere follikel zit een eicel, dus ik hoop dat de volgende poging nu niet te weinig gaat geven.

@Lola, Ik kan me ook boos maken om hoe het hier in nederland er aan toe gaat. En dan specifiek bij CZ. Het ZH gaf al aan, dat als ze problemen had met verzekeringen was het altijd met de CZ. Nou lekker dan, daar zit ik juist weer mee............... :(

@Wish, fijn dat je er weer bent. Mar doe maar rustig aan en kom alleen als je je er goed voor voelt.
    Dat met dat opnieuw bloeden heb ik wel al meegemaakt, al heeeeeeeeeeeel vaak. Om moedeloos van te worden.
    Nou sterkte nog meis.

@Danjo, wil je mij status nog veranderen? ik had het al eens gevraagd, maar ik denk dat je erover heen gelzen hebt? ;)
    Zet achter mijn naam maar: in afwachting van oproep 2e IVF/ICSI poging.
    Dankjewel.

Ikben gister weer gaan werken en dat deed me wel goed.
    Even met iets anders bezig zijn.
    Vanmorgen opgestaan en: Bloed!
    Dus de ongi gaat op gang komen. Terwijl ik nog 1 tablet provera moet slikken.
    Maar het is prima zo, laat die ongi maar komen.
    Nu echt hopen op snel bericht van het ZH over wanneer wwe weer mogen starten.

pfffff wachten is niet leuk :(

Liefs Hope

15. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    @Hope, bedankt voor de uitleg van jouw behandeling. Als ik dat zo lees is de suggestie van Wish misschien wel goed, om eens bij andere ziekenhuizen te informeren of die een poging, die gestaakt moet worden omdat er geen 4 eicellen rijpen, niet aanmerken als 'behandeling' zodat het aantal van max. 3 IVF pogingen niet wordt gebruikt voor pogingen die al vroegtijdig gestaakt worden. Dat is zo oneerlijk :(

@All, ik heb gisteren een ovulatietest gedaan want dacht zelf dat het nu wel eens zo ver kon zijn (mooi doorzichtbaar sticky slijm) en ja, de test gaf een duidelijk positief resultaat :D ! Zou ik dan eindelijk 10 weken na de curretage mijn eerste eisprong krijgen? Straks mijn mannetje maar op een lekkere manier wakker maken ;) ; gisteren moest hij tot sluit in de kroeg werken. Woensdagavond laat hebben we ook geklust, dus ik ga na vandaag eindelijk weer plaats nemen op het wachtbankje.
    Zitten er nog meer mensen op het wachtbankje en is er nog een plekkie vrij?

Verder ga ik van het weekend weg met vrienden uit 2 oude studentenhuizen en aanhang en kids (26 man/vrouw/kinderen) dus wordt een druk maar gezellig weekend. Zal wel even heftig zijn om de jongste aanwas te aanschouwen en alle verhalen te horen - en ongetwijfeld vragen te beantwoorden - maar daar moeten we dan maar even doorheen. Ik heb iedereen te lang niet meer gezien en wil dit weekend niet missen. En bovendien heb ik vorig weekend al gezegd, mijn nieuwe motto is 'weg met de ellende en hier met het plezier ;) !

groetjes, Pooltje

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hope wish is er weer en die zou het weer veranderen
    werkse hope
    Pooltje gezellig meid ff weer het weeekend wat leuks doen

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

"Weer zwanger willen worden na..." als het wat langer duurt!
    Deze lijst a.u.b niet zelf updaten.
    Wil je op de lijst of heb je een aanpassing geef deze dan even aan Wishgirl door.
    Zij houdt voorlopig de lijst bij.

Tot nu toe:
    Pluys zwanger (19 wkn)
    Lola zwanger

Zwanger in februari
    Triessie (uitgerekend 29 oktober 2008)
    Conny75 (uitgerekend november 2008)

Bijzonderheden
    Hope - in afwachting van 2e IVF/ICSI
    maart/april - start 3e ICSI Schaapie
    maart/april - start ICSI Josien
    3 april - Danjo naar de Gynaecoloog
    7 april - Lola1982 naar de Gynaecoloog
    17 april - Wishgirl IVF-verpleegkundige
    21 april - Wishgirl 2e intakegesprek IVF
    mei - Wishgirl misschien start IVF

NOD maart 2008
    05 - Pooltje (ronde 25)
    09 - Katrien Duck (ronde 10)
    21 - Vruchtje24 (ronde 3), Caruli (ronde 41)
    25 - Lola1982
    28 - Josien (ronde 20)

NOD April 2008
    04 - Danjo (ronde 6)
    09 - Ellenk

Hope en Wishgirl staan even niet bij de NOD omdat ze in afwachting zijn van verdere behandeling. Zie bovenaan bij bijzonderheden.

Hoe is het met Katrien en Pooltje? Jullie NOD is al geweest.... ;)

Vergeten jullie niet door te geven als er iets veranderd moet worden op de lijst... Dat je verplaatst moet worden ofzo? ;)

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wish: fijn dat je er weer bent meid! Trek je het nog allemaal een beetje?

Pooltje: Wow zou niet gek zijn een eisprong. Je hebt lang genoeg gewacht. Hopen dat de zaadjes en eitje het erg gezellig gaan hebben samen.

Hope: wachten is een van de ergste dingen van de mmm, maar ja ooit wordt het beloond. Hoop dat je snel mag starten.

all: vanochtend zaad in geleverd om te kijken of het geschikt is voor IUI en net gebeld en het is geschikt :) weer een hele opluchting. Ook bij de anestist geweest en wat uitleg gekregen over die kijkoperatie. Nou laat deze twee weken maar snel voorbij vliegen, des te sneller ben ik er van af.

Verder alles goed met jullie meiden?

liefs vruchtje

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hee meiden,

was ik weer....
    Pff best vermoeiend zo'n verjaardag en vanavond nog een bruiloft. Gelukkig is het straks WEEKEND!

Vruchtje, fijn dat die spermatizooitjes goed waren.. dat is toch wel behoorlijk van belang ;)
    Joh die 2 weken vliegen zeker voorbij, zit pasen nog tussen...

Ik kom erachter dat ik mijn ei wss ergens 2e paasdag of net daarna ga hebben hihihi... een beetje een verlaat paasei dus ;)

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Wish, fijn dat je weer terug bent.

Deel Deze Pagina