Hey ladies Hope hier alles goed Ik hoop dat je het gat lukken dat deze pogng niet als poging word getelt zou wel een beetje raar wezen toch Hier straks lekker met mannetje uiteten net terug van boodschapjes doen etc nu ff bank hangen Lola balen dat je ongi er weer is maar aan de andere kant weer posi dat je weer je normale cyclus weer heb hoop dat dat ze blijft meid
@Hope - nu zijn mijn ervaringen met Freya niet zo geweldig... Ik heb altijd ervaren dat ze flink achter de feiten aanlopen en hun informatie zelden helemaal goed up to date hebben... maar dat is puur mijn zakelijke instinct denk ik.. Wie weet kunnen ze je helpen... Ziekenhuizen hebben ook vaak juridisch adviseurs... wellicht kan je daar ook eens navraag bij doen... En eens kijken wat er op de site staat van CZ over IVF... beschrijven ze daar de behandeling? Zo ja.. hoe? Dit kan je dan meenemen... en wellicht tegen hen gebruiken Dit stond op de site van CZ... : "Een ander behandelingsmogelijkheid is in-vitro fertilisatie (IVF) ofwel reageerbuisbevruchting. Dit kan worden toegepast bijvoorbeeld in geval van afgesloten eileiders, ernstige mate van endometriose, verminderde vruchtbaarheid van de man en onbegrepen onvruchtbaarheid. Bij deze behandeling worden eicel en zaadcellen in het laboratorium samengebracht en wordt afgewacht of bevruchting plaatsvindt. Vervolgens worden een bevruchte eicel met een slangetje teruggeplaatst in de baarmoeder. De kans op een doorgaande zwangerschap is gemiddeld 16% - 20% per teruggeplaatste bevruchte eicel. Een variant op IVF is intra-cytoplasmatische sperma injectie (ICSI). Hierbij wordt één enkele zaadcel geselecteerd en rechtstreeks in de eicel geïnjecteerd. ICSI is geschikt voor paren waarbij zeer slechte zaadkwaliteit de oorzaak is voor het uitblijven van een zwangerschap. Paren waarbij tijdens IVF-behandelingen geen bevruchting is opgetreden komen ook voor ICSI in aanmerking. De gevolgen op lange termijn van ICSI zijn nog onduidelijk, maar tot op heden lijken er in het algemeen geen negatieve gevolgen te zijn voor de aldus ontstane kinderen. Wel is er, net als bij IVF, een grotere kans op een meerling en vroeggeboorte." Zij zien de behandeling dus ook als buiten het lichaam... Ze beginnen met de uitleg ook pas na de punctie... Dus niet het hormoontraject en de punctie die ervoor af gaat. Wellicht kan je hier iets mee... Mocht je gaan bellen met een juridisch raadsman/raadsvrouw, vermeld dit dan ook even... dan hoor je wat hij/zij ervan vindt... Ik hoop voor je dat het je gaat lukken meid... en daar waar ik je helpen kan doe ik graag!
Hallo dames, Kom even stiekem inbreken hier en wil graag reageren op Hope. Ik ben verzekerd bij Unive, en die tellen het ook als een poging als je alleen nog maar gespoten hebt en verder niets. Het verschilt heel erg per verzekering. Ik ben het helemaal eens met jullie dat het niet eerlijk is. Je kunt nog proberen of ze de rekening naar jou willen sturen, dan betaal je wel het ziekenhuis en is het net voor de verzekering alsof er geen behandeling heeft plaatsgevonden. En het is inderdaad misschien wel goed om het juridisch uit te zoeken. Heb er zelf de energie niet voor gehad, heb 2 miskramen achter elkaar gehad en kon het toen niet opbrengen. Ben heel nieuwsgierig en hoop dat je ons op de hoogte houdt van je bevindingen! Succes in ieder geval! O ja, zo vind ik het ook niet eerlijk dat als je met 5 of 10 weken een miskraam krijgt je daarna voor poging 2 gaat of 3 en als je na 12 weken een miskraam krijgt begint de teller weer op 1. Ik heb beide keren met 5,5 week een miskraam gehad dus begon gewoon aan de volgende poging, onbegrijpelijk. Heb het wel eens nagevraagd en het had te maken met het stadium van de embryo. Meiden succes allemaal! Ashja
Lola1982: jammer dat je ongie bent geworden, maar inderdaad fijn dat je cyclus nu wel weer wat korter is. Josien: spannend meid dat je maandag je 1ste spuit mag zetten. Ik ga heel hard duimen dat het gelijk raak mag zijn Danjo: hopelijk heeft het eten jullie lekker gesmaakt Hope: ik kan me goed voorstellen dat je je af en toe heel rot kan voelen. Soms is het ook allemaal oneerlijk. Goed ook dat je er over praat met psych die kunnen je het inderdaad weer helpen relativeren. All: gisteren een verjaardag gehad. Maakte me echt zo kwaad. Een vriendin van mijn schoonzusje is nu 20 wkn zwanger en ze heeft haar echo gehad. Ze wilde heel graag en meisje en het blijkt dus een jongetje te worden. Nu is ze helemaal over de zeik en wil niet meer eten en drinken. Ik word dan zo kwaad van binnen en denk WEES BLIJ dat je uberhaupt een kindje mag krijgen. Maar ja sommige sporen gewoon niet. Ik vind dat je best je voorkeur mag hebben, maar komop zeg het klinkt cliché maar als het maar GEZOND is toch? Vanavond ga ik lekker met vriendin stappen (zonder alcohol natuurlijk) het is ook alweer een tijdje geleden. Even gedachten op 0 zetten. Allemaal een heel fijn weekend nog. liefs vruchtje
Thanks lieve meiden... Ik heb er zin in! Spannend, maar niet zenuwachtig (al klinkt dat misschien raar). Ik vind het geweldig dat we nu 'echt' iets gaan doen. Hopelijk is het meteen raak! Liefs, Josien
Ik kan het me zo goed voorstellen dat je zegt: dat je blij bent dat je nu iets gaat doen... ! Dat heb ik dus ook... Als je maar daadwerkelijk bezig bent! Ik hoop met je mee dat het meteen raak zal zijn! Het is je zeker gegund meid en ik duim voor je!
Het is iedereen hier van harte gegund! Meiden... ik heb er vertrouwen in... ook voor jullie (eigenlijk idioot... ik ben één brok Emile-Tjakka-Ratelband )! Laat maar een leveringetje wondertjes in dit topic arriveren! Liefs, Josien
We gaan ons uiterste best doen Josien! Trouwens als ik jou was zou ik het Tjakkagebeuren maar laten varen.. De man gaat alweer scheiden.. deze keer na 8 maand huwelijk.. Kgeloof toch dat het Tsjakka een averechts effect heeft
Wish, nog even terug komen op jou laatste bericht. Waar heb je dat gevonden van wat CZ schreef over wat de behandeling in hield? Ik vind namelijk alleen de polisvoorwaarden.Wil je me de link anders even doorsturen? Je hebt echt helemaal gelijk, zo steekt CZ een flink bedrag in z`n zak en nergens staat zwart op wit dat 1 poging telt als je pas in de 1e fase zit. Dit hebben ze me alleen mondeling gezegd. Wat weet jij er trouwens veel van? zit je in die branche of zo? Soms denk ik, waar doe ik het voor. Maar van de andere kant, wat jij ook al zegt, het zou maar om die ene poging gaan die ik nu misloop. Danjo was het eten met je mannetje lekker? Heerlijk toch, even tijd voor jullie zelf? Ashja ook bedankt voor het meedenken. dat doet me goed. Je hebt gelijk, dat het niet eerlijk is, wat betreft die zwangerschap grens van 12 weken. Ik zie dat jij ook al 3 pogingen hebt gehad, moet je nu ook zelf betalen? Vruchtje, kwaad? ik zou furieus zijn. Ik geloof dat ik dat *&^*^&$%$ naar de hals was gevlogen hihi ik vind dat echt niet normaal, waar maken mensen zich druk om. Ik las eerder vandaag op een ander forum over rechten, dat men vond dat mensen zoals ons die in de MMM zaten geen IVF mochten krijgen omdat je jezelf het aandoet dat je minder vruchtbaar wordt. Door roken, alcohol,enz. Ik dacht: hier moet ik snel weg, want als ik ga reageren, zou ik dat niet meer tactvol kunnen doen Josien, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, het is tenslotte nog zo kort geleden voor mij. De eerste dag dat ik moest spuiten, had ik de hele dag het gevoel dat ik een enorm geheim bij me droeg. Want ik had me gespoten en niemand die dat aan me zag Het was zo`n gek gevoel. Ellen, ben je een beetje over de teleurstelling heen van je ongi? Ik zit dus nog steeds in gevecht met..................^*%$&&*&@%@#$ (CZ en ZH) Mijn ongi is vandaag echt goed doorgezet, daar ben ik wel blij om. Nu vanavond weer starten met de pil. Weet je waar ik nu echt blij van zou worden? Dat ze me morgen bellen en zeggen: Mw u mag eind deze maand, aan het einde van deze strip pil weer beginnen met spuiten. Maar goed, toen werd ik wakker en bleek het een droom te zijn Hope
Hoi Dames! Hoe is het hier? Hier wat minder, ben behoorlijk heftig ongesteld! Buikpijn, duizelig, hoofdpijn en vanmorgen spoot het er gewoon uit, het bloed! Echt vies... Hele badkamer onder het bloed, niet echt smakelijk! Nou ik ga weer even rustig aan doen, voel me er echt beroerd van!
@ Hope: hahaha, ik zag het! Ik kan me voorstellen dat je nog steeds met het CZ en ZH verhaal zit! Ik vind het echt oneerlijk, dus kan me wel voorstellen dat jij het nog veel erger dan oneerlijk ervaart! Wel fijn dat je ongi is doorgezet!
Niet normaal meer vruchtje zucht Lola maar ff rustig aan doen meid Hope hoop dat je snel weer mag starten meid bah dat wachten is ook niks he ja was ff heerlijk met mannetje verder vannochtend weer een mega branderig gevoel in buik en rug voor de rest een lekkere luie dag vandaag heerlijk
Hoi allemaal, Ben weer terug van een weekendje weggeweest. Mijn oud huisgenootjes gezien met hun gezinnetjes, is heftig maar toch ook wel heel leuk om iedereen en hun kindjes te zien. Alleen zijn wij de enige van de buts bij wie het niet wil lukken, dus veel vragen en medelijden gehad maar gelukkig ook veel gelachen en bijgepraat. Hier is druk gechat van het weekend. Ben te moe - is wel afmattend zo'n weekendje - om op alles in te gaan. Ik wil in ieder geval Josien heel veel succes wensen met de start van de behandelingen maandag! Zet hem op ! Mijn vriend en ik hebben afgelopen week goed geklust en zitten in de wachtfase, tenminste als de positieve ovulatietest betekende dat ik ook inderdaad eindelijk een eisprong heb gehad. Daar gaan we maar vanuit. En als ik ongesteld word kan ik gelijk bellen voor de IUI, dus dan gaan we er weer voor met een beetje hulp. groetjes allemaal, Pooltje
Ik ben vanmorgen bij de fert.arts geweest! Er zijn 3 mogelijkheden: 1. Ik ben zwanger geweest en heb een miskraam gehad 2. Ik ben zwanger en het is weer buitenbaarmoederlijk 3. Ik ben zwanger en het is pril Dus ik moest even bloedprikken op HcG. Heeeeeel misschien vanmiddag om 16.30 uur uitslag hiervan... anders morgen of woensdag... Het kan nl. zijn dat de fert.arts morgen vrij is... dus dan wordt het woensdag... Liefs, Wishgirl
Hope, ja ik heb 3 pogingen gehad, eigenlijk 4 maar 1 poging zijn ze vergeten mee te tellen (en ik heb natuurlijk mijn mond gehouden ) Ik heb ook 1 poging gehad waar er geen bevruchting was. Ik ben in december overgestapt naar unive, en daar heb ik nu nog 2 pogingen. Voor mijn gevoel gaat het ook dubbel zo hard, want ik heb nog nooit cryo's gehad, dus ik zat zo aan al die pogingen. Weet je al iets meer wat betreft de verzekering en of ze hem mee mogen tellen? Ashja
@Hope: De link: http://www.cz.nl/zorgengezondheid?miurl ... 0fe282d%7D En dan onder het kopje "behandeling". Ik ben werkzaam geweest binnen de fertiliteitsbranche en binnen de advocatuur Maar het medisch gebied is op juridisch vlak soms best een grijs gebied Dus even goed navragen en heel gerichte vragen stellen... vragen waar je ook echt even over na moet denken, want dat zijn vaak de steekjes die ze laten vallen Onthoud wel dat mondeling ook telt meid! Dus heb het daar maar niet over dan Als je dat toegeeft ben je je behandeling sowieso kwijt... Dus niet over praten Succes! Liefs, Wishgirl
Zien ze niks zitten dat wish want je zou nu al over de 5 weken zijn dat moet er iig toch iets te zien zijn? heb je de uitslagen al binnen? Hoest met de rest van de dames hier weer in afwachting van ei