Net gebeld met fert.arts... HcG is minder dan 1... dus geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap! ... en ook geen gezonde zwangerschap. Is dus een miskraam geweest en ik heb meteen nog een keer aangegeven dat ik verder wil met IVF wat de fert.arts ook heel verstandig vindt... Immers de eicellen worden er niet beter op en waarschijnlijk is het bij mij zo dat de slechte kwaliteit eicellen door mijn leeftijd de oorzaak is van de miskramen... Bij IVF omzeil je dat want alleen de goede embryoos komen in aanmerking voor terugplaatsing! De bruine afscheiding die ik steeds nog heb is van de miskraam... Liefs, Wishgirl
Hoi Dames, @ Wish: oh kijk, dat is postief dat het geen bbz betreft! En gelukkig kan je in mei meteen door voor ivf! @ Pooltje: dat lijkt me ook erg confronterend zo'n weekendje met allemaal vrienden die kinderen hebben! Knap hoor, hoe je die confrontatie steeds aangaat! hier 2 dagen heel heftige ongi gehad, vandaag is het stukken minder! Ben wel "ziek" naar huis gegaan van mijn werk! Zit niet zo lekker in mijn velletje! Weet niet waarom, de lente moet komen denk ik! Ben weer toe aan een goed lente zonnetje! Ik stond bij een client (ik werk in de hulpverlening) voor de deur en ik kon wel janken... Ben weer weggegaan, om de hoek client gebeld dat ik beroerd ben geworden onderweg en dat ik dus niet kom! Ik kan moeilijk mensen gaan "helpen" als ik zelf niet helemaal goed met mijn koppie erbij ben toch?! Nou ja, morgen maar weer proberen! Teamleidster wou dat ik op kantoor bleef vandaag, maar ik heb gezegd dat ik echt niet met mijn ziel onder mijn arm ga rondlopen... Er komt toch niks uit mijn handen, kon ze me wel weer gelijk in geven! (goh wat een gezeur om niks, ik weet niet eens waarom ik me zo voel! hahahaha!)
@Lola1982 - Nou precies Lola... zo is het ook... Maar goed dat het niet weer een bbz is... En we gaan met frisse moed weer verder... Omdat ik die psychologische screening wel moet doen is het niet zeker of ik in mei kan starten... Dus kan later worden.. Maar dat is even bezien... Ik kan me voorstellen dat je even een gigadip had hoor meid... en dat mag toch ook? Ik denk dat je er heel goed aan gedaan hebt om even naar huis te gaan... Ik merk het bij mezelf ook... Je bent al zo lang bezig en zoveel tegenslagen... dan heb je gewoon even een moment voor jezelf nodig... Misschien was je wel wat ziekig ook geweest omdat je wat meer bloed verloren hebt dan normaal... Dikke knuf van mij meid! En het gaat jou ook lukken om een klein beebje in je armen te houden... Je eigen beebje wel te verstaan.... Liefs, Wishgirl
@Danjo - De fert.arts vertelde me dat je met 5 en halve week lang niet altijd wat hoeft te zien... Het beeld zag eruit alsof er of een zwangerschap was of nieuw opgedikt baarmoederslijm... Vandaar dus de HcG erbij en dan is het gewoon echt duidelijk en zeker! Liefs, Wishgirl
Lola, kan het helemaal voorstellen hoor! Tenslotte zit er ook veel in dat bolletje van jou! En niet alleen dit hier maar ook je afstuderen en dan nog al je clienten.... soms moet je gewoon ff bijtanken. met je geietenwollen sokken op de bank met een kop warme chocolade.... Wish, ik hoop dat je gewoon meteen kan beginnen. wat houdt die screening precies in? Gesprekken met een psych?
@Ellenk - Ja gesprek met een psycholoog en psychologische testen... De arts heeft aangegeven dat het prettig zou zijn voor mij om het gesprek en de testen in 1x te doen.... Dus wie weet mag dat
Jeetje.... wat gaan ze dan testen of je het psychisch wel aan kunt nog een kind? Het zullen wel regels zijn hoor maar ik vind dat.... Nou ja.... Wij hebben een kennisje met een dochter van 15 die in dec is bevallen van een kindje. Oma doet alles staat zelfs 2 keer per nacht op. Met mijn verjaardag zat "oma" ff gezellig en toen kreeg ze om 10 voor 12 een zeer pissige dochter aan de telefoon wat ze wel niet dacht want nu moest zij alleen het kind verschonen en de fles geven! Daar kan ik dan zo verdrietig van worden! Tenslotte vond dat kind wel op haar 14e dat ze onveilig sex kon hebben en heeft ze bewust gewacht met het vertellen tot ze 26 wk zwanger was. (ze heeft aan een vriendin toegegeven dat ze het eind april al wist toen ze gestopt was met roken) Maar goed "oma" is hier natuurlijk ook wel schuld aan .....
@Ellenk - Ja dat gaan ze idd bekijken... Waar ik vooral mee zit is dat het protocol is om alleenstaanden aan die screening te onderwerpen maar echtparen niet... Nu hoorde ik van morgen van de fert.arts dat ze er mee bezig zijn om ook de echtparen weer te gaan screenen.... Kijk als je op je 14e het bed induikt met een jongen en zwanger wordt... daar is geen arts verantwoordelijk voor.... Wanneer je hulp nodig bent van een arts is die arts ergens wel verantwoordelijk... Dat is het verschil... Als ik moeder was van die dochter, wist ik het wel hoor... Of ik liet die dochter uit de ouderlijke macht zetten en zorgde zelf dat ik de voogdij kreeg of ik liet haar opdraaien voor de verzorging van het kind...
meiden ik lees nog steeds mee op dit topic en wil wishgirl even een hele dikke knuffel geven. Meid wat hou jij je sterk echt heel knap. Ik krijg morgen mijn eerste echo, ik ben onwijs zenuwachtig. Vorig jaar rond deze tijd had ik mijn bbz, daar kwamen ze achter omdat ik bloedverlies had, mijn hcg te hoog was en mijn baarmoeder leeg was. Nu heb ik vorige week heel minimaal bloedverlies gehad, 1 malig maar toch ben ik heel bang voor de echo van morgen. Nu ben ik nog veilig zwanger maar hoe zal het morgen na de echo zijn? Ik hoop echt dat het een positieve echo is en misschien is er zelfs wel een hartje te zien. knuffel conny
Wat ontzettend jammer Wish, ik had stiekem nog hoop voor je dat de bloeding wellicht onschuldig was en de zwangerschap wel had doorgezet. Sterkte! Ik heb nog wel een vraagje over wat jij schreef over de kwaliteit van de eicellen. Bij mijn fertiliteitsonderzoeken is ook naar voren gekomen dat de hoeveelheid (en daarmee kwaliteit?) van mijn eicellen al behoorlijk was afgenomen in relatie tot mijn leeftijd. Dat zou wellicht de 3x MK kunnen verklaren. Als ik jouw verhaal zo lees zou via IVF de kans op een MK toch kleiner kunnen worden, maar is dat ook zo? Kunnen ze eicellen net als zaadcellen testen op kwaliteit? groetjes, Pooltje
@Pooltje - Nou je moet het zo zien... Als er nu een eicel bevrucht wordt, weten ze niet wat voor kwaliteit die heeft. Als het slechte kwaliteit is zal ie niet uitgroeien tot een goed embryo... deling zal niet zo goed zijn bijvoorbeeld... en dus zal de innesteling ook niet plaatsvinden of niet goed... Bij IVF worden alleen de goede embryoos gebruikt voor terugplaatsing... Dus het deel wat zich niet goed deelt of niet bevrucht is, wordt al niet gebruikt... Zo wordt het bedoeld... Het geeft geen zekerheid dat je geen mk meer zult krijgen, maar als slechte kwaliteit van je eicellen je probleem is, zal het de kans op een mk wel verminderen... Snap je?
Dank je wel Conny voor je knuffel... Ik kan me voorstellen dat je ontzettend in de zenuwen zit voor morgen... Zou ik ook hebben! Zeker ook omdat je weer wat bloedverlies hebt gehad... dan heb je logisch echt even de bibbers! Ik weet wat het is een bbz... Ik duim voor je dat je morgen een prachtige echo zult hebben met een kloppend hartje meid! Overigens de kans is groot dat er morgen een kloppend hartje te zien is, maar is die er niet dan niet panikeren he.. Dan krijg je waarschijnlijk een week later nog een echo of een paar dagen later. Met 7 weken moet er iets te zien zijn! Succes en ik denk aan je! Laat je het hier nog even weten hoe het was morgen? (((((((((((((((((((((((((CONNY))))))))))))))))))))))))))
Wish, bedankt voor je heldere uitleg! Ik ga de volgende keer als ik mijn fertiliteitsarts toch eens vragen of het voor ons niet slim is om de IVF weg te bewandelen. Ik ben zo bang om nog een keer zwanger te raken en weer een MK mee te maken . Overigens is het bij ons steeds tussen 7 en 9 weken mis gegaan, dus de eerste celdelingen zijn wel goed gegaan en het hartje heeft in ieder geval de laatste keer goed geklopt met 7 weken. Dus ik weet niet of IVF dan een kleinere kans op MK oplevert. Maar zoals gezegd, ik moet mijn arts maar eens al mijn vragen voorleggen.
Pooltje, ik denk niet dat het voor jullie dan meer kansen zal opleveren.. Hebben julllie al verder onderzoek gehad? Heb je bijvoorbeeld al onderzoek naar CMV gehad? Het schijnt als je hier drager van bent je ook een verhoogde kans op mk's hebt. Maar dat is een simpel vraagje aan je fert.arts want die kan je dat precies vertellen.. Of je CMV negatief of positief bent zien ze door bloedonderzoek... Vragen kan nooit kwaad meid! Succes he..
Wish, wij hebben beide ons bloed laten onderzoeken op chromosomenafwijking en ook het vruchtje van de 2e MK is onderzocht. Daar is niks uitgekomen en volgens de arts valt er verder niks te onderzoeken. Haar advies is simpel, nog een keer proberen en hopen op meer geluk. Van de ene kant prettig, er is dus kennelijk geen afwijking geconstateerd, maar als er een afwijking zou zijn waar vervolgens iets aan te doen was, dan wordt de kans op een goede zwangerschap wellicht groter. Maar goed, we zijn het dus weer aan het proberen en hopen er maar het beste van .
Ik zou toch nog eens vragen of jullie arts het CMV wil testen... Ik hoorde vandaag dat dat nl. ook miskramen kan veroorzaken... En pijn doet het niet
Ik zal het volgende keer navragen, maar ga er eigenlijk vanuit dat ik op alles getest ben. Ze hebben wel zo'n 10 buisjes bloed afgenomen voor alle testen...
Oke... maar het CMV dat horen ze je dan wel te vertellen als je positief of negatief bent... En anders hoor je dat alsnog als je er naar vraagt Succes
goeiemoggel ladies Wish balen maar goed nu op na de IFV Hier weinig te melden ga zo een grote pan erwtensoep maken
Goedemorgen Dames, Geen nieuw hier, nog steeds ongi, gister veel minder nu weer heel hevig! Voel me er een beetje slapjes van, geen idee hoe dat nou komt, maar goed het is wel zo! Ben weer aan het werk gegaan, voel me zo schuldig als ik thuis zit, terwijl ik niks lichamelijks mankeer! Vandaag maar rustig aan, gelukkig geen heftige casussen vandaag weer ik heen moet!