Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Lola1982 - wanneer je veel bloed verliest kun je daar best even ziek van zijn hoor... moet je even in de gaten houden...

Ik zou niet meteeen zeggen dat je niets lichamelijks mankeert hoor meid...

Ik hoop dat het snel weer over is...

@Danjo - Ik hoop dat het voortraject van die IVF niet al te lang duurt... Ga je er alleen maar meer tegenop zien vind ik altijd...

2. Ellenk

Ellenk VIP lid

Lijkt me ook Wish, als je het besluit genomen hebt, kan je ook maar beter meteen beginnen.
    Maar dan moeten ze natuurlijk wel meehelpen daaro.... ;)
    heb je weer een nieuwe donor? (je was toch door de bevroren zwemmertjes heen of heb ik dat nu fout)

Mmmmm Danjo erwten soep zelf maken.... Vind ik altijd heel lekker maar zo veel werk. (voor mijn gevoel)

We gaan met een gedeelte van het werk vanavond wokken. Is al weer een paar jaar geleden dat ik dat gedaan heb dus ben benieuwd of het lekker is.

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    het valt best mee veel roeren maar vor de rest
    nu wel lekker alles weer laar in huis
    das dan een voordeel van een hele dag thuis

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

All: Het "rood" heeft me helaas ook weer toegelachen. Gelukkig gaan we nu geholpen worden want ik zou er op deze manier haast geen vertrouwen meer in hebben. Het duurt gewoon allemaal TE lang. Trouwens uitslag gekregen voor kweekje op chlamydia en dat was gelukkig allemaal in orde :).

conny75: hoe is het gegaan met de echo? Ik hoop op goed nieuws.

Wishgirl: begrijp ik nu goed dat je in mei misschien mag starten met IVF? Spannend hoor........Wil je mij nod van de lijst halen? Ik weet nieuwe nod krijg kijkoperatie en heb liever even geen nod of banner.

Danjo: hmmmm lekker ertwensoep kan je voor mij ook een kopje bewaren hihi

lola1982: je moet je niet schuldig voelen joh. Jij vraag er toch ook niet allemaal om.

Ellenk: gezellig veel plezier met wokken en eetsmakelijk!

Nou ik ga straks lekker mijn gedachten verzetten en sporten.

liefs vruchtje

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

"Weer zwanger willen worden na..." als het wat langer duurt!
    Deze lijst a.u.b niet zelf updaten.
    Wil je op de lijst of heb je een aanpassing geef deze dan even aan Wishgirl door.
    Zij houdt voorlopig de lijst bij.

Tot nu toe:
    Pluys
    Lola
    Triessie (uitgerekend 29 oktober 2008)
    Conny75 (uitgerekend november 2008)[/

Zwanger in maart
    Nog niemand

Bijzonderheden
    Hope - in afwachting van 2e IVF/ICSI
    Josien - in afwachting van punctie
    Vruchtje24 - in afwachting van kijkoperatie

maart/april
    Schaapie - start 3e ICSI
    Josien - start ICSI

april
    Pooltje - start IUI
    03 - Danjo naar de Gynaecoloog
    07 - Lola1982 naar de Gynaecoloog
    17 - Wishgirl IVF-verpleegkundige
    21 - Wishgirl 2e intakegesprek IVF

mei
    Wishgirl - misschien start IVF

NOD maart 2008
    21 - Caruli (ronde 41)
    28 - Pooltje (ronde 26)

NOD April 2008
    04 - Danjo (ronde 6)
    05 - Katrien Duck (ronde 11)
    09 - Ellenk
    16 - Lola1982

Hope, Wishgirl en Vruchtje24 staan even niet bij de NOD omdat ze in afwachting zijn van verdere behandeling. Zie bovenaan bij bijzonderheden.

Aangepast Vruchtje24 ;)

Vergeten jullie niet door te geven als er iets veranderd moet worden op de lijst... Dat je verplaatst moet worden ofzo? ;)

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Thanks Wish

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Graag gedaan Vruchtje!

Weet je al wanneer je de kijkoperatie hebt? Of dat nog niet?
    Hoop voor je dat ie snel komt... dan ben je er maar weer vanaf...
    Toch?

Liefs,
    Wishgirl

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hai Wish

Ja ik weet het al volgende week vrijdag 28 maart. En inderdaad je kan het maar gehad hebben. Op zich wel lekker dat ik daarna weet hoe het er uit ziet van binnen :) hoop goed natuurlijk.

gr vruchtje

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

En stel dat er toch een kleinigheidje is dan is de kans groot dat ze dat meteen even verhelpen... Heb je dat ook meteen gehad...

En dan gewoon snel zwanger worden ;)

Volgende week is idd. al snel!

Zal ik de datum op de lijst zetten of wil je dat liever niet?

Liefs,
    Wishgirl

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja hoor zet de datum maar op de lijst. thanks.

11. Op CMV testen ze niet standaard. Ik heb zelf rond 1997 een CMV besmetting opgelopen. Het virus is al een hele poos niet actief meer, maar toen ik dit meldde bij de verloskundige besloot ze mij nog een keertje hierop te testen. Gelukkig was het virus nog steeds inactief, al blijft het wel mijn leven lang zichtbaar in mijn bloed. Op het moment dat mijn weerstand afneemt kan het weer actief worden...

En voor iedereen die wel een beetje geluk kan gebruiken...

Pluk maar zoveel je nodig hebt...

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

"Weer zwanger willen worden na..." als het wat langer duurt!
    Deze lijst a.u.b niet zelf updaten.
    Wil je op de lijst of heb je een aanpassing geef deze dan even aan Wishgirl door.
    Zij houdt voorlopig de lijst bij.

Tot nu toe:
    Pluys
    Lola
    Triessie (uitgerekend 29 oktober 2008)
    Conny75 (uitgerekend november 2008)[/

Zwanger in maart
    Nog niemand

Bijzonderheden
    Hope - in afwachting van 2e IVF/ICSI
    Josien - in afwachting van punctie
    Vruchtje24 - in afwachting van kijkoperatie

maart/april
    Schaapie - start 3e ICSI
    Josien - start ICSI
    28 - Vruchtje24 kijkoperatie

april
    Pooltje - start IUI
    03 - Danjo naar de Gynaecoloog
    07 - Lola1982 naar de Gynaecoloog
    17 - Wishgirl IVF-verpleegkundige
    21 - Wishgirl 2e intakegesprek IVF

mei
    Wishgirl - misschien start IVF

NOD maart 2008
    21 - Caruli (ronde 41)
    28 - Pooltje (ronde 26)

NOD April 2008
    04 - Danjo (ronde 6)
    05 - Katrien Duck (ronde 11)
    09 - Ellenk
    16 - Lola1982

Hope, Wishgirl en Vruchtje24 staan even niet bij de NOD omdat ze in afwachting zijn van verdere behandeling. Zie bovenaan bij bijzonderheden.

Vergeten jullie niet door te geven als er iets veranderd moet worden op de lijst... Dat je verplaatst moet worden ofzo? ;)

13. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hoi meiden,

Zou er graag bij willen op dit forum.

Eigenlijk weten wij al een tijdje ( 4 jaar ) dat het voor ons moeilijk is om spontaan kinderen te krijgen. 4 jaar geleden zijn we begonnen in de MMM en daar is uitgekomen dat mijn man sterk verminderd vruchtbaar is.
    Na heel lang wikken en wegen zijn we zelfs, begin 2007 in het UZ in gent terecht gekomen voor KID.

Omdat na een aantal behandelingen het voor mij te zwaar werd kregen we daar van de gyn het advies om gewoon lekker thuis een B-Donor te zoeken. Het zou rustiger voor mij zijn. ( is het gelukkig ook!)

In December afgelopen jaar kreeg ik spontaan een BBZ. Mijn mannetje is door dit voorval weer in de MMM belandt in het AMC en ondertussen hebben we met een B-Donor de tweede poging ondernomen deze maand... [-o< Heel verhaal :rolleyes:

Lijkt me fijn om met lotgenoten het een en ander te delen.

Liefs!

14. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    @ Wish & Lola, bedankt voor jullie uitleg over CMV. Ik heb ooit lang geleden een herpesinfectie gehad en ik ben daarom wel getest op chlamydia (negatief) maar over CMV hebben ze niets gezegd. Ik heb volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis en zal hier navraag naar doen.

@ Sanne, welkom bij ons forum, je kan hier al je verhalen kwijt ;) . Ik ben zelf niet bekend met een B-donor poging, wat houdt dat in?

@Vruchtje, fijn dat eindelijk de datum voor je kijkoperatie bekend is, dan komt ook de start van de IUI eindelijk in zicht. Nu maar hopen voor jullie dat het in snel raak is met de IUI :D .

@Connie, hoe is het met jou, ik hoop zo dat je echo goed was?!

Hier verder niks te melden, de wachtbank is geduldig, de persoon op de wachtbank helaas minder geduldig :) !

groetjes, Pooltje

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hoi Meiden,

Na al wat langer jullie gevolgd te hebben toch maar eens besloten om mee te gaan kletsen met jullie.

In januari 2006 was ik spontaan zwanger, maar bij de termijnecho van 10 weken bleek dat er alleen een leeg vruchtzakje zat.(Dit werd een curretage)
    Hierna duurde het erg lang om opnieuw zwanger te worden en zijn we na een jaar de mmm ingestapt op aanraden van de huisars omdat hij bang was voor een verkleving door de curretage.
    Na ongeveer een jaar onderzoeken kwamen de artsen erachter dat mijn baarmoederhalsslijm vijandig is. In september vorig jaar zijn we daarom begonnen met IUI. In november was ik al zwanger maar helaas is het hartje met 8 weken gestopt. Mijn tweede miskraam. Nu zitten we alweer aan onze derde poging en hopen we dat het snel weer raak is.

Voor iedereen hier veel sterkte met jullie verlies en heel erg veel succes met nieuwe pogingen om opnieuw zwanger te raken en te blijven!

16. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    O ja, wij hebben ook besloten een onderzoek naar de miskramen te laten doen en hiervan krijgen we ongeveer over 3 weken de uitslag... :rolleyes:
    Zijn er hier nog meer die onderzoek hebben laten doen?

groetjes Pat

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb van beide onderzoeken laten doen maar niks uitgekomen
    Mijn gyn zei dat die kans ook erg klein was
    wacht nu alleen nog op de chromonsomen onderzoek hoop dat ik daar 3 april de uitslagen van krijg

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik bedoelde eigenlijk het chromosomenonderzoek :oops:

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Daar wacht ik dus nog op maar kon 4 mnd duren

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

idd dat duurt heel lang voordat je daar de uitslag van krijgt. Daarom hebben wij er voor gekozen het nog niet te doen de vorige keer.
    Zou wel fijn zijn Danjo dat je dan eindelijk de uitslag krijgt.

Deel Deze Pagina