Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Pooltje - Ik kan me heeeel goed voorstellen dat je het er niet altijd over wilt hebben en zeker niet op een gezellig avondje uit.. Maar eigenlijk zit je in een gezegende positie want je hebt mensen om je heen die het niet doodzwijgen... Nu alleen nog even weten te doseren..

Maar meid weet je wat het ook is... Het is niet alleen voor jullie moeilijk.. Maar ook voor de mensen om je heen... Het is voor hen vaak heel moeilijk om er juist mee om te gaan.. en wat is dan juist?! Wat juist is wat je samen wilt... Daarom moeten anderen ook weten wat jullie willen.. maar jullie ook wat een ander wil... Dat klinkt misschien raar.. Maar ook die ander moet er mee omgaan! Bespreek daarom de wensen met elkaar... ;)

En idd niet op een gezellig avondje uit in de kroeg! ;)
    Maar meid.. ik snap je wel hoor...!

@Vruchtje - Spannend... dinsdag naar de gyn! Hopen op een goed gesprek ;)

@Triessie - zo die vloerbedekking zat er in ieder geval goed op! Sjonge zeg... Je bent nu wel toe aan even rust zeker! ;)

@Hope - Sorrie... shame on me! ;) Je staat er ook netjes op nu hoor! ;)

2. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    En, zijn er bij jullie lepels van de televisie gevallen? :)

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ daan en lin.

Wil even zeggen dat ik vaak aan jullie denk en hoop dat jullie ook snel een mooi wondertje mogen verwachten.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Katrien - Nou ik heb niet gekeken en ik had dus ook geen lepel op de tv liggen ;)

Bij jou wel dan?

Mijn moeder hoopte toch wel stiekem dat haar klok weer zou gaan lopen... maar nee hoor... hij is nog steeds kapot ;)

5. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Moon; thnx! Doet goed om te horen dat je nog met ons 'meeleeft'!

@ Wishgirl; ik vond het wel een spectaculair programma, maar bij ons is de lepel gewoon op de tv blijven liggen. Kon het toch niet laten om het even uit te proberen! :)

6. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Nog even snel een berichtje voordat ik een paar daagjes weg ga. Ik ga samen met mijn vriend een paar daagjes lekker weg naar Sevilla voor mijn verjaardag. Ik word de komende week 35 en dat is toch best confronterend omdat we op mijn 32e zijn gestart met onze :baby: wens maar helaas, een paar weken terug de 3e MK gehad... :( .
    Dus een feestje vieren en visite zag ik niet zo zitten, maar een paar daagjes Sevilla daarentegen wel 8) !

Allemaal heel veel succes komende dagen met de behandelingen, het wachten tot de start van de behandelingen en Josien, met de spanning van de laatste dagen voor je NOD, wie weet... :thumup: ?!
    Mijn NOD is vermoedelijk ook komende week, al kan deze ook goed later zijn door de curretage begin dit jaar. Er zou een wondertje gebeurd kunnen zijn, maar daar reken ik niet op. In februari starten we dan weer met goede moed met de IUI.

PS: ik weet dat ik geluk heb met onze vrienden en familie. Ze leven heel erg mee en ik kan altijd mijn hart uitstorten bij ze als het nodig is. Alleen soms wil je even je aandacht juist afleiden van het hele gebeuren en dan zit je niet te wachten op goed bedoelde vragen. Maar jullie hebben gelijk, ook voor vrienden en familie is het moeilijk om in te schatten hoe om te gaan met de situatie!

groetjes en tot vrijdag, Pooltje

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Wishgirl bedankt dat ik nu mooi in het lijstje erbij sta.

Pooltje, geniet maar van je welverdiende vakantie. Het is zwaar genoeg allemaal. Rust maa goed uit, en kom dan vol goede moed terug om weer met de behandeling te starten.

Josien, bijna je NOD? ik duim voor je dat de duivels weg blijven.

Vruchtje, nog maar 1 nachtje slapen en dan mag je naar de gyn. succes alvast!

Conny hoe gaat het met spuiten? de start is gemaakt, dat alles voorspoedig mag verlopen.

Katrien, hoe gaat het nu in de wachtweken? wanneer mag je testen?

De rest van de meiden kom ik later wel op terug.

Met mij gaat het nu wel goed, ik voel me goed en dat scheelt, dan zie je alles toch een stuk rooskleuriger.
    Nog een paar dagen en dan weten we meer.
    A.s woensdag gaan we naar de info avond in het ZH.
    dus een spannende week voor ons.

Ik ben vandaag vrij en wat heb ik gedaan?
    Nog niks :oops:
    En als ik niet uitkijk zit ik de hele dag achter de PC.
    Dus ik ga nu eerst even wat in huis doen.

Liefs Hope

8. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Hope; Het gaat hier redelijk goed. Dit keer voor het eerst dat ik mezelf niet gek loop te maken. We hebben veel aan ons hoofd, schoonvader is 3 weken geleden geheel onverwacht overleden, en nu heeft de hond allemaal bloed in zijn ontlasting. Enige positieve aan deze ellende is dat ik nu niet steeds kan denken: 'zwanger, niet zwanger, zwanger, niet zwanger'....

Spannend dat je deze week een infoavond hebt, hou ons op de hoogte!

@ Vruchtje; succes morgen!

@ Wishgirl, en de raamschildering al af? ;) Als je tijd hebt mag je mijn NOD wel naar 9 februari zetten. Ik ben namelijk van de calculator uitgegaan, maar heb een wat langere LF....

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Daan: jeetje vervelend zeg van je hond hoop dat het niets ernstigs hoeft te zijn. Maar goed dat je er niet teveel over nadenkt wat betreft zwanger of niet zwanger des te sneller gaat de tijd. Ik duim voor je meid. Gaat het met je mannetje ook allemaal wel goed?

Pooltje: veel plezier in Sevilla zal jullie wel even goed doen samen eruit.

hope: Succes van de week met de info avond. Ben benieuwd.

all: Hier gaat alles goed. Morgen is het eindelijk zover en mogen we naar de gyn. Ben benieuwd of ze nog iets te zeggen heeft over die 2 mk en wat het nu gaat worden iui of alleen clomid. Zaad van mannetje was gewoon goed dus wacht het maar af. Ik laat het jullie weten als ik thuis ben wordt rond een uur of 18.30 uur.

liefs vruchtje

10. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Even een ego-berichtje van mijn kant;

Vandaag bij ivf-centrum geweest voor evaluatie gesprek. Ze hebben (gelukkig) niks raars gevonden bij de patholoog gevonden. Dus hebben we verder gesproken over de toekomst, zou eind februari weer mogen beginnen met onze 3de icsi poging. Maar we plakken er nog een extra rustmaand aan vast, lekker met een leeg hoofd op vakantie en denk zelf dat het verstandiger is, maar me gevoel.....start het liefst vandaag!

Reageer echt later op jullie allemaal,

Liefs Schaapje

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @ Katrien, nog gecondoleerd met je schoonvader dat zijn altijd harde klappen. Toevallig is vandaag de sterfdag van mijn eigen vader. Het is vandaag 7 jaar geleden dat hij overleed.
    Het is goed dat je iets anders aan je hoofd hebt, maar natuurlijk niet leuk dat het dan om ernstige dingen gaat. ( hond ziek) ik hoop dat je hond snel opknapt en dat jij stevig op de wachtbank blijft zitten.

@Vruchtje, heb jij chromosoomonderzoek laten doen na je 2 MKen? ik wel en daar was de chromosoomafwijking uitgekomen.
    Ik wil niemand angst aanpraten, maar mij zeiden ze destijds ook: nou mevrouw, zo`n onderzoek komt meestal niks uit, ik zou het niet laten doen.
    En nu: nu blijkt dat ik dus één van die gevallen ben, waar dus wel wat gevonden wordt. Vandaar dat ik er zo op aandring bij iedereen.
    Succes morgen.

@Schaapie, is soms wel eens lekker gewoon ego praat ;) en dat mag allemaal.
    Wat goed dat je met een leeg hoofd op vakantie wil gaan en dus vol energie aan een nieuwe poging kan beginnen.
    En zeker begrijp ik dat je gevoel anders zou willen, maar soms is het ook goed verstandige beslissingen te nemen. ;)

Meiden, even een vraagje.
    Ik ben sinds vrijdag weer aan de 2e strip van de pil.
    Ik kan er toch echt vanuit gaan dat het nu veilig is om gewoon sex te hebben?
    Maar nu viel me op dat ik vandaag toch rekbaar slijm heb, kan dat dan, ondanks de pil?
    Ik vraag het, omdat het me nooit eerder is opgevallen.

Liefs Hope

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tot nu toe:
    Pluys zwanger (15 wkn)

Zwanger in januari
    nog niemand

Bijzonderheden
    Januari 2007 - Start cryobehandeling Caruli
    25 januari - Start IVF Conny
    februari - Start IVF met PGD Hope
    februari - Start IUI Pooltje
    2 februari - 1e FollikelMeting Conny
    maart/april - start 3e ICSI Schaapie
    maart/april - start ICSI Josien

NOD januari 2008
    30 - Josien (ronde 18 ), Pooltje (ronde 24)

NOD februari 2008
    03 - Wishgirl (ronde 8 ), Caruli (ronde 39)
    09 - Katrien Duck (ronde 9)
    20 - Vruchtje24 (ronde 2), Triessie (ronde 3)
    24 - Conny75

Wil je ook op deze lijst? Geef dan even de gegevens door aan Wishgirl zodat ze je op de lijst kan zetten. Kijk een in de lijst wat we nodig zijn...
    [/quote]

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hope: volgens mij is de pil meteen veilig zodra je hem inneemt, maar ik weet het niet 100% zeker. Vervelend zeg dat er bij jou iets uit het chromosoomonderzoek is gekomen. Je maakt me er niet onzeker mee hoor want ik wist dat inderdaad wel dat ze dat soort onderzoeken soms doen. Ik dacht alleen dat ze dat na 3 mk pas deden. Nou dat onderwerp snij ik morgen wel even aan en dan hoor ik wel wat de gyn er over te zeggen heeft. Dus alleen maar lief hoor dat je erop aandringt bij iedereen :).

Schaapje: Denk dat je er goed aan doet om eerst even lekker op vakantie te gaan en dan vol goede moed weer beginnen aan de 3e poging en 3 keer moet gewoon scheepsrecht zijn

liefs vruchtje

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Hope,

Dank je wel voor je berichtje. Ja, nog een paar daagjes, maar ik heb wel alvast een test in huis gehaald. Op de een of andere gekke manier heb ik drie dagen lang steeds een druppeltje bloed verloren. Op dag 5, 7 en 8 na mijn ei. Vreemd... want volgens mij hebben we niet op de juiste momenten en veel te weinig geklust. Dus raak kan het bij mijn weten niet zijn. Maar goed... de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik wacht het maar af. Ik hoop dat de duivels wegblijven...

Je vroeg hoe dat zat met de pil. Ik vraag hoe snel die werkt eerlijk gezegd. Ooit heb ik ergens gelezen dat je de eerste maand veilige sex zou moeten hebben, ergens anders stond weer na een week. Maar goed, als dit je tweede strip is, is het denk ik geen probleem.

Veel succes allemaal!

Liefs,
    Josien

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Voor zover ik weet met pilgebruik is het na 1 maand trouw slikken veilig... Dus met 2e stripje zou ie veilig moeten zijn...

Ik heb me hier toch weer een maagpijn... Gewoon niet leuk meer...

16. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hmm, geen idee wanneer de pil betrouwbaar is...staat dat niet ergens op de bijsluiter of op een site? Volgens mij gaat de 'slijmcyclus' gewoon door tijdens pil gebruik.

Vruchtje, succes vandaag!
    Josien, wie weet...idd de wonderen zijn de wereld niet uit!
    Schaapje, lekker op vakantie saampies...genieten....super, waar ga je heen?

Gister mijn eerste werkuurtjes gehad, ben rustig aan alles aan het opbouwen, straks ga ik weer 2 uurtjes werken. Gister even confronterend met zwangere (nieuwe) collega, moet dan toch even aan mijn eerste weekjes zwangerschap denken en hoe fijn ik die vond als ik haar dan zie genieten...tsja...

Allen: fijne dag!

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Vanochtend natuurlijk naar de gyn geweest. Ze vond het een goed teken dat ik al 2 keer zwanger ben geweest. Ze zei omdat ik nu 2 x (vermoedelijk) bbz heb gehad ik daar toch een verhoogde kans op heb. Dus bij een eventuele nieuwe zwangerschap moet ik meteen aan de bel trekken.

Het plan is om nu nog 3 maanden clomid te gaan slikken en daarna krijg ik (als ik nog niet zwanger ben natuurlijk) een kijkoperatie. Ze gaan dan kijken of er verklevingen, vleesbomen, endotromise zit en of dat ook de reden kan zijn dat ik nu nog niet GOED in de baarmoeder zwanger ben geweest. Vanochtend was ik er wel even verdrietig over, maar nu gaat het allemaal weer goed gelukkig :).

We gaan ervoor en hoop dat de kijkoperatie niet nodig zal zijn. IUI is tot nu toe nog niet eens aan de orde gekomen terwijl vorige keer andere gyn zei dat dat vervolg stap zou zijn. Maar toen was ik nog niet voor 2e keer zwanger geweest dus wie weet ligt het daar aan.

liefs vruchtje

18. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Vruchtje; spannend hoor... maar duimen dat de kijkoperatie niet nodig is!

@ All; even een kort berichtje... begin mezelf langzaam weer gek te maken. Zere (.)(.), vlagen misselijk, menstruatieachtige krampen en in tegenstelling tot andere maanden helemaal geen afscheiding. Dan toch weer die vraag: zou het? Hou me maar voor dat je dat op 7 DPO nog niet kunt merken, maar het is weer zo moeilijk! Ga me maar weer op mijn werk storten... Vanavond weer even bijlezen!

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Daan: logisch hoor dat je je afvraagt 'ZOU HET DAN TOCH' helemaal gezien je symptomen. Reken er gewoon niet op dan is de teleurstelling misschien minder groot. Ik duim voor je dat het RAAK is want je verdient het gewoon na 3.5 jaar mmm. Hoe lang blijf je na het spuiten van de pregnyl symptomen nog voelen?

Fijne avond allemaal ik ga nu uiteten met vriendinnen.

liefs vruchtje

20. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He meiden, Alles goed? :)

Hope; rekbaar slijm tijdens pil gebruik (vroeger....) herken ik wel. Ook elke maand last van gehad. En als ik het met goed kan herinneren na 1 week gebruik pil betrouwbaar. Dus bij jou 2de strip moet het helemaal goed zijn!
    Wanneer mag je precies beginnen met je behandeling in februari?

Katrien; Je niet gek maken he..... :oops: duim me rot dat het een goed teken is!!!

Vruchtje; Voor mij 3x scheepsrecht , maar net zo goed voor jullie!!!
    Gezellige avond vanavond. :thumup:

Wischgirl; Ben je al weer wat opgeknapt??? Maagpijn zoooo vervelend!!!!

Pooltje; Hoe is ie bij jou???? Ben je al klaar voor de iui???

Josien; Wonderen zijn zeker de wereld nog niet uit!!! Hoop echt dat je test SUPER positief uitpakt!!!!

Triessie; Lief dat je het vraagt, we gaan lekker 2 weken skieen in Italie!!! Heerlijk...
    Maar even over jou, vervelend he een collega zwanger. Ik gun het ook echt de hele wereld, maar wanneer ik? Je kijkt toch met dubbele gevoelens, en inderdaad herkenning!
    Succes, en word het even teveel, me schouder is hier!

Ik ga nu zo maar koken, manliefje komt zo thuis!

Liefs Schaapje :)

Deel Deze Pagina