Weer zwanger willen worden na miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of verlies kindje...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gezond, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    eerste x netje na 28 dagen 2e keer meende ik ong 35 dagen

ik hop dat het snel komt meid

Marije wat balen zeg

2. Ik ben op 17 juni 2005 gecuretteerd en werd eind juli (ik geloof de 23e...) weer ongesteld...

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ginny: ik werd na 29 dgn weer ongesteld. Kan me voorstellen dat de duivels snel mogen komen.

all: vandaag ongie geworden. 1ste IUI is dus niet geslaagd. Nu eerst even lekker op vakantie en begin juli start poging nr. 2.

Iedereen veel succes.

gr vruchtje

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jammer vruchtje
    lekker genieten van de vakantie meid

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja inderdaad Danjo ga ik zeker doen. Even helemaal niet met zwanger worden bezig zijn. Heerlijk lijkt me dat. En dan in juli weer met volle kracht en moed verder.

Hoe gaat het met jou?

gr vruchtje

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee meiden...

Ik ben er nog wel hoor ;)

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest...

Er zaten 12 eicellen in totaal.. De gyn vond het wat veel... Donderdag moet ik terugkomen en dan moet ik ook Oestrodial prikken... Dit moet dan binnen de perken zijn anders wordt de behandeling gestaakt..

Verder zag alles er goed uit en mag ik zo doorgaan met spuiten..

Van 30 juni tot 10 augustus hebben ze er vakantie dus als deze poging gestaakt wordt of mislukt moet ik alweer zo lang wachten... zucht...

En hoe gaat het met de rest van de meiden hier?
    Alles een beetje ok?

Liefs,
    Wishgirl

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi wishgirl voor dat ik met vakantie ga wil ik je nog even succes wensen met deze ivf poging. Ik duim voor je!

gr vruchtje

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee Vruchtje...

Dank je wel! Lekker op vakantie joh?
    Heeerlijk...

Wanneer ga je en waar gaan jullie naar toe? Ik ben niet nieuwsgierig hoor haha

Hoe gaat het verder met je?

Liefs,
    Wishgirl

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Morgen vertrekken we naar Bali :)

Verder gaat het wel goed hoor. We hebben nu 1 IUI behandeling achter de rug en die is helaas niet gelukt. Nu even maandje zelf aan de gang zonder hormonen en dergelijke "ook wel eens fijn". Begin juli verwacht ik ongie te worden en dan weer starten met IUI poging 2. Blijft spannend dus allemaal.

liefs vruchtje

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh lekker meid... naar Bali!
    Beloof je me dat je lekker gaat genieten daar? Even verstand op 0 :)

Balen dat de eerste poging mislukt is! Maar wel wat je zegt... tis wel even fijn om even niet aan alles te hoeven denken...

Ik blijf hopen hier hoor dat het snel raak zal zijn...

Veel plezier! En goede reis morgen!

Liefs,
    Wishgirl

11. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hoi!

Nou, hier dinsdag de zwemmertjes ingeleverd.. Nu maar wachten op de uitslag... Ben benieuwd!

Verder weinig nieuws. 27 juni naar de fertiliteitsarts. Zaterdag ga ik weer met ovutestjes beginnen. M"n ei weer een keer opsporen.

Weten jullie trouwens hoe ze in ziekenhuizen tegenover overgewicht staan? De huisarts heeft er helemaal niks over gezegd... Ik heb nogal wat en ik hoop eigenlijk niet dat ze ons direct weer weg stuurt met de boodschap, ga eerst maar even 20 kilo afvallen... :(

Groetjes!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Marije,

Spannend! 27 juni is dus ook nog eens extra spannend! lk duim voor je en denk aan je meid!

Overgewicht mag best hoor... alleen moet het niet te erg zijn...
    Het heeft met je BMI te maken die ze hanteren... Je BMI mag geloof ik niet hoger zijn dan 33.... maar dat weet ik niet zeker... Het juiste getal zou je even na moeten vragen...

Succes he...

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest... Ik was dolblij eerst! Volgens de gynaecoloog die ik had leek het er allemaal goed uit te zien en hoefde ik niet bang te zijn voor een overstimulatie... Ik zou dinsdag, woensdag of donderdag de punctie kunnen krijgen en aankomende zondag even weer voor een fm komen...

Ik was nog maar net thuis of de ivf-verpleegkundige belde... De uitslag van het Oestrodial was binnen en aan de te hoge kant. Het was al 8700 en dat is over de helft van wat het uiteindelijk mag worden.. nl 15000.

Dus niet zondag terugkomen, maar zaterdag. Eerst weer bloedprikken en dan weer echo...
    Ze gaan dan kijken of het misschien mogelijk is om 1 of 2 dagen niet de Gonal-F te spuiten en wel de Lucrin om zo de groei van de kleine eicellen te stoppen en zo onder de 15000 waarde te blijven zodat er toch nog een punctie kan plaatsvinden. Dit wordt dan wel een paar dagen later... maar ja dat liever dan helemaal niet natuurlijk...

Ik baal hier wel van moet ik heel eerlijk zeggen...
    Het kan ook nooit eens een keer normaal gaan..

14. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hoi wishgirl!

Nou ja, we zien het wel hoe het gaat.... Als ik nog moet afvallen, dan so be it... Ik hoop dat ze in elk geval wat onderzoeken willen doen...

Idd balen zeg, dat niks normaal kan gaan bij jullie. Waarom moet alles toch zo moeilijk gaan? Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt!

Hopelijk hoef je dit maar 1 keer mee te maken en komt er gewoon direct al een mooie zwangerschap van!

Liefs Marije

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Marije1980 - Ik hoop ook voor je dat ze wat verder willen kijken om te zien of er iets aan de hand is en als dat het geval is wat dan...

Ik hoop dat het voor mij ook mee zal vallen en dat ik gewoon wel een punctie kan doen en dat ik idd meteen of snel zwanger ben ;)

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Goed vanmorgen weer wezen bloedprikken en echo gehad...

ONDER VOORBEHOUD van de uitslag van het oestrogeen krijg ik maandag de punctie... om 9.00 uur... Ik heb een stuk of 20 eicellen in de groei nu..
    Ik mag voorlopig even niets meer spuiten...
    Gaat het maandag door... dan spuit ik vanavond de Ovitrelle nog en verder niet...
    Is de waarde te hoog van de Oestrogeen en gaat het dus niet door... dan spuit ik morgenvroeg weer Lucrin en moet ik weer naar het ziekenhuis...

Ik hoop vanmiddag het verlossende telefoontje te krijgen en dat de punctie gewoon doorgaat maandag... en dan hopen dat mijn vriendin mee kan...

17. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hallo allemaal, ik kom me ook weer eens melden. Ik ben een tijdje niet zo actief geweest omdat ik nu eenmaal 3 maanden een spiraaltje heb en er daarom weinig valt te melden. Maar nu moet het toch weer eventjes :) .

Want Wishgirl: ik ben heel hard aan het duimen dat de uitslag goed is en maandag de punctie doorgaat :thumup: ! Ik ben deze week langs goede vrienden van ons gegaan, die via IVF een tweeling hebben gekregen. Ze waren zo schattig... Ik hoop dat de spanning tot het hopelijk verlossende telefoontje een beetje te houden is.

Ik heb verder ook goed nieuws. Voor het eerst sinds de curretage ben ik echt aan de :evil: :evil: . Wat een opluchting. Ik slik nu hormonen om het baarmoederslijmvlies te laten herstellen en het leek er even op dat ik daardoor weer niet ongesteld zou worden (omdat ik de hormonen moet doorslikken zonder stopweek). Ik hoorde weer allerlei verschillende geluiden hierover en daar zitten ook altijd verhalen bij waardoor je weer heel angstig wordt. Maar dat is nu dus niet meer nodig :D !
    Nog 1,5 maand en dan volgt de kijkoperatie waarin gecheckt wordt of alles nog goed is en het spiraaltje eruit mag. En dan krijgen wij ook eindelijk weer het groene licht. Wordt wel heel moeilijk, want ik zou rond die tijd eigenlijk uitgerekend zijn geweest van de 3e miskraam en drie vriendinnen van mij zijn wel uitgerekend in die periode, dus wordt een heftige confrontatie eind juli. Maar dat is niet anders en komen we ook wel weer overheen.

Sorry dat ik verder niet op iedereen reageer. Ik ga me langzaam aan weer in de forums storten, maar wilde Wish vast een hart onder de riem steken. Ook alle andere meiden heel veel succes ;) !

groetjes, Pooltje

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Pooltje... Wat lief van je dat je speciaal voor mij even om het hoekie komt kijken!

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een heel moeilijk moment voor je wordt meid... het moment dat je uitgerekend zou zijn en dat 3 vriendinnen dan wel uitgerekend zijn... Dat is zuur! Ik hoop dat je toch nog wat plezier kunt beleven dan bij het zien van hun babies... En als je het even niet aankunt om er naar toe te gaan, zeg dit dan ook eerlijk tegen ze hoor meid...
    Geen dingen gaan doen die je niet aankunt!

Wel is het fantastisch nieuws dat je weer gemenstrueerd hebt... super! Hopen dat over anderhalve maand alles goed is en dat je groen licht krijgt meid! Ik duim voor je!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ze hebben net gebeld... en ik begin een beetje "ziek" te worden van de diverse meningen van de artsen...

De punctie gaat maandag niet door omdat mijn oestrogeengehalte echt veeeel te hoog was... maaaaaaar daar waar de ene arts zei dat de punctie dan geheel niet door zou gaan... zei deze weer dat juist anders te doen..

Ik moet morgenvroeg nu alleen de Lucrin spuiten en verder niets en dan om 10.20 uur bij de arts komen voor weer een echo en weer bloedonderzoek...
    Als het oestrogeengehalte nu binnen 4 dagen extreem zakt, gaat de punctie alsnog door...
    Is dit niet zo dan duurt het echt te lang en wordt de behandeling dus wel gestaakt..
    Het blijft dus weer spannend en ik ga van euforiestemming en hoopvol naar teleurstelling en dieptepuntjes...

20. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    ****inbraak*****

wish vervelend dat het weer zo gaat....het is net een knipperlicht he bij jou...
    wat een gedoe....wat verwacht je zelf denk je dat de boel nog zo onderuit zakt dat je oestrogeen weer laag genoeg is...en dan punctie over 4 dgn das dus dan ergens dinsdags....of dan donderdags pas?
    Nou meis doe rustig aan,,,,
    Ik lig er op tijd in vandaag want ik heb te veel gedaan in huis vandaar dat ik even hier kwam snuffelen hoe het was bij jou...

Gr heidi

****uitbraak****

Deel Deze Pagina