Weer zwanger worden na een totaalruptuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Karola, 23 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Bij mijn 2e bevalling had ik een totaalruptuur,wat voor mij niet zo heel erg pijnlijk was als ik wel eens hoor.
    Bij de 1e ben ik flink ingeknipt en dit vond ik pijnlijker.

    Nu hoop ik weer zwanger te worden,maar zou wel eens willen weten of er vrouwen zijn die hetzelfde hebben en hoe ze er nu over denken.
    Ben je bang dat het weer gebeurd? e.d.
    En of er vrouwen zijn die al een bevalling hebben meegemaakt daarna.
     
  2. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    :confused: Ben ik nu echt de enige?
     
  3. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat dan?
     
  4. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Sorry meid,

    Ik weet niet uit ervaring maar uit verhalen dat het niet fijn is, maar iedere zwangerschap heeft zeker een eigen verhaal, hoop dat je niet te bang bent om weer zwanger te worden, want iedere zwangerschap staat op zich.

    Groetjes
    Juut
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dan scheur je volledig uit tijdens de bevalling.... brr

    Nee ik heb hier ook geen ervaring mee.
    Wel met een knip inderdaad, en nee dat was geen pretje .....
     
  6. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai
    ik had een subtotaalruptuur...is bijna volledig tot naar achteren huhummm....en ik heb er echt enorm veel last van gehad na afloop...tis natuurlijk gehecht en goedgekomen hoor, maar de eerste anderhalve week kon ik niet naar de wc, zonder met de douchekop de pijn iets te verzachten en met een voorgeschreven laxeermiddel...enorm veel pijn gehad, en heb echt zitten huilen soms... Tijdens de bevalling was op het moment van persen de verloskundige "even weg" dus een verpleegster nam het over. maar ik heb haar door de spanning of gewoon door het harde werken tijdens de bevalling niet horen zeggen dat ik moest zuchten ipv persen toen het hoofdje halverwege was...nou en toen scheurde ik zoveel uit/in....ik ben er heel erg van geschrokken en had een lange tijd zoiets van: 1 kindje is leuk zo, voor mij geen bevalling meer!!! want ik durfde niet meer...nu 4 jaar later was de wens toch groter en nu zijn we weer zwanger, maar bang ben ik dus nog absoluut wel...ik heb het er met de verloskundige over gehad en ze zegt dat ze er extra goed op gaan letten en me er goed bij zullen begeleiden...(nou maar hopen dat ze er dan wel zijn op het moment supreme!!!) Ze probeerden me ook gerust te stellen door te zeggen bij een ze is alles rekbaarder etc etc, maar als ik jouw verhaal weer lees, dan zakt de moed me weer in de schoenen... Dus kortom: Ben nog steeds bang!!!! maar goed...is pas over 7 maanden huhummm
     
  7. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi karola en suusje,

    misschien een hele brutale vraag hoor maar ben erg nieuwsgierig aangelegd. hoe is het vrijen na zoiets? :oops: als jullie hier geen antwoord op willen geven, respecteer ik dit zeker hoor.

    ik ben zowieso nieuwsgierig over hoe het vrijen is na een bevalling! :oops:

    gr saskia
     
  8. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Goeiemorgen!! :D

    Ik ben dus bij mijn 2e bevalling volledig ingescheurd,heb hier op het moment niks van gevoeld.
    Had een geweldige thuisbevalling,maar moest daarna toch naar het ziekenhuis omdat je in dit geval onder volledige narcose gehecht moet worden.
    Ik meen het echt als ik zeg dat het wat de genezing en pijn betreft veel minder pijnlijk was dan de knip die ik bij mijn 1e had.
    Dus zo ernstig als het klinkt was het voor mij niet.
    Ook dit zal echt voor iedereen aanders zijn.
    Maar toch het idee dat het ooit gebeurd is geeft mij wel de gedachten dat het juist daardoor nog eens kan gebeuren,en dat vind ik wel minder.

    Als het wel zou gebeuren heb ik mij voorgenomen om op dat moment zo bijdehand te zijn dat ze de boel wel ff een stukje strakker mogen naaien ;)
    Niet dat het er uitgelubberd bij hangt hoor,hihihihih.

    Over sex na de bevalling,tja..ik weet dat ik bij de 1e de 2e dag enorme zin had,tja raar maar waar.
    Maar dat ging echt niet op dat moment :confused:

    Ik weet niet meer hoelang erna we voor het eerst sex hebben gehad,ik weet wel dat ik het best eng vond en het idd ook pijnlijk was in het begin.
    Maar als je het rustig aan doet dan komt het helemaal goed.
     
  9. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hoi
    tjah ik vond het dus wel heel erg en pijnlijk...op het moment van inscheuren voelde ik niks, maar de napijn had ik dus last van , maar was bij mij wel strak gehecht..dus netjes!! Denk dat iedereen het dus anders ervaart, maar wel beter voor je als je het niet zo pijnlijk vond karola, dan hoef je je er misschien niet zo druk over te maken voor de volgende keer.....
     

Deel Deze Pagina