GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!! Even spuien hoor!! Kregen gisteren een brief van het crematorium over de asbestemming van "Kindje van der S". (Kindje!?! Ons kind heeft een naam en die weten jullie!!!) Of we effe een formulier in willen vullen over wat we willen doen met de as. Achter elke keuzemogelijkheid stond vervolgens iets van: 'u krijgt van ons een vervolgbrief' of 'we nemen dan telefonisch contact met u op'. Zout op met je stomme formulier, het is geen menukaart!!! En trouwens ,ik wil van jullie geen brief met folders over dure urnen ofzo, wij zoeken dat zelf wel uit!! Vervolgens bel ik om te vragen of wij de urn op kunnen komen halen, omdat we zelf op zoek gaan naar een mooie urn en/of asbestemming, zeggen ze: "goh mevrouw, u kunt de brief opsturen dat u de urn thuis wil en dan krijgt u van ons een brief dat u kunt bellen om een afspraak te maken om de urn op te halen". HALLO!!!! Daar gaan weer weken overheen en wij willen de urn eigenlijk het liefst gisteren al thuis hebben, daarom bel ik ook! Dus ik gevraagd of ik dan niet toevallig nu al een afspraak kon maken om de urn op te komen halen en dat we dan het formulier bij die afspraak meenemen en meteen afgeven. Nou, dat was eigenlijk toch ook wel een goed idee gelukkig!!!! Dus nu mogen we maandagvolgende week de as van Luuk op gaan halen.... Stomme stomme stomme stomme stomme stomme stomme bureaucratie!!!
Nou ja zeg! Wat is dat voor belachelijke gang van zaken. Vooral dat ze jullie zoontje"Kindje van der S." noemen, alsof hij geen naam heeft. Ik kan me voorstellen dat je woest bent!!
Lieve Eveline, helaas is dit zo ook bij ons zo gegaan. Leek inderdaad wel een enquete ofzo! Het klinkt stom maar het is voor hun een administratieve afhandeling. Wij kregen ook zo'n brief thuis. We hebben het maar als zakelijk gezien en geprobeerd om daarin rationeel te blijven. Bereid je ook voor dat , als jullie een plekje voor kleine Luuk hebben, jullie kindje heel suf als een reserveringsnummer in de brief vermeld staat. Wij wachten nog even met de as ophalen omdat we, als de urn klaar is, we samen met de kunstenares de as in de urn doen. Ze maakt hem dan gelijk in het atelier goed waterdicht. succes dikke knuf!
Ik realiseer me inderdaad dat Luuk voor een bedrijf als het crematorium nummer zoveel is in plaats van een kindje, maar ik kon het er van de week even helemaal niet bij hebben om eerlijk te zijn!! Gelukkig kunnen we hem morgen op gaan halen en dan is dat in ieder geval ook voorbij.
wat fijn dat hij inmiddels weer bij jullie terug is, het lijkt me inderdaad heel moeilijk om te zien hoe een crematorium er mee omgaat. ik vind het moeilijk de juiste woorden te vinden maar je verhaal heeft me erg aangegrepen, ik hoop dat jullie wat steun en kracht uit elkaar kunnen halen om door te gaan.. liefs