weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi,
    Onze gyn vroeg ook gelijk of we een voorbehoedsmiddel willen gebruiken maar dat wilden wij niet,hij zei alleen dat ik dan wel sneller zwanger zou kunnen worden na de bevalling,laat maar komen dacht ik...
    Ik ben ook al gelijk begonnen met foliumzuur te slikken,nu wel een hogere dosis van 5mg,normaal is het 0,4mg maar kan geen kwaad,is alleen maar goed zegt mijn gyn.
    Onze gyn weet dus dat we weer zwanger willen worden,maakt lichamelijk helemaal niet uit zegt hij,hij begreep het wel en hoopte dat hij ons snel weer terug zou zien,zwanger wel te verstaan..
    Ik hoop voor degene die zwanger willen worden,dat het heel snel raak mag zijn,en dat alles goed mag verlopen!
    Liefs...-x-

2. naatje1982

9 sep 2007
    39
    0
    0
    zoetermeer
    nou meiden,

de ongi gaat eraan komen.moet zeggen dat het me vanmorgen wel even goed zeer deed.
    mede omdat je weet dat het weer een maand langer zal duren voordat je uberhaupt wat weet en ook dat de bevalling en het overlijden van Bodine weer een maand verder weg is.

op zon moment denk ik echt bij mezelf: wat verwacht je nou?wonderen?het lijkt wel alsof ze niet meer bestaan.ik ben ergens bang dat we het zelf niet kunnen en dat we dus weer naar het ziekenhuis toe moeten voor alles.aan de andere kant,het is vorige keer ook gelukt,dus er is wel hoop.

goed hoe dan ook,ik denk dat de stres die ik de afgelopen dagen gehad heb omtrent mn vriend(hij ligt in het ziekenhuis,staat ook op mn site) maakt dat mn ongi wat langer op zich laat wachten.

maar goed hier is het voor deze keer over.

meiden ik hoop dat jullei meer geluk hebben.

liefs nathalie mama van Bodine

3. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hallo meiden,

Sinds kort hoor ik hier ook 'thuis'. En jullie willen niet weten hoe blij ik ben om te horen, dat die gevoelens bij jullie allemaal leven. Wij zijn 4 september pappa en mamma geworden van Jaylie, helaas mocht dat niet zo zijn en hebben haar weer moeten laten gaan. Maar wij hebben allebei heel sterk het gevoel om weer zwanger te worden. Wij zouden zo graag een broertje of zusje mogen ontvangen. We wachten wel eerst de onderzoeken af. Hadden jullie dat ook allemaal zo snel? hoe hebben jullie dat ervaren?

4. Niet meer actief

rachje: helaas welkom "hier"

gecondoleerd met jullie dochter
    ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen
    en veel succes met zwanger worden
    hopelijk gaat het de volgende keer goed ;)

5. naatje1982

9 sep 2007
    39
    0
    0
    zoetermeer
    leive rachje,

wat een verdriet.allereerst gefeliciteer met de geboortje van jullie wondertje.daarbij ook meteen een gecondoleerd met dit vreselijke verlies.

wat is het nog kort geleden zeg.in ieder geval wil ik jullie heel erg veel sterkte toewensen in deze vreselijk moeilijke en emotionele tijd.

het is fijn om over je kindje te kunnen praten met anderen die weten hoe dit verlies voelt.ook al is het voor iedereen anders,je verdriet heeft dezelfde reden.
    praat erover,het is zo fijn om over je mooie kindje te praten.somige mensen vinden het moeilijk,maar als hun neit durven te beginnen erover begin er zelf over.dat is de aard van de mensen ze weten neit hoe ze er mee om moeten gaan.maar goed die mensen hebben een keus,jullie niet.
    dit is iets waar je niks in te kiezen hebt,je moet er mee om gaan en mee leren leven.
    ik praat heel veel over Bodine* en dat doet me heel erg goed,ook merk ik dat als ik over haar praat het heb over de mooie dingen die we hebben gehad met haar en neit dus alleen de slechte dingen mbt het ziekenhuis en haar afwijking.
    ze is en blijft mijn eerste kindje en dat verandert nooit meer.zij is degen die mij een mama heeft gemaakt en dat laat een onuitwisbare indruk achter in je hart.

nogmaals heel erg veel sterkte

liefs nathalie mama van Bodine*

6. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    rachje, heel veel sterkte nog met dit grote verlies.
    mooie foto's, hier kun je je verdriet kwijt zonder dat mensen het vervelend vinden.

wij wilden ook zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar zijn nu alweer 4 maanden verder. maandag hebben we onze eerste gespek voor IUI en kunnen we de volgende ronde mee beginnen. vorige zwangerschap was spontaan met slecht zaad, maar we willen niet weer 2,5 jaar wachten.

7. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Dank jullie wel, het is fijn om begrepen te worden.
    Mijn gyn. had gister gezegd dat de volgende zwangerschap een rot zwangerschap zal worden, vanwege het verlies van Jaylie. zeg je toch niet?

Lieve nathalie, hoe jij het beschrijft, voel ik het ook. Zijn jullie ook weer mee bezig om een brusje voor Bodine te mogen ontvangen?
    Ik heb je verhaal gelezen, heel indrukwekkend... mooi beschreven.

Aly, ik kan me voorstellen dat je niet zolang meer wilt wachten. Ik heb niet zo veel verstand van IUI etc, sorry. Maar ik hoop dat het snel mag lukken...

Wat ik me afvraag, hoe voelen jullie je nu? op dit moment?

8. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    naatje, wij zijn bijna gelijk bevallen, onze iris is 27 april geboren en overleden, ik had geen voldragen zwangerschap, 23w en 4 dagen, dus ons meisje heeft niet zolang geleeft.
    mooie site, wij wachten nog op het graf steentje, dan kunnen we haar grafje mooi maken.

9. Niet meer actief

hoi rach: ik denk dat je gyn bedoeld dat je niet meer onbezorgt zwanger kunt zijn.. nu het al een keer niet goed afgelopen is

tenminste dat denk ik

wij willen graag nog een kindje maar durf het nog niet aan. wil eerst de uitgerekende datum voorbij zijn, en ik weet nu ook al dat een evt volgende zwangerschap niet gemakkelijk zal zijn.

zoals het er nu uitziet gaan we volgend jaar weer starten met ivf

op dit moment voel ik me nog veel verdrietig en lijkt de wereld voor mij stil te staan....
    morgen mogen we de as ophalen van tygo* , daar kijk ik echt naar uit
    misschien dat ik dan kan gaan beginnen aan het verwerken van dit verdriet
    ik weet het niet.... :cry: :cry:
    ik ben heel blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan aan jullie ;)

10. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    voor jullie is het nog heel vers.
    ik voel me nu anders dan toen het net gebeurt was, ik heb nu meer rust gekregen.
    onze toekomst leek weg en leeg te zijn, alle vreugde die er was tijdens de zwangerschap was weg. toen realiseerde ik pas hoe geweldig ik me in de zwangerschap voelde.
    na de bevalling voelde ik me leeg iedereen ging gewoon door met leven en ik had niets.
    nu voel ik me goed en klaar voor een nieuwe zwangerschap

als ik jullie sites bekijk en lees vind ik het leven zo oneerlijk, veel van ons zijn lang bezig om zwanger te worden en dan overlijden de kindjes :cry:

11. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    caruli, ik hoop dat je je morgen wat beter voelt als je tygo dicht bij je hebt.
    zal wel zwaar worden als je de urn kunt ophalen.

het is wel goed om te wachten met zwanger worden tot je er klaar voor bent, de mmm is zwaar, niets overhaasten. neem de tijd die je nodig hebt.

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hee meiden ik heb niet alles gelezen, maar ik moet gewoon huilen van opluchting dat ik niet de enige ben die al zo snel weer een kindje zou willen. ik had dat gevoel al twee weken na de bevalling en ik durfde het eerst ook tegen niemand zeggen, maar heb dat toch gedaan en niet alle reacties waren leuk.

13. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hey loopy,

Wij zijn nog geen anderhalve week verder sinds we ons meissie hebben verloren, maar het gevoel is alleen maar groter geworden en iedereen die ons kent snapt precies wat we bedoelen. Zelfs mijn verloskundige die ons geholpen heeft onze dochter ter wereld te brengen en dicht bij ons staat had zoiets van dat we het gevoel niet moesten bevechten.

Je denkt dat je niet goed bent als je dat gevoel meteen weer hebt, maar doormiddel van dit forum besef ik dat het compleet 'normaal' is. En dat jullie me hier begrijpen met een half woord voelt zo fijn!

Zijn jullie trouwens meteen weer begonnen met proberen? of is daar een tijd over heen gegaan?

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lieve caruli,

ik wil je even heel veel sterkte wensen voor morgen.
    zal ook wel weer een zware en emotionele dag worden, maar je hebt je manneke dan fijn dicht bij je.
    al had t zo vreselijk anders moeten zijn...
    sterkte hoor

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hey caruli,

ik hoop dat jullie een soort van rust hebben gevonden nou jullie zoontje dicht bij jullie hebben...
    Ik heb jullie site bekeken, ik heb nog niks achter kunnen laten... ik kan nog niet de goede woorden vinden sorry...Alleen dat 't me erg raakt

heel veel sterkte en liefs

16. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hi meiden,

Ook ik kan met jullie meepraten. Ik ben moeder van twee engeltjes. Mijn oudste kindje is een half jaar geworden en is daarna aan zijn hartafwijking overleden. 2 maanden later was ik al zwanger van mijn jongste kindje. Bij 35 weken ging die zwangerschap mis. Er was geen erfelijke oorzaak te vinden en de twee kindjes hadden niet hetzelfde. Het was twee keer pech, zeiden de artsen. Voor ons was dit voldoende reden om toch te proberen om onze wens in vervulling te laten gaan. Na een aantal maanden proberen, zijn we nu weer zwanger. Het is heel moeilijk. Ik ben ook bang voor de reacties van mensen. Die zeiden van te voren al: nu is het zeker wel genoeg. Mensen vinden het zo makkelijk om voor jou beslissingen te maken, alleen ze staan niet in jouw schoenen. Wij hopen dat we in april een gezond kindje zullen krijgen, maar het zal nog een lange weg zijn.

Voor alle mensen die graag zwanger willen worden, volg je gevoel. Alleen mensen die ook een kindje hebben verloren kunnen hier over oordelen. Het valt mij op, dat zij vaak weer snel zwanger willen zijn. Het zal niet makkelijk zijn. Maar waarschijnlijk is de wens groter dan de angst. Houd je daar aan vast!

Veel liefs, Pechvogel

17. naatje1982

9 sep 2007
    39
    0
    0
    zoetermeer
    he meiden,

ergens is het raar dat de buitenwereld zo spastisch doet als je je wens uitspreekt om weer zwanger te kunnen worden.mensen verwachten allemaal dat je snel de draad weer oppakt,maar als je dan uit dat je graag een ander kindje zou willen ,dan weet inene iedereen wat goed voor je is.

ik heb ook lang mn mond gehouden tegen anderen over dat we graag een 2de kindje zouden willen,want je wil niet van die rare reacties krijgen.
    voor anderen is het normaalste zaak van de wereld,maar als je je kindje verliest dan gaan mensen ineens doen alsof het erg is als je weer zwanger wilt worden.wat hun vergeten is dat met het overlijden van je kindje,niet je wens om een kind te krijgen weg is.tuurlijk is het verdriet enorm en tuurlijk wil je dingen op een plke hebben,maar je wil ook niets liever dan een kindje hebben om voor te zorgen.ik had er werkelijk alles voor over gehad en nog steeds om Bodine bij me te hebben kunnen houden.

zeker toen ik net bevallen was,was dit zo moeilijk,je hele lijf schreeuwt om een kind om voor te zorgen en dat is er niet.in plaats daarvan draait alles door,en vergeten mensen soms wel eens dta je net ene kind hebt gehad en dat je lijf ook ff moet kunnen herstellen,maar omdat je geen kindje hebt om voor te zorgen zien de mensen niet aan je dat je net bevallen bent,dat vind ik heel moeilijkl.
    ik loop bij een bekkentherapeut omdat mn bekken zon dreun heeft gehad na de bevalling dat ik er nu nog erg last van heb,maar als ik dat aan de arbo vertel kijken ze je raar aan.

maar goed onze kinderwens staat nu even op hold,want aangezien mijn vriend in eht ziekenhuis ligt momenteel en omdat we niet weten hoe lang t gaat duren allemaal. het verhaal staat op mn site.
    maurice heeft het er nu heel erg moeilijk mee,want hij heeft het al die tijd zelf willen doen allemaal en dat lukt niet meer.iedereen maakt zich zorgen om de moeder,maar de vader heeft ook een dreun gehad en dat uit zich nu heel sterk.

dus eerst maurice een beetje weer zichzelf laten worden en dan kijken we wel ff verder.we zijn ons beide wezeloos geschrokken en beseffen maar weer al te goed dat we een mens van de dag zijn.

zodra maurice weer een beetje zichzelf is gaan we een afspraak maken in het ziekenhuis om weer voor iui te gaan.ik heb na mn bevallingen al 5 ongis gehad,en dan te bedenken dat ik nog geen 5 maanden geleden bevallen ben.
    de laatste ongi(van nu dus) heeft er bij mij ook best wel ingehakt.ik pas ervoor om nu ook nog eens me daar emotioneel zo druk over te moeten maken.

de kans dat het spontaan lukt is er zeker wel,maar ik ga er neti vanuit.maar goed dit dus ff op een laag pitje.

zo een heel verhaal,maar ja praatstoel he hihi

meiden een fijn weekend

liefs nathalie mama van Bodine*

18. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Pechvogel; heel veel sterkte en succes bij deze zwangerschap meid! Wat zal dat moeilijk zijn, na twee keer zoiets vreselijks mee te maken. Ik hoop dat je een manier kunt vinden om toch vertrouwen te krijgen. Ik hoop dat we zo af en toe eens goede berichten over jouw zws hier kunnen terugvinden!

Liefs Mariella

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lieve Pechvogel, wat erg voor je... :cry: Twee keer een kindje verliezen, dat is toch echt te veel. Ik hoop echt dat je huidige zwangerschap zeer goed verloopt en dat je daarna een kerngezond kindje in je armen houdt!
    Heel veel liefs!

@Naatje: bij ons in de omgeving vindt bijna iedereen het normaal dat we snel weer een kindje willen. Alleen 1 persoon (een vriend/kennis die psycholoog is, dat ben ik zelf toevallig ook) had zoiets van: "Jullie gaan zeker eerst een paar maanden nemen om het te verwerken". Toen wij aangaven dat we het verwerken en opnieuw proberen tegelijk gingen doen, heeft hij er niet over geoordeeld ofzo. Dus gelukkig hebben wij die ervaring niet zo...

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Lieve pechvogel,
    wat ontzettend erg voor jullie,1 keer is al niet te beschrijven hoe erg maar dan ook nog 2 keer,pff..Nou heel knap dat jullie het niet opgeven,het zal zeker toch wel een keer goed gaan?
    Ik begrijp dat het nu best moeilijk zal zijn voor jullie,maar ik [-o< echt voor jullie dat alles goed mag gaan!

Bij ons in de familie en vriendengroep weet niemand dat we er mee bezig zijn,anders krijg je ook iedere x weer vragen enzo.

Deel Deze Pagina