Nou meiden, de eerste keer met spanning afwachten is begonnen. Ik vind het eerlijk gezegd echt VERSCHRIKKELIJK dat ik er nu zo intens mee bezig ben. Een jaar geleden liet ik het lekker op z'n beloop. "we gooien de grens open en we zien wel...." En voila, heel snel was het raak. Pas na een week of 6 kwam ik erachter. Ideaal vond ik dat. Maar nu.... tellen - rekenen - ja nu - tellen - afwachten. Bah. Logisch natuurlijk, dat snappen jullie allemaal. Maar liever had ik dat ik het los kon laten. Nou ja... misschien dat als het de eerste maanden nog even niet lukt, ik het wat meer los kan laten. Aan de anderen kant; wellicht dat het dan juist steeds meer gaat knagen... Extra kaarsje branden maar vanavond, en daarbij zal ik wensen dat het bij jullie ook zo snel mogelijk gaat lukken! Liefs M
mika: ik zie dat je 2 dagen overtijd bent spannend zeg heb je al getest? ik duim mee voor je op een positieve test
nou ik vind het absoluut niet raar hoor, wanneer men weer een kindje wil,.. al is het heel kort na een nare gebeurtenis,... soms denk ik weleens, dat het beter is, want de angst zal er toch wel zijn . je wil niet een ander kindje om de andere te doen vervagen, je wil een kindje omdat je mama wou worden, je een kinderwens had, en dat is nu toch niet veranderd. de angst zal blijven al wacht je meerdere jaren,.... en wie weet, dat wanneer je de pijn en verdriet hebt verwerkt, je nog banger wordt wanneer je lang wacht,.... en trouwens, die pijn komt dan toch ook weer terug en moet je alles weer opnieuw beleven,...misschien ben je er eerder dan wel veel eerder klaar voor. maar ja wie zal het zeggen, vd 1 zal het helpen vd verwerking van een eerder verloren kindje, bij de ander weer niet,... maar lieve dames, laat je niet beinvloeden door de buiten wereld,.. zolang jij en je man het willen en aandurven,..go for it,... waarom je gevoelens wegduwen? natuurlijk was het bij mij anders, ik had een miskraam en ging er van uit dat er iets niet in orde met het vruchtje was,....en liet de natuur zijn gang gaan, wat resulteerde in het na 3 maanden alweer zwanger zijn... das natuurlijk totaal anders als wat menig van jullie hebben meegmaakt,... ik zelf heb het wel in mn jongere jaren meegmaakt,.....en nog steeds, is mijn meisje bij mij, elk jaar sta ik er nog even bij stil op 5 januari,...de toen uitgerekende datum, elk jaar bedenk ik me hoe oud ze zou zijn geweest, wanneer ik haar niet had verloren,... maar het heeft een plekje gekregen,....maar ze is nooit vergeten,..... dus dames hou je taai, ga er voor als je het aandurft, denk niet aan de buitenwereld, en wanneer je het nog niet aandurft, neem je tijd,..... succes met de verwerking van het verlies van je kleintje,.. maar hou je sterk vd toekomst
Hoi meiden, vanmiddag om 16.00 hr moet ik bellen naar het ziekenhuis. Ze hebben bloed geprikt voor de zwstest. Ik ben af en toe wel misselijk, maar dat gaat gepaard met stress. Ik durf nog niet een klein beetje te geloven dat het al is gelukt. Bij het bloed prikken barstte ik van de zenuwen. Uiteindelijk rolden de tranen over mijn wangen. Die verpleegkundige snapte er natuurlijk niets van. Ik fluisterde wat er was gebeurd. Ze werd helemaal wit. Blijkt dat zij haar baby ook verloren heeft 9 jaar geleden. Dus 2 minuten later zaten we allebei aan het water en de zakdoeken. Was wel heel bijzonder. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs M.
Hoi Mika, Wat ontzettend spannend zeg. Wanneer kijg je de uitslag? En een ander vraagje hoe lang is het bij jouw geleden? Liefs Linda
Lieve mika, ook hier hopen we heel hard dat je goed nieuws krijgt vanmiddag... waarom duurt wachten altijd zo lang? Liefs ons
Hoi Loopy, nee. Dat komt omdat ik zelf eigenlijk wilde wachten tot woensdag (morgen). Maar omdat ik gisteren met mijn arts in gesprek was en dit ter sprake kwam, stelde hij voor mijn bloed te laten prikken. Ik vond dat wel een goed idee omdat die testen nog betrouwbaarder zijn. Nu ik weet dat ik vandaag de uitslag krijg, word ik wel opeens erg ongeduldig!
@Mika,ik hoop op heel goed nieuws voor jullie. Ik duim voor jullie! [-o< [-o< [-o< Succes voor straks!
inderdaad; heel dubbel, je wilt graag weer zwanger worden, maar je bent ook nog heel erg met het verlies bezig.
vraagje aan Daisy: jouw Merel had net als mijn Bas een open hoofdje. Ben jij ook al begonnen met de speciale dosis foliumzuur? En hebben ze jou ook verteld hoe lang van te voren je dat moet slikken? Ik ben er twee weken geleden maar vast mee begonnen.
Merel* had idd een open schedel,je zag ook van de achterkant een beetje weefsel naar buiten komen was dat bij Bas* ook zo? Wij zijn 14-08 terug bij de gyn geweest en toen hebben we gelijk een receptje meegekregen voor foliumzuur van 5mg,daar ben ik toen gelijk mee begonnen,dat was ook goed zij de gyn kan geen kwaad ofzo. Heeft jouw gyn dat niet uigelegd of heb je toen missch nog niet aangegeven dat je weer zwanger wilde worden want dat hadden wij dus wel al gezegd toen. Dus is alleen maar goed dat je vast begonnen bent Loopy,je bent toch van plan om zsm weer zwanger te raken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook al een test heb gedaan tewijl ik nog helemaal niet zwanger kan zijn maar ik voelde me zo zwanger,raar is dat he? Voor allemaal die zwanger willen worden,GOOD LUCK! Ik duim voor ons allemaal! [-o< [-o< [-o< Voor alle zwangere onder ons,heel veel succes en probeer te genieten van het kleine wondertje!
Meliske, wat ik zeggen wou... die test ligt zelfs al thuis, maar ik vond dat ik nu niet na elke cyclus moet gaan testen. Volgens mij word je daar bloednerveus van. Maar ja, dat aanbod van de arts kon ik ook niet afslaan. En nu moet ik dus wel afwachten en kan ik het nou echt niet meer loslaten. Gelukkig wordt er nog niet veel productiviteit van me verwacht!