Ik heb voetreflexzonemassage gedaan om het zwanger worden te ondersteunen! Met Milan was ik direct die maand erop zwanger en nu direct de 1e maand erna raak!
Aquilegia, ik heb ook acupunctuur gedaan voor en tijdens onze 3de ivf behandeling om het zwanger worden te bevorderen. Ik weet niet of dat het daar aan heeft gelegen maar ik ben wel zwanger geworden... ..suc6, ik hoop dat het werkt! Liefs Naatje
Hi Aquilegia, ik heb ook lovende verhalen gehoord over voetreflexmassage. Zit er ook aan te denken om dat als volgende stap te gaan doen. Groetjes, Mariel
Ik kon toen echt merken toen hij op mijn voet bij het gebied van mijn eierstokken kwam, dat het gewoon pijnlijk was, dat heeft hij losgemasseerd en ook de hypofyse (klier midden in het hoofd, onder de hersenen, die vele hormonen afscheidt. De hypofyse vervult een belangrijke rol bij de regulering van een groot aantal hormonen.) heeft hij gestimuleerd! Ik zeg altijd maar zo baat het niet schaadt het niet! Het word vergoed door het ziekenfonds dus...
Nou dat klinkt veelbelovend,ik hoop van harte dat het snel zo mag zijn! @Aquilegia,wanneer ga je beginnen? @Marielle,en jij wil ook? Nou spannend hioior,wanneer wi jij beginnen? Ik wens jullie heel erg veel sucecs en hopelijk is het snel raak!
Daisy: ik begin aanstaande woensdag met een intake. Dan dus nog geen naalden, maar een gesprek... Dan hopelijk de week erop beginnen met de behandeling.
spannend aquilegia, hou je ons op de hoogte? mijn stiefmoeder is door acupunctuur van het roken afgekomen
Ik weet het nog niet precies. Eerst de intake. Maar ik begreep dat ze bepaalde energiebanen, waar blokkades of spanningen inzitten, aanprikken met naalden. Dat doet niet of nauwelijks pijn. Er wordt dan gekozen voor bepaalde punten die te maken hebben met zwanger worden en vruchtbaarheid. Het kan ook zijn dat je kruiden moet gebruiken. Het werkt in ieder geval ontspannend. Ik kies er ook voor omdat ik er heel veel mee bezig ben en ik ook ontvankelijk wil worden en niet alleen maar actief wil zijn. Er zijn goede ervaringen mee. Er is een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat het helpt bij de IVF-terugplaatsing, zie hier: Het helpt ook om zwanger te blijven, dus om de kans op een miskraam wat te verminderen (heb ik gehoord).
@Aquilegia, Nou ben benieuwd joh,spannend! Hoe was je gesprek gegaan en wanneer mag je gaan beginnen? Liefs Dais..
Hé dames, Het gesprek bij de acupuncturiste ging over mijn medische geschiedenis, over mij als persoon, over de kinderwens en veel over mijn werk (?). En ook vragen zoals of ik het eerder koud had of warm, wat ik eet en drink, over plassen en ontlasting en over wat ik er precies van verwachtte. Nu heb ik vandaag mijn eerste behandeling! Ik ben benieuwd waar ze gaan prikken en wat ik ervan voel, tijdens en daarna... Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben gisteren geweest. Ze heeft punten op mijn rug en mijn voeten aangeprikt. De rug was voor ontspanning en de voeten waren "algemeen goed voor je". Het is dus nog heel algemeen. Ze vroeg ook waar ik mijn verdriet om Sterre voelde. Ik zei: in mijn maag en mijn keel en de band ertussen. Toen zei ze: die lijn is een meridiaan die bij de vrouw het "conceptievat" genoemd wordt en die heeft dus te maken met zwanger worden. Dat vond ik wel opvallend. Ik vond de behandeling heel ontspannend. Soms deed het ook een beetje zeer, maar nooit heel erg. Het was echt goed te doen. Ze zei dat ik me na afloop wat wiebelig kon voelen, omdat ze spanning had weggenomen. Dat was ook zo, ik voelde me een beetje wiebelig en onvast op de benen. Maar ik ga er zeker mee door, heb er een goed gevoel bij.
Aquilegia, fijn te horen dat je de behandeling prettig hebt ervaren. Ik vond het ook heerlijk ontspannen, alleen deden de prikjes idd soms wat pijn. Ik hoop dat het je helpt snel zwanger te worden! Liefs Naatje
@Aquilegia,hoe gaat het met je meis? Ben je nog met de behandelingen bezig? Ik hoop zo dat je er baat bij hebt! xxxDais...
Ik heb nu 2 behandelingen acupunctuur gehad. Het bevalt nog steeds goed. Het is prettig en ontspannend. Even helemaal tijd voor mezelf. Ze behandelt mijn voeten en vorige keer heeft ze ook in de buurt van mijn borst geprikt om de rouw over Sterre te verwerken. Ik ben ook weer meer gaan nadenken over het verlies van Sterre. Na haar dood wilde ik graag snel weer zwanger worden en ben ik daar veel mee bezig geweest. Op het voorzichtige advies van de behandelaar ben ik eens gaan kijken in hoeverre ik het verlies van Sterre verwerkt heb. Zij gaf heel voorzichtig aan dat sommige vrouwen pas weer zwanger worden als ze het verlies van hun eerdere zwangerschap verwerkt hebben. Hoewel ze meteen aangaf dat dit niet voor iedere vrouw gold. Ik ben bang dat ik de dood van Sterre nog niet verwerkt heb. Nu is het binnenkort een jaar geleden dat ze is overleden en geboren. Dus dat is wel een moeilijke tijd. Ik word er echt verdrietig van en ik mis haar ontzettend. Het gevoel dat ik haar voelde bewegen. Hoe goed en gezond ik me voelde. Het gevoel van de verwachting... Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. Dat mis ik dus allemaal ontzettend. Het is zo lang geleden. Ik ben ook een boek aan het lezen over miskramen en het verlies van baby's voor en rond de geboorte. Misschien helpt dit de verwerking op gang.
@Aquilegia,ik kan me voorstellen dat deze maand verschrikkelijk moeilijk voor je moet zijn,je denkt tuurlijk altijd aan Sterre* maar in de maand waarin ze is geboren en gestorven lijkt het me extra moeilijk! Ik denk ook idd dat het voor iedereen anders is om weer zwanger te zijn/worden,ik hoor eigenlijk alleen maar verhalen met een vlindertje die gelijk weer zwanger willen zijn/worden en ik kan me dat heel erg goed voorstellen.. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt en niet vanuit gaan van wat iemand anders tegen je zegt,je wilde al die tijd zo snel mogelijk weer zwanger raken dat is echt niet raar hoor,het is eerder logisch maar dat is mijn mening.. Welk boek ben je aan het lezen nu? Schrijf het van je af,wij zijn er voor je hoor! Liefs...