weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Daisy,

Fijn dat je zo meeleeft. Ik vind het ook wel normaal hoor, dat wij snel weer een kindje wilden. En we willen het nog steeds, wel blijven het elke maand proberen. En het wil ook niet zeggen dat je het "helemaal" verwerkt moet hebben, dat zei de acupuncturiste ook niet. Maar ik merk wel dat het goed is dat ik weer meer met mijn gedachten bij Sterre ben. Waarschijnlijk ook omdat het nu weer maart is. En ik had ZÓ gehoopt weer zwanger te zijn voordat er een jaar voorbij zou zijn... :cry:

Ik lees het boek "Ongekend verlies" van A. van der Meer. Het is op zich wel een redelijk boek, maar geen topper. Een beetje aan de oppervlakkige kant. Er staan ook interviews in met min of meer bekende Nederlanders die een kindje verloren hebben of een miskraam hebben gehad. Dat helpt mij soms wel om weer bij mijn eigen verdriet te komen. Dus ik ben toch wel blij dat ik het lees.

Gek genoeg heb ik heel veel moeite met de vraag: "Hoe gaat het met je?" Want ik zeg dan gewoon "Goed" of "Gaat wel" maar ik wil eigenlijk zeggen: "Zwaar **** maar dat hoeft niet iedereen te weten...."

2. Niet meer actief

Ik ben vanmorgen op controle geweest bij de gyn. Even de OK nog besproken, maar volgens de gyn is het technisch mogelijk weer zwanger te kunnen worden. Wat de gyn een beetje zorgen gaf, is mijn lange cyclus. Daarom moet ik nu 2 maanden gaan tempen en mijn tempkaart bij gaan houden om mijn cyclus in kaart te brengen. En we gaan het een half jaar zelf proberen met klussen , mocht het dan niet gelukt zijn zullen we helaas weer de MMM in moeten, ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Groetjes Naatje

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gisteren had ik weer acupunctuur. Normaal is dat heerlijk ontspannend (vraag me niet waarom), maar nu heeft de acupuncturiste in mijn buik geprikt en dat deed ZEER, niet normaal! Meestal is het ongeveer pijnloos of voel je een klein prikje. Helemaal niet eng. Ze heeft per ongeluk een bloedvaatje aangeprikt, zei ze. Nu prikte ze natuurlijk niet voor niets op die plek. Daar loopt een meridiaan (energiebaan) die het 'conceptievat' wordt genoemd. Een belangrijke meridiaan bij het zwanger worden. Ik gaf zelf al intuïtief aan dat ik mijn verdriet om Sterre in mijn lichaam kan voelen rond die merididaan. Kennelijk is dat bij mij een heel gevoelig punt! Logisch ook wel. Misschien/hopelijk is het positief en was dit een pijnlijke doorbraak.
    Ik zit nu een paar dagen voor de eisprong. Ik hoop maar niet dat de eisprong nu wordt uitgesteld door deze prik-actie met een gevoelige, blauwe plek als gevolg. Ik heb ook nog helemaal geen zin om te klussen en normaal dus wel in deze dagen van de cyclus.

@Naatje: hopelijk krijg je een goed inzicht in je cyclus met het tempen en kun je je eisprong traceren.

4. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    oh pijnlijk meis, hoop dat idd er ff wat pijnlijks kwam in je energie. Ben erg benieuwd.
    Als ik in mei nog niet zwanger ben wil ik ook eens gaan proberen.
    Spannend!

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik begrijp je standpunt,ik ben nu toch zover gekomen om te antwoorden wat ik ook op dat moment voel,ja dat is wel ns schrikken voor sommige mensen maar het voelt voor mij het beste.
    Misschien ook iets voor jou,de mensen mogen best weten hoe jij je voelt,dat is toch niet erg?
    En ben je vandaag weer geweest?
    Duim*Duim*Duim*Duim*Duim

@Naat,ook voor jou draaien mn duimen,ik hoop dat het jullie gaat lukken!

xxxDais..

6. Niet meer actief

@Daisy, Dank je! Ik hoop het ook!

Groetjes Naatje

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Daisy,
    Ja, ik heb gisteren weer acupunctuur gehad. Gelukkig niet weer zo'n pijnlijk verhaal (de blauwe plek zit er nog). De acupuncturiste denkt dat de energiebanen weer beter doorstromen dan eerst dus dat is positief. Ik mag nu een week overslaan, over 2 weken dus pas weer. Ik ga nu thuis mijn buik verwarmen met moxa, dat is een iets wat je aansteekt en dan houd je het boven je buik tot deze warm is. Schijnt de innesteling te bevorderen.
    Nadat ik bij de acupunctuur was gewees, liep ik langs Sterres geboortelap en ik wist opeens zeker dat ik haar nooit had willen missen. Dat ik toch dat gevoel van liefde voor mijn kind heb gekend. Daar moest ik vervolgens erg om huilen, wat goed was. En ik heb een lange brief aan Sterre geschreven met allemaal mooie herinneringen uit de zwangerschap. Zodat ik die niet vergeet. Dus ik het zelf ook het gevoel dat het allemaal meer doorstroomt.
    Nu zit ik weer na mijn eisprong, maar ik ga me niet gek laten maken deze 2 weken. Mijn NOD valt op de dag na Sterre's geboortedag. Dus ik ga daar veel aandacht aan besteden en ik ga zeker NIET testen voor NOD, want het lijkt me deprimerend om een nega test te zien vlak voor Sterres geboortedag. Dat wil ik zeker niet; ik wil hoop houden.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    spannend zeg
    zou wel toevallig zijn als je nu zwanger raakt
    ik hoop het voor je!

9. Niet meer actief

@Aquilegia, Wat goed dat je je gevoelens en de mooie herinneringen op papier hebt gezet in een brief aan Sterre*, dat kan erg opluchten.
    Wat spannend dat je NOD een dag na de geboortedag van Sterre* is
    Ik hoop dat je snel zwanger raakt!

Mijn NOD is dit keer ook op een bijzondere datum, 1 april is het precies een half jaar geleden dat we afscheid moesten nemen van ons tweede ukje van onze twins.

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Aquilegia,dan was het goed raak vorige week als je de blauwe plek nog ziet,maar is niet voor niks zo moet je maar denken!
    Tuurlijk heb je veel liefde voor je kind gekend en nog steeds,alleen soms wordt het verward met het grote verdriet,het is goed dat je het er ff uit hebt gegooid meis.
    Mooi dat je een brief aan jullie dochtertje geschreven hebt...
    Nou het worden spannende tijden voor jullie,ik hoop echt dat het raak is en hoop dat Sterre* daar mee voor gaat zorgen,misschien heeft ze wel op dit moment gewacht.
    Ik wens je heel erg veel geduld en ik ga hard duimen!

Succes!
    xxxDais..

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn dat jullie zo meeleven, meiden, dat doet me echt goed! :)

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @ aquilegia: ik ga ook heel hard voor je duimen hoor!
    Heeft jouw acupuncturist een website? Ik zou er graag meer van weten.

13. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @aquilegia ik hoop dat de accupunctuur goed zijn werk doet en dat je maar heel snel zwanger bent
    veel liefs en ik duim voor je

@naatje30 zou wel helemaal geweldig voor jullie zijn op deze bijzondere datum hoop het echt voor jullie'
    ook veel leifs en ik blijf duimen

veel liefs debby

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dank je wel, ik ga de site bezoeken.
    niet om zwanger te worden, maar ze zeggen dat je bij depressies en overgewicht ook baat kan hebben bij acupunctuur.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Yep, dat zou heel goed kunnen! Succes!

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Tuurlijk meis,daar zijn we voor om elkaar te steunen,toch...

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey meis, spannende en verwarrende tijd nu zeg. In de wachtweken en dan ook nog het verdriet om Sterre's* geboortedag. Ik hoop dat de accupunctuur helpt, het is je zo gegund!

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, Vlinder! ;)

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    hier even een update van mijn kant ...

gisteren ben ik ongi geworden dus vandaag moest ik weer met de pil beginnen en over 17 dagen mag ik beginnen met spuiten voor onze 2e ivf behandeling...
    ben benieuwd
    het mag van mij al wel 2 april zijn :D
    heb er eigenlijk wel weer zin in. zo maanden aan de pil en niks doen vind ik ook maar niks
    dan duurd het alleen maar langer voor onze wens uit kan komen.

Deel Deze Pagina