Hoi Rachje, Ja het leven van voordat je een kindje verliest zal nooit meer hetzelfde zijn... Maar ik vind dat het ten goede is veranderd en jij zo te lezen ook! Dat helpt wel vind ik om de mooie momenten te benadrukken, vind je niet? (Al hoewel ik vanochtend wel een hele dip heb gehad en zwaar verdrietig was, maarja ook dat zal er wel bij horen...) En wat betreft het zwanger worden...Jullie zijn dan al wel weer een poos bezig zeg! En dan een miskraam.. Ik heb voor Luna* een miskraam gehad, weet niet of ik het na Luna* op eenzelfde manier zou ervaren... Hoop dat ik dat ook niet hoef te ervaren Hoe is dat voor jou/jullie geweest als ik vragen mag? En die ongeduldigheid... Ooowwhhh om helemaaaal gek van te worden he! Ik moet zeggen dat wij nu pas echt (deze week) voor het eerst echt weer aan het proberen zijn, maar ik kan nu al niet wachten, haha! erg he! Maar ja we hebebn er even aan mogen proeven he, we hebben even er aan mogen ruiken hoe het is om mama te zijn...en dat is het allermooiste dat er is, dus ik denk dat het ook wel weer logisch is! En ook omdat we al zover waren he! En nu moet je al die tijd weer inhalen of zo om weer zover te zijn,.. Tenminste zo voelt het voor mij ook wel een beetje! Nou ik hoop iig dat het voor jullie heel snel raak mag zijn En wat betreft die aanwezigheid van Luna*. Ik heb dit op onze vakantie heel sterk ervaren... Ook dat ze tegen ons gezegd heeft dat we haar los moeten laten en dat ze gelukkig is (heel verhaal, op mn site kun je lezen hoe en wat als je interesse hebt). Dus die vakantie heb ik haar heel sterk gevoeld, maar daarna eigenlijk niet meer. Maar ik weet dat ze gelukkig is en dat is wel fijn! Mooi dat jij de aanwezigheid van Jaylie* wel zo goed en vaak mag voelen!
hoi meiden hoe is het met jullie? ik kom net uit het zh en heb goed nieuws ik mag weer starten met een nieuwe ivf behandeling de uitslag van de ct scan was op zich goed het enige wat ze gevonden hebben is een steentje in mijn galblaas maar volgens de arts kon dat geen kwaad?... maar als ik zo eens op internet kijk komen mijn klachten wel overeen maar de arts zegt van niet dus hij zal het wel weten he maar goed ik ga straks naar de apotheek om mijn ivf medicijnen te bestellen en dan vanaf volgende week woensdag kan het spuiten weeer beginnen het enige waar ik nu tegenop zie is de punctie.. maar goed dat zien we dan wel weer weet nu tenminste wat er dan gaat gebeuren en de 1e keer wist ik dat niet toen was ik al in paniek voordat de punctie begon
@caruli,wat een goed nieuws meis! Nou laat het maar snel volgende week woensdag zijn,spannend! Misschien een stomme vraag maar wat houdt die punctie precies en waarvoor is dat? Meid,ik duim voor je hoor! Liefs, Dais..
@caruli wat een supergoed nieuws zeg hopen dat de spuiten e.d. werken en dat er guw een brusje onderweg is voor Tygo* alvast heel veel succes voor volgende week liefs debby
@ Caruli, wat een super goed nieuws! Ik hoop voor jullie dat het deze keer allemaal goed zal gaan. Meid ik duim weer voor jullie. Lief Miranda
thanks meiden wij hopen ook dat deze poging ook gaat aanslaan... daisy: meid de punctie is: dan halen ze de eiblaasjes uit mijn eierstok die prikken ze aan en zuigen ze leeg en als het klaar is gaan ze kijken hoeveel eicellen er in totaal in zitten en die eicellen gooien ze zaad bij en dan kijken hoeveel er bevrucht raken en dan een evt terug plaatsing en dan hopen dat de embryo blijft zitten als je nog meer wilt weten vraag het dan gerust he
heee caruli wat goed nieuws! ik hoop echt dat het lukt! ik ben net gebeld door de genetische arts die Bas* heeft onderzocht. Ze gaan nog wat meer onderzoeken doen en willen ook meer onderzoek bij mij doen. Binnenkort moet ik komen voor een echo van mijn buik, een röntgenfoto van mijn borstkas, een echo van mijn hart en een hartfilmpje. En misschien een DNA-onderzoek. Ze raad me aan nog een paar maanden te wachten met zwanger worden tot de uitslagen er zijn.
Caruli, wat een goed nieuws! Ik duim voor jullie! loopy, wat spannend allemaal...ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt Liefs Naatje
@Caruli, oke,daar heb ik wel van ns gehoord jah,schijnt niet echt prettig te zijn heh! Maar idd je weet wat het inhoudt en hopelijk voor een HEEL GOED DOEL deze keer! @Loopy,waarom willen ze al die onderzoeken bij jou doen,wat Bas* had heeft toch niks met jou te maken of zie ik dat verkeerd? Bas* had toch hetzelfde als Merel*? Maar iig wl balen dat je nog langer moet wachten niet dan,hopen dat alles goed is! xxx
Caruli, wat spannend! Nu gebeurt er eindelijk iets. Ik ga zo hard voor jullie duimen! Loopy, waarom doen ze dat? Hebben ze iets gevonden en willen ze daar meer over weten? Pippy*, Merel* en Bas* hadden allemaal (min of meer) dezelfde afwijking. Ik weet dat Bas* ook iets aan zijn hartje had? Bij ons is nooit iets gevonden, maar ik ben nooit onderzocht...? Jij Daisy? Maar wat balen dat je nu weer langer moet wachten, dat hadden ze wel eerder uit mogen zoeken en dan had jij weer aan de slag gekund voor een lief brusje...
Nee, Bas had niet alleen anencephalie. Zijn organen zaten verkeerd om, hij had een hartwijking, miste het hartzakje, een longkwab teveel, een set ribben te weinig, de darmen misten een aantal kronkels en er was ook iets mis met d milt en met het middenrif...
@ Caruli, Wat een goed nieuws zeg! Spannend allemaal! Ik hoop dat het nu allemaal snel raak mag zijn en dat je heel snel weer zwanger bent! @ Jee Loopy, wat heftig zeg... En ook weer spannend om de uitslagen allemaal af te wachten he! Gek he, je mannetje ziet er zo mooi en volledig uit op de foto... Dat het dan van binnen zo mis kan zijn! Nou spannend iig meid en ik hoop op hele goede uitslagen zodat je heel snel weer mag gaan proberen zwanger te worden! Liefs Marjolein
Maar ze hebben dus geen trisomie afwijkingen of andere genetische afwijkingen gevonden? Pippy's* kraakbeen en DNA is onderzocht, maar daar kwam niks uit. Gewoon een gezond meisje, in theorie dan. En dat is dan zo moeilijk te verkroppen. Maar het wordt er hoe dan ook niet beter op, want wat schiet je ermee op of je nu wel of niet weet wat de oorzaak is? We krijgen onze kindjes er niet mee terug. Als het maar niet weer gebeurt!
@Loopy,sorry dat wist ik niet Ik hoop dat je snel mag gaan beginnen met de onderzoeken en je weer snel verder mag gaan om zwanger te raken meid! @Vlinder,bij ons is ook niks gevonden alleen anencephalie,het was bij ons een foutje van de natuur zeiden ze,verder geen afwijkingen. Ik ben ook nooit onderzocht maar dat lijkt me ook niet nodig als ze verder niks mankeren(Mankeerde heel wat tuurlijk maar ik hoop dat je me begrijpt) @Marjolein,hoe gaat het bij jullie meis?
Luna* had inderdaad ook "alleen" anencephalie en verdere onderzoeken waren dan dus ook niet nodig...Gewoon vette pech! Maar ik ben voor de zekerheid na 14 jaar wel weer vlees gaan eten...en powervitamine B12 via Leonie op het spoor gekomen @Daisy, met ons gaat het redelijk. Met zn ups en downs, meer bij mij dan bij Andor, maar volgens mij komt dat wel meer voor! Soms overspoelt het verdriet me in 1 keer, ik kan het dan ook niet tegenhouden, als ik dat al zou willen... Ik hoop gewoon dat we heel snel een positieve test in handen mogen houden en dat dan wel alles helemaal goed mag gaan! Ik las dat het met jou naar omstandigheden ook goed gaat! en met je kleine meiden! Fijn zeg! Het zal lichamelijk inderdaad wel zwaar zijn, doe maar goed rustig aan!
Ja Mar, merk je verschil met die b12 pillen? Oh vlees iih moet er nog steeds niet aan denken. Maar begrijp wel dat je het weer bent gaan eten, ik heb ook getwijfeld. Maar kan het gewoon echt niet, want dan ga ik nog meer overgeven hihi.
Nou ik merk eigenlijk geen verschil... Ik slik nu zoveel verschillende troep en dan ook nog eens vlees erbij... Heb geen idee of ik wat merk en zo ja, waar het dan van komt...haha Ik hoop dat jij je snel weer wat beter gaat voelen meid!
Haha ik heb ook mijn eigen apotheek thuis! 5 mg foliumzuur, 1000 mcg b12, gravitamon, emesafene (2 x per dag) en fraxi spuiten. Voel me net een bejaarde met zo'n pillenbakje *proest* Kan niet zeggen dat ik me deze zwangerschap beter voel dan de vorige keer. Net zo moe, net zo misselijk, net zo sacho haha. Dus wat dat betreft helpen de pillen niet. Maar als het de beeb maar helpt!
Ja inderdaad, net zo'n bejaard vrouwtje met al die pillen. Ik was laatst uit eten en toen moest ik een glaasje water vragen voor mn pillen... Haha dat vond ik helemaal alsof ik bejaard was! Maar we weten waar we het voor doen he meis! Nog eventjes en dan heb jij eindelijk duidelijkheid... Ik duim heeeel hard voor je mee!
Haha ik moest laatst toen we uit eten waren mijn spuit nog zetten. Naar de wc, broek omlaag, spuiten... Voelde me echt een junk haha. En heb altijd een flesje water bij me, voor al die pilletjes! Tres charmant... Ja, nog precies 2 weken... Blihblahblooooh de tijd gaat langzaam! En ik heb een dikke pens gekregen, kan het al niet meer verbergen! Maar goed, dan mag mijn omgeving ook meezenuwen muawhaha