weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Aquilegia, Verdorie!
    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Je had al twee kindjes in je armen kunnen hebben, maar staat nog steeds met lege handen :cry:
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel erg van baalt, nu je vriendinnen bijna gaan bevallen. Je had ook een van hun moeten zijn...

...nu ook nog de weg naar de gyn, terwijl je weet dat het kan. Ik hoop zo voor jullie dat jullie snel weer zwanger mogen worden!

Dikke knuf Naatje

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    loel: gecondoleerd met het verlies van je dochtertje!
    heel veel sterkte voor jullie en de familie :(

aquilera: jeetje meid balen zeg
    jammer dat het zo lang duurd voordat je weer zwanger raakt!
    heel herkenbaar meid
    maar houd moed!
    hopelijk komt er snel een betere tijd voor jullie!

naatje: balen meid
    het zit jou ook niet mee zeg :(
    hopelijk gaat het na de vakantie beter.

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Aquilegia,jeetje meis das echt kl*te!
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je er op een gegeven moment helemaal doorheen zit!
    Maar net als Caruli zegt,houd moed meis!
    Ooit komt jullie tijd ook,echt!
    Knuffel voor jullie...

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx meid, maar ik heb nu echt de moed verloren. Als ik zie dat zoveel vlindermama's kun kindje later hebben verloren dan wij en nu al weer bijna gaan bevallen, dan moet er met ons toch wel wat mis zijn qua vruchtbaarheid of iets anders. :cry:

5. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Aquilegia: ik begrijp je helemaal. M`n schoonzusje is zwanger en is 2 weken verder dan ik en een vriendin van me is 4 weken geleden bevallen van een dochter.
    Ik gun het ze natuurlijk van harte, maar heb toch ook moeilijke momenten.
    Ik heb 1 augustus een afspraak in Veldhoven. Dan nemen we door hoe we het in de toekomst moeten aanpakken. Ben erg benieuwd.
    Ben zelf erg positief over de toekomst, ik hoop dat dat gevoel uitkomt.

Het is soms moeilijk, maar we moeten positief blijven.

6. Niet meer actief

Ik moest vanmorgen voor de controle echo naar het ziekenhuis.
    Maar tijdens de echo, was de cyste niet meer te zien. Wel zagen we dat er rechts en links een aantal kleine follikels zaten en links een grotere van nu ongeveer 12mm. Dus eigenlijk zag het er nu allemaal heel normaal uit. Ik vertelde na de echo dat ik mandagavond tijdens mijn werk links flink pijn heb gehad en dat ik het idee had dat er iets was gesprongen en dat ik daarom gister voor dat ik ging werken een ovulatietest had gedaan en dat deze tegen het positieve aan was en dat ik er nu helemaal niets meer van snap. Ik had deze test extra meegnomen om hun te laten zien.( foto staat op mijn MMM weblog)
    De fertilliteitsverpleegkundige zei dat het misschien ook zo kon zijn dat de cyste die we maandag op de echo hadden gezien een hele grote follikel was geweest en dat ik een hele vroege eisprong heb gehad door de clomid. De test is dan ook van een dag na mijn ovulatie, volgens die theorie. Daarom moet ik vrijdag weer terug om te kijken of de follikel van 12mm links doorgroeid en volgende week dinsdag moet ik mijn progestan waarde laten prikken. Als de follikel niet meer doorgroeid en mijn progestan waardes hoog zijn, dan was het een hele vroeg eisprong.
    Allemaal erg verwarrend dus, maar eigenlijk wel heel goed nieuws. Ik moet gewoon afwachten en kijken hoe het ontwikkeld.

7. Lieve Loel,

Wat verschrikkelijk nieuws van jullie kleine meid Lotte*. Ik wil je feliciteren met de geboorte van jullie dochter en helaas condoleren met dit enorme verlies...

Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

Liefs Marjolein

8. Aquilegia,

Wat ontzettend balen meid! Ik kan me je frustratie en machteloosheid zo goed voorstellen... Het is ook allemaal zo oneerlijk! Ik hoop dat jullie tijd heel snel mag komen!

@Naatje, ik had op het andere forum ook al gereageerd, maar nogmaals meid, ik hoop op goed nieuws snel!

9. Niet meer actief

Ik kom net uit het ziekenhuis voor de FM. Follikel die woensdag links te zien was van ongeveer 12mm was vandaag niet veel meer gegroeid zo'n 13mm. Ik heb de maandag echt mij eisprong gehad, de cyste was dus een grote follikel van 30mm. Gelukkig hebben we om de dag geklust, dus er bestaat een goede kans !
    Dinsdag moet ik bloed laten nemen voor de progesteron waarde, woensdag krijg ik hier telefonisch te uitslag van.
    Al met al is dit dus mijn 4de dag op het wachtbankje, zonder dat ik dat wist.
    Ze rade me aan pas te testen 4 dagen na mijn NOD, dus daar ga ik me aan proberen te houden!

10. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @naatje30 dat is een enorme meevaller voor jullie zeg (gelukkig geen cyste :) )en al vier dagen zonder het te weten op de wachtbank
    ik ga heel hard voor jullie duimen [-o< [-o<

veel liefs debby

11. Niet meer actief

Debby, Dank je!

12. Naatje, ook hier: ik duim voor je!

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

duimerdeduimduim!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    [-o< [-o< [-o<

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @ acquilegia: geef de moed niet op lieverd, ik blijf voor je duimen en hopen

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Naat,je wat spannend zeg!
    Dat zou heel erg mooi zijn,ik duim hartsikke hard met iedereen mee!

[-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

@Aquilegia,voor jou een hele dikke knuff meid..
    Ik kan me echt heel goed voorstellen hoe moeilijk het moet zijn voor jullie.
    Ben je inmiddels al iets wijzer geworden?

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kom net bij de gyn vandaan.
    Het komt erop neer dat ze helemaal niets doen, ook geen onderzoek, en als we in oktober - 1 jaar na de miskraam - niet zwanger zijn, mogen we terugkomen. Want onze kansen om zonder hulp zwanger te raken zijn “hartstikke goed” omdat we twee keer “Heel snel zwanger zijn geworden”. Duhh. Heel snel noemt ze dat… Zes maanden perfect de seks timen en dan zwanger, is misschien normaal maar niet snel.
    Ze heeft wel een inwendige echo gemaakt, baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit en ze zag al een eitje dat aan het rijpen was. Ik heb een eisprong te zien aan de tempcurve, mijn vriend heeft heel beweeglijk zaad dat daarom ook langer kan overleven. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat we niet zelf zwanger kunnen worden, het duurt alleen langer dan naar onze zin is. Ze – arts assistent – raadt ons aan om te stoppen met temperaturen, ovulatietests enzo, en om in de week van de eisprong – “Je weet nu wel wanneer die ongeveer is” ongeveer 2-3 keer seks te hebben. “En anders doe je het een keer een maand niet rond de tijd van de eisprong, dat geeft ook rust”.
    Dus eigenlijk baal ik hiervan. Je mag wel een cyclus overslaan, maar ze gaan pas dingen onderzoeken in oktober. Dat vindt ik wel dubbel.
    Ik begon te huilen toen ze zei dat ze geen onderzoek gingen doen, maar helaas; de supervisor van de arts-assistent neemt de beslissing (ze was even weggelopen om met hem/haar te overleggen) dus de persoon die de beslissing had genomen, was niet beïnvloedbaar doordat het mij allemaal heel hoog zat… :(
    Wel mogen we een echo met 6-7 weken als ik zwanger ben, zodat we het hartje zo snel mogelijk kunnen zien kloppen, dan mogen we ook rechtstreeks naar het ziekenhuis bellen om dit te regelen.

En mijn vriend ziet het helemaal niet meer zitten. :( Hij wil geen geconcentreerde seks meer in de vruchtbare periode, maar een normaal seksleven met leuke seks. En hij wil geen obsessies meer, geen drama's meer als ik ongesteld ben geworden. Hij wil met andere woorden zich weer op andere dingen gaan richten. Als is zijn kinderwens net zo groot als die van mij, dat is wel zeker.

Ik weet niet wat ik nu ga doen, stoppen met temperaturen of niet. Waarschijnlijk blijf ik wel de fertility monitor (soort Persona maar dan bedoeld om zwanger te worden, te koop in de VS of UK) gebruiken. Ik wil toch wel een beetje kunnen voorspellen wanneer ik ongesteld moet worden, straks ga ik veel te vroeg testen terwijl ik gewoon een laat ei heb gehad.

18. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sjonge zeg, wat een teleurstelling. ik hoop dat je toch de rust weer kan vinden en ook weer zin krijgt in 'gewone' sex. want als je partner er geen zin meer in heeft 'omdat het moet' dan ben je helemaal nergens meer. ik hoop dat het dan toch snel gaat lukken. want dat wachten is vreselijk en elke maand word je wanhopiger :(

ik zal vanavond een kaarsje voor je branden

19. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Wat vervelend allemaal.
    Het is wel dubbel, je vriend heeft ook wel gelijk.
    Het is natuurlijk een obsessie geworden, maar het moet samen ook leuk blijven.
    Ik zou precies hetzelfde reageren als jij.
    Je wilt het zo graag en natuurlijk wil je dan weten wanneer je de beste kansen hebt. Dat zal toch wel moeilijk zijn om dat zo maar los te laten.
    Ik blijf voor jullie duimen!

20. Niet meer actief

Aquilegia, wat een teleurstelling, kan me heel goed voorstellen dat je had gehoopt dat ze je verder gingen helpen. Verder is je verhaal heel herkenbaar, bij elke maand die voorbij gaat wordt de teleurstelling groter. En idd sex moet leuk blijven, al wet ik zelf hoe moeilijk dat is als je zo graag wil. Maar probeer hoop houden en ik ga ook een kaarsje voor je branden.

Hier gister de uitslag van het progesteron gekregen, deze stond op 26. Dit betekend dat de cyste idd geen cyste was maar een eisprong. Ik krijg nu voor een half jaar clomid voorgeschreven en dan mogen we het zelf gaan doen mbv ovulatietesten. In sepember moest ik gewoon terug bij de gyn die mij in februari heeft geopereerd als ik niet zwanger ben, voor evt. een HSG of laproscopie.
    Net maar meteen een afspraak gemaakt voor september, dan staat die vast...Afspraak staat op 16 september, maar hoop natuurlijk dat ik die voor die tijd nog kan afzeggen ;)

Dikke knuf Naatje

Deel Deze Pagina