Hihi, laat dat everzwijn maar in het bos ja! heb even gekeken, maar wordt bij mij ook wit, denk ik een probleem op die site. Als je hier op zwp kijkt kun je in elk geval het verhaal zien, die site gaat t vast ook wel weer een keer doen...
Misschien heel erg , maar na mijn kraamweek, was ik alweer op het werk te vinden, Begon met een uurtje per dag. Als ik geen hechtingen had, was ik die week al naar mijn werk gegaan. Ik vond het zo afschuwelijk, thuis zitten en niks om handen te hebben. Ik werk in een supermarkt met een paar hele fijne collega`s. Ik heb mijn uren rustig aan opgebouwd en mensen die wilden weten wat er aan de hand was heb ik rustig uitgelegd wat er is gebeurd. In een kleine plaats gaan de roddels snel rond, dus liever het juiste verhaal vertellen. Ben echt wel een werkpaard.Op het werk afleiding en thuis heerlijk huilen. Ik merk ook dat mensen het snel "vergeten". Jouw leven staat nog helemaal in het teken van je grote verlies. Gisteren was het vriendinnetje van mijn broertje hier. Ze heeft een vriendin van 19 jaar die tegelijk met mij zwanger was. Ongelukje, maar toch gewenst. Ze had de laptop op schoot en vroeg vrolijk of ik de foto`s van de kleine wilde zien. Euh.............nee dus! Sorry hoor, maar daar zat ik echt niet op te wachten. In mijn vriendenclub zijn 5 baby`s geboren in tussen tijd. Ik zei : "weet je wel hoe frustrerend het is". Ik hoop dat ze het snapte, anders pech. Ik merk wel dat ik in sommige dingen harder ben geworden. Ik weet niet of jullie dat ook hebben? Ik kan er ook niet meer tegen als mensen om kleine dingen zitten te zeuren. Zit zelf positief te wezen, terwijl ik zo`n groot verlies heb! Zo.....dat lucht op! Groetjes!
Ja, je leert wel realtiveren.... maakte wij ons voorheen druk over nu zo onbenullige dingen zoals de babykamer of wat voor wandel wagen je zou willen kopen. Nu denk je.....belachelijk dat ik mij daar toen zo druk over kon maken. Het is pittig wanneer iedereen om je heen zwanger lijkt/ blijkt te zijn. Een goede vriendin is een week voor mij bevallen. 2 weken terug zijn wij voor de 2e keer oom en tante geworden. En vorige week is een ander vriendinnetje van mij bevallen. Leuk voor hun want begrijp mij niet verkeerd ik gun iedereen een baby. Maar voor ons ook weer zo confronterend...... Aan de andere kant kan ik ook wel weer onwijs genieten van bijvoorbeeld mijn nichtje. Mijn nichtje van nu 10 maanden was afgelopen weekend hier voor een nachtje. Zo gezellig en zo'n lieve meid daar kan je alleen maar van genieten! (en natuurlijk denk ik dan ook aan het gemis van onze kleine....) Jammer genoeg heb ik een job waarbij je eigenlijk bijna niet op halve kracht kan werken. Ik werk dus nu voor 50 % maar heb wel de verantwoording voor 100 % en moet ook al het werk voor de invallers voorbereiden en klaarleggen. Rustig opbouwen is dus zo moeilijk.... onderwijs he...grrrr. Ik wil wel graag werken want ben ook een werkpaard maar mn lichaam trekt het niet. Ik heb dus nu maar besloten het even bij die 50 % te houden en dan aan mijzelf te gaan werken. Zodat ik straks echt 100 % ben.... Groetjes
Meiden, ik ben een tijdje niet actief geweest hier. Maar door de geboorte van Vlinders zoontje heb ik toch een paar keer weer gespiekt op deze pagina. Inmiddels is de miskraam van oktober 2007 bijna een jaar geleden. En Sterres geboorte is anderhalf jaar geleden. We zijn al die tijd niet zwanger geworden, terwijl wel elke vruchtbare periode geklust hebben. We zijn bezig sinds oktober 2005. Inmiddels zijn we bij de fertiliteitspoli. Ze gaan eindelijk wat onderzoeken. Dat wilden ze afgelopen juni nog niet. Mijn vriend moet nog een keer zijn zaad inleveren (de 1e keer in juni was het in orde). Bij mij gaan ze bloedprikken op Chlamydia en op FSH. Dat is alles! Meer onderzoek vinden ze niet zinvol en ze hebben al gezegd, dat als alles goed is, wij het weer zelf moeten proberen. Die Chlamydia kan ik echt niet hebben, maar prima dat ze het onderzoeken. Als mijn FSH te hoog is, dan kan ik het schudden, want dan zou ik in de vervroegde pré-overgang zijn. In dat geval kunnen ze ons niet meer helpen. De arts zei wel dat dit een heel kleine kans is. Morgen zal ik wel ongesteld worden, want mijn temperatuur was vanochtend gedaald en ik baaaaaaaaal zoooooooooooo ontzettend weer. Hoe kun je nou vruchtbaar zijn en 12 cycli geen kind verwekken, als je wel seks hebt op het juiste moment? Hoe kan dat nou? Ik word hier zo angstig en onzeker van. Straks krijgen we nooit een levend kindje
heee acquilegia. balen dat het nog steeds niet is gelukt. maar je bent niet alleen meis, caruli en ik wachten ook nog steeds... wat is FSH?
Hoi Loopy, natuurlijk ben ik niet de enige, maar dat is slechts een schrale troost. Erg verdrietig dat het bij jou en Caruli ook nog niet gelukt is.... FSH is een hormoon dat vanuit de hersenen de eisprong aanstuurt. Als dat niet meer zo makkelijk gaat, maken de hersenen meer FSH aan dan normaal. Je hebt dan nog wel een eisprong, maar deze verloopt al moeizamer, zeg maar. Daarom kun je met die meting zien of de overgang eraan komt. Die meting vindt dan op de 1e, 2e, 3e of 4e dag van de cyclus plaats.
@aquilegia jeetje meid waarom nou he maar ja dat blijft altijd de vraag en het is onwijs frusterend voor jullie ik hoop dat ze jullie in het ziekenhuis nu eens goed onderzoeken en dat er maar heel snel een brusje voor Sterre* komt ga heel hard voor jullie duimen @loopy jeetje voor jouw schiet het ook niet op he meid terwijl het zo welkom is ga ook voor jouw en caruli heel hard duimen(maar ja daar heb je ook niet veel aan he) heel veel liefs debby
Aquilegia, ik had zo gehoopt dat het bij jullie inmiddels gelukt zou zijn, ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is. Ik hoop dat jullie snel een brusje voor Sterre* mogen verwachten. Dikke knuf!
@acquilegia: stel dat je FSH te hoog is, kunnen ze daar dan helemaal niks aan doen? ik ga een kaarsje voor jou branden thuis. hopelijk helpt het
Jee Aquilegia,ik lef zo ontzettend met jullie mee,en dat waarom kan ik me hee goed indenken dat je zo denkt,het is ook niet eerlijk! Ik weet nog dat we samen een miskraam hadden in Oktober Meid weet dat ik aan je denk en ontzettend hard voor je duim en bid dat het snel eens raak mag zijn! En dat geldt ook voor Loopy en Caruli,het lijkt me heel erg frustrerend! Meiden hou nog een beetje hoop heh! Dikke kus!
Ik herken jouw verhaal zo verschrikkelijk goed. Na de geboorte van ons vlinderkindje Nikkie* op 20 mei 2008 is mijn kinderwens alleen maar heviger geworden. Het had al een jaar geduurd voordat ik zwanger was van Nikkie* dus we waren zo verschrikkelijk blij. Dan blijkt opeens dat Nikkie* niet levensvatbaar was omdat zij geen niertjes meer had. Nu zijn we 5 cyclussen verder en ik ben nog steeds niet zwanger ... ook ik ben onderzocht en mijn FSH was gelukkig 5,4 dus dat is beneden de 6 en dus uitstekend. Ook hebben ze een echo van mijn eierstokken gemaakt om te kijken of er folicels in zaten en dat was gelukkig ook zo er zaten er 3 rechts en 2 links dus 5 in totaal ... het zaad van mijn man was ook onderzocht en dat was ook goed. Dus als het goed is zou ik zo zwanger moeten kunnen worden ik heb alleen 1 struikelblok en dat is mijn leeftijd van 41 jaar .... maar ja dan denk ik ook weer bij mij zelf dat er wel meerdere vrouwen van 40 jaar en ouder zwanger zijn en een gezond kindje op de wereld hebben mogen zetten dus waarom ik niet? De gyn heeft me dan ook weg gestuurd met het advies om tot 12 cyclussen zelf te klussen en als het dan nog niet raak is om weer terug te komen maar ja ik ben dan wel ondertussen 42 ik wordt er niet jonger op ... en als we dan via de medische molen gaan werken dan zou ik alleen in aanmerking komen voor IUI ( het op tijd in brengen van het zaad van mijn man ) ... dus ik heb nog even .... Ik baal net zoals jij hoor .... ik voel me in de steek gelaten door mijn lichaam maar ja wat kan ik er aan doen ... we blijven gewoon hopen .... en dat moet jij ook blijven doen .... lieve groet van Nicole
Meiden, wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. @Coni: vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je leeftijd. @Loopy: als de FSH te hoog is, is dat een symptoom, geen oorzaak. Ik heb begrepen dat ze dat niets meer kunnen doen. Maar ik weet wel dat ze in Nijmegen experimentele therapieën doen voor vrouwen die dat hebben. Ik zal het zeker gaan uitzoeken als het zo is. De arts zei echter de kans erop heel klein is op mijn leeftijd. Hij verwacht niet dat ik dit heb. Dus dat hopen we dan maar. In ieder geval fijn dat je een kaarsje brandt. Misschien moet ik vanavond ook maar eens een kaarsje opsteken voor alle vlindermama's die zo graag een gezond kindje willen!
Lieve Aquilegia, Ook ik begrijp jou verdriet zo goed, en ik ben nog lang niet zo lang aan het wachten als jij! De onzekerheid "gaat het nog wel lukken" neemt langzaam toe, voor jou zal dat ongetwijfeld nog veel erger zijn. Wat ik niet zo goed begrijp is dat er verder geen onderzoek wordt gedaan? Of is dat in het verleden al vaker gedaan? Of bestaat er geen ander onderzoek? Ik zie namelijk ook genoeg jonge meiden (van net 20 bedoel ik dan), die al veel eerder naar een gyn gaan en waarbij bijv wordt gekeken hoe de eicel eruitziet, grootte ed. Van dat onderzoek wordt je natuurlijk ook niet zwanger, maar dan doet er tenminste iemand iets! (Tja zo zou ik me voelen, maar dat geldt misschien wel helemaal niet voor jou). Ik wil je in elk geval even een hele flinke digiknuffel geven! liefs Elke ps: ook voor alle andere meiden een dikke knuf, dat we maar allemaal (liefst gauw) weer zwanger mogen worden en gezonde beebjes op de wereld zullen zetten!
Elke, Fijn dat je meeleeft. Kennelijk laten ze heel zwaar wegen dat wij al twee keer zwanger zijn geweest. Ik ga zeker, als we de uitslagen krijgen, nog een keer vragen waarom ze bepaalde onderzoeken niet doen. Inderdaad, van onderzoek wordt je niet zwanger, maar ik vraag me toch af wat nu normaal is. Ik heb ook bij Freya de vraag gesteld of zo'n beperkt onderzoek normaal is. Als we het niet vertrouwen, dan nemen we een second opinion! Inmiddels ongesteld geworden gisteren; het blijft toch balen. Nu officieel 12 lange cycli niet zwanger geworden
hoi aquilegia bij mij was mijn fsh 3 jaar geleden te hoog maar sinds ik met hormonen ben begonnen gaat het goed maar stop ik nu een tijdje met hormonen dan gaat het weer omhoog en heb je idd een grote kans om vervroegt in de overgang te gaan. ik hoop echt dat ze jullie snel helpen en jullie snel zwanger zijn
Aquilegia... bij ons duurde heeft het ook 14 maand geduurd om weer zwanger te worden na de geboorte van Assia. Door de stress en het verdriet om het verlies van Assia, produceerde mijn man veel minder zaadjes en had ik geen eisprong meer... uiteindelijk dan zwanger met de eerste IUI (helaas mk) en dan meteen weer zwanger bij de tweede IUI en nu een prachtige dochter! Je mag de moed niet opgeven, ook ik dacht toen dat ik ev in een vervroegde overgang was en zelfs indien dat zo zou geweest zijn, dan had de gyn meteen alles op alles gezet met hormonen en ivf omdat het toch nog zou lukken. Sterkte meid! En jullie, andere meiden, natuurlijk ook! Liefs Kirby
Hoi Caruli en Kirby, Kennelijk kunnen ze dus toch nog wat doen, als het FSH te hoog is. Dat is wel een hele geruststelling. Bedankt voor jullie reacties. @Kirby: ik heb gewoon een eisprong (te zien aan tempkaartje) en het zaad van mijn man is ook in orde, tenmiste, dat was de eerste keer. Maar stress kan daar wel invloed op hebben! @Caruli: kan me voorstellen dat het het helemaal gehad hebt! Sterkte, meid! Ik hoop op een wondertje voor jullie.
Lieve meiden. Ik hoop dat jullie de moed niet opgeven. Jullie hebben het allemaal zo ontzettend verdiend om nog een keer zwanger te mogen zijn. Daarom voor jullie een hele dikke knuffel en ik blijf duimen hoor. xxxxx Miranda.
thanks miran. ik hoop het ooit nog mee te mogen maken. maar op dit moment is alle hoop even heel erg ver weg we zijn nu meer dan 4 en half jaar bezig en het begint me op te breken ook door prive omstandigheden enzo maar mocht het ooit nog komen dan horen jullie het
Lieve meiden, ook ik wil jullie even laten weten dat ik aan jullie denk. Idd blijf moed houden meiden! Ik duim ook nog steeds voor jullie! Dikke knuff....