caruli, weet dat mijn kaarsje voor jou brandt he! josien, als je meeleest... een hele dikke knuffel voor jou. ik had je zo een lief gezond beebje gegund en het is alweer misgegaan. het is echt oneerlijk
Ik lees met jullie mee hoor meiden... Jullie zijn lief! We zitten er een beetje doorheen op het moment en zijn bang kinderloos te blijven. Het is gewoon allemaal heel erg onzeker na drie niet voldragen zwangerschappen. Maar we proberen de moed er in te houden en sowieso onszelf heel goed te beseffen dat we het samen enorm goed hebben! Dat neemt niemand ons af... Liefs, Josien
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden Miranda, Vlinder en Daisy! Josien: heel veel sterkte en ook een knuffel van mij! Ik ga nu een kaarsje aansteken voor ons allemaal! Vandaag een jaar geleden had ik een positieve zwangerschapstest in de handen van onze Charlotte*, weer een dag vol herinneringen en emoties. Vanaf nu was ze dus bij ons vorig jaar. Huil, wat is het soms oneerlijk allemaal.
Elke, al ben ik een dag te laat, ik wens je toch nog sterkte toe in deze emotionele periode. Josien, wat ontzettend verdrietig dat het weer is misgegaan. Ik kan me je angst wel (een beetje) voorstellen, hoewel het voor ons nog wat anders ligt.
Lieve meiden, Ik ben een tijdje niet langsgeweest, maar ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen en ik hoop en duim dat jullie allemaal heel snel zwanger mogen worden van een kindje dat heel lang bij jullie mag blijven...! Liefs Marjolein, mama van Luna*, 1 sterretje en meisje
Ik heb even mee gelezen...eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik herken zoveel..... Ik hoop ook zo dat we straks allemaal weer zwanger zijn van een gezonde beeb en dat alles goed gaat. Daarom een knuffel voor iedereen en strooi ik bij deze wat geluk rond hier: geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk gelukgeluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk geluk ...omdat wij het allemaal zo kunnen gebruiken Hier een pittig weekje voor de boeg...woensdag zou m'n uitgerekende datum zijn..... Donderdag/ vrijdag m'n NOD dus dat wordt een geweldige combi Sterkte allemaal...
Nou dames, We hebben de knoop doorgehakt, we gaan weer beginnen! We zijn al langs de gynaecoloog geweest om de toekomst te bespreken. vanaf de 20 weken zwangerschap, moet ik elke week een spuit halen met progesteron om vroeggeboorte te voorkomen, mijn baarmoedermond word in de gaten gehouden en ik word een paar keer getest op blaasontsteking. Op het moment dat de vliezen gebroken zijn, krijg ik een infuus met antibiotica tegen de streptokokken. Ik word dus dan goed in de gaten gehouden. Het is zo dubbel. Het gemis van Lotte word steeds erger. Ik kan wel elke dag ff lekker huilen. Maar we zijn nu positief en sterk en we gaan ervoor. Ik houd jullie op de hoogte. *dikke knuffel voor iedereen* Caruli, ben benieuwd of je gelijk hebt
Succes, Loel, hopelijk is het snel raak en gaat het dan allemaal zeer voorspoedig, zodat je een levend en gezond kindje in je armen kunt houden!
Loel, heel veel succes! Ik hoop dat het maar snel raak mag zijn en dat je dan een voorspoedige zwangerschap mag hebben!
Vandaag de uitslagen gehad van de onderzoeken. Het zaad van mijn partner is weer helemaal in orde. Er zijn geen antistoffen tegen Chlamydia aangetroffen. Maar: mijn FSH is 12. FSH = follikel Stimulerend Hormoon. Dit hormoon stimuleert dus de eisprong. Als vrouwen in de pre-overgang komen, is de eisprong moeilijker aan te sturen, hoewel er nog wel een eisprong is. Dus wordt er meer FSH geproduceerd. Hoog FSH is dus ongunstig. Het FSH moet onder de 10 zijn, of onder de 15 volgens andere ziekenhuizen. Wat betekent een FSH van 12? 95% van de vrouwen in de vruchtbare leeftijd heeft een lager FSH dan ik. Ik zit dus op de grens van wat normaal is, en wat niet normaal is. De arts, die trouwens binnenkort promoveert op vroegtijdige veroudering, probeerde ons gerust te stellen, maar zag wel dat het weinig baat had. Op zich vinden ze mijn FSH nog normaal, maar bij het UMCU zijn ze wetenschappelijk geïnteresseerd in voortijdige veroudering. Daarom wel verder onderzoek. Bij mijn volgende menstruatie krijg ik een zgn. COLA onderzoek. Ik weet nog niet waar COLA voor staat. In ieder geval gaan ze nog een keer FSH prikken (kan ook toevallig iets verhoogd zijn, want er kan variatie tussen de cycli zijn), ze gaan nog meer hormonen en bloedwaarden onderzoeken. Daarvoor moet ik nuchter zijn. Ook moet ik een vragenlijst invullen en krijg ik een inwendige echo. De uitslagen krijg ik pas in december. Als het in orde is, krijg ik daarna een HSG onderzoek met lipiodol. D.w.z. dat ze een baarmoeder/eileiderfoto maken met een olieachtige contrastvloeistof. Enerzijds kijken ze dus of mijn eileiders doorgankelijk zijn, maar anderzijds is het hoofddoel om mijn eileiders door te spuiten. Net als bij een auto, komt er een olieachtig laagje in de eileiders te liggen, waardoor deze beter doorgankelijk zijn. Dit effect houdt zon 6 maanden aan. In die tijd moeten we het weer zelf proberen. Als de uitslagen van het COLA onderzoek NIET in orde zijn, komen we in aanmerking voor IVF.
Tjemig aquilegia, wat een verhaal! Als ik het dus goed begrijp kan FSHwaarde 12 aangeven dat er sprake is van een vervroegde overgang? (Afhankelijk van welke ziekenhuisnorm je aanhoudt en mits niet eenmalig natuurlijk) Ik kan me jullie schrik enorm goed voorstellen! En wat een onderzoeken allemaal zeg, het klinkt behoorlijk zwaar allemaal hoor, hoe zijn jullie eronder? Natuurlijk fijn dat ze nog van alles kunnen doen, dat zaad goed was en geen antistoffen gevonden zijn, maar toch. Hoe gaat het nu met je? voel je je hoopvol, verdrietig, angstig, of allemaal? Hele dikke knuffel voor jou! Niet de moed opgeven nog hoor! SMAK!
We zijn behoorlijk geschrokken! Voor we de uitslag kregen, waren we nog een beetje bozig dat ze maar zo weinig onderzochten. Nu wou ik dat al dit onderzoek niet nodig was We zijn er best angstig onder, want Sterre had trisomie 18 (oudere vrouwen hebben vaker trisomie-kindjes) en ik heb ook een miskraam gehad (oudere vrouwen hebben vaker miskramen). En nu lukt het niet meer om zwanger te worden en is mijn FSH verhoogd: ook weere tekenen van veroudering! En dan te bedenken dat ik 33 ben en eruit zie als 28 (word altijd jonger geschat).
Kan ik me voorstellen hoor, al die onderzoeken wil je wel, maar ook weer niet natuurlijk. Raar dat een lichaam aan de buitenkant zo anders eruitziet dan misschien aan de binnenkant het geval is he! Maar, trisomie 18 komt niet alleen voor bij oudere vrouwen toch? En miskramen zeker niet! De waarde van je FSH is nog net binnen de grens van normaal, dus dan is niet alle hoop verloren toch?! Eigenlijk weet ik ook niet zo goed hoe ik moet reageren, misschien had ik dat beter kunnen typen....