hallo meiden weer lekker door gekletst hier! ik ben vanmiddag weer naar Jaylie's plekje geweest. Wij hadden er vorige week roze grote natuurstenen rondom neergelegd met wit split binnen in. Heeeel mooi en bij haar ligt een jongentje waar niemand meer naar gekeken heeft (ook op de dezelfde dag geboren en overleden) dus daar legde we steeds hetzelfde neer wat we voor Jaylie ook hadden gekocht. Nu hebben zijn ouders ook zijn plekje opgeknapt precies hetzelfde als ons alleen andere stenen. En ze hadden Jaylie's kaarsjes aangestoken... Toch mooi. Vanochtend de dokter over de vloer gehad, hij had bericht gehad van de gyn. wat er gebeurd was en hij was best wel geschrokken. Maar hij zei dat wij het heel goed deden en dat we het postieve in dingen wilden zien vond hij heel mooi. Ook vroeg hij of we meteen weer zwanger wilden worden en of dat Jaylie lang op zich had laten wachten. Wat trouwens niet zo was. Ik was van Jaylie dezelfde maand nog zwanger. En hij zei dat dat mooie vooruitzichten waren en dat hij vond dat we er gewoon voor moesten gaan. Hij vertelde ook dat hij zelf ook een kindje is verloren na 6 maanden zwangerschap. Dus hij begrijpt ons perfect... das wel fijn! Oh spannend loopy! Wij duimen hier ook hard voor je!
meteen maar het goede nieuws: de kans op herhaling is enorrum klein zei de gyn. (loopy zucht van opluchting!) met Bas was wel heel erg veel mis. Alle organen waren wel verdraaid, ondersteboven achterstevoren of wat dan ook. Ze konden er niet veel van maken. Bij de bevruchting is er gewoon iets compleet misgegaan. Toch konden ze aan de chormosomen (vruchtwaterpunctie) niets raars zien. Ik heb hierover nog een keer een gesprek met een genetisch arts in het Erasmus. Ik hoefde op zich bij een volgende zwangerschap niet eens bij hem onder controle maar het mocht wel. Maar ik mocht er ook voor kiezen gewoon naar de verloskundige te gaan.
oooooooooh wat super meissie! Wat een goed nieuws! Wat denk je dat je voor jezelf zou willen? Ik kan daar ook voor kiezen. Ik kies voor mezelf bij de verloskundige met extra controle's in het ziekenhuis. Wat een opluchtig! fijn zeg
caruli, aha vandaar! ook wel fijn he een 0 uren contract, heb je iig geen verplichtingen. rachje, wat een mooi gebaar dat de ouders van het jongetje langs Jaylie bij Jaylie het kaarsje aan hebben gestoken! loopy, wow wat een goed nieuws! das toch ene hele geruststelling he!
@Loopy,wat een goed nieuws meid dat je zonder problemen weer zwanger kunt raken,echt super! Wel fijn dat je zelf mag kiezen,zh of praktijk,je zal toch wel onder controle van het zh blijven ivm echo's enzo? Wordt er dan ook al heel vroeg in de zwangerschap een echo gemaakt? Bij ons is het zo dat we in het begin van de zwangerschap in nijmegen de eerste echo's krijgen,daar kunnen ze ook heel goed in zoomen,daarna mag ik volgens mij ook kiezen maar ik denk dat ik in het zh blijf,schijnt dat je dan ook bij iedere afspraak een echo krijgt. -x-
ja ik zal zeker meer onderzoeken en echo's krijgen dan normaal! en ik wil dat ook! ps: nathalie ik heb je een pb gestuurd.
@Loopy, wat een goed nieuws zeg... Ik hoop voor jou dat je moeder ook snel thuis is, zodat jullie het er fijn samen over kunnen hebben en dat je samen met haar weer kunt lachen en huilen. Vandaag is het hier even een moeilijke dag. Vanmiddag moeten we naar onze gyn terug, voor het eerst sinds mijn ziekenhuisopname. Gisteren heb ik bloed moeten prikken voor mijn Hcg-gehalte. Ik ben benieuwd hoe snel die waarde daalt naar de 0. Als het goed is krijg ik vanmiddag ook de laatste echo van ons engeltje. Die zit nog in mijn dossier en wil ik eigenlijk graag zelf hebben. Weten jullie trouwens hoe dat zit? Ik kreeg gisteren een brief van het UWV dat ik ziekgemeld was door mijn werkgever en dat ik hun een zwangerschapsverklaring op moet sturen. En een afspraak maken voor een controle. Wat moet ik daar nu weer mee? Alsof ik op de ellende zit te wachten... ... Ik ben heel benieuwd wat er vanmiddag uit het gesprek komt met de gyn. Of we ook groen licht krijgen om door te gaan met IUI, ondanks dat we dat de vorige keer eigenlijk niet meer mochten vanwege te weinig goede zaadcellen. Mijn man en ik vinden eigenlijk dat de laatste IUI heeft aangetoond dat het dus toch wel kan. En omdat IVF zo'n enorme belasting betekent zouden we dat graag nog even vooruit schuiven... Is dat gek dat we dat willen? Vandaag even een hele spannende dag... ik ben dus ook wel wat zenuwachtig. Willen jullie voor ons duimen. Liefs, Josien
hoi meid ik zal zekers voor je duimen [-o< veel sterkte en succes vanmiddag loopy: fijn meid dat je door mag ik wil je veel succes wensen hopelijk lukt het snel wij hebben vrijdag nacontrole en gesprek over hoe verder we hebben al een plan met de ferti gyn opgesteld en nu kijken wat de gewone gyn ervan vind ik laat het jullie vrijdag wel weten als we geweest zijn
Dames, Ik heb soms de angst dat het helemaal niet meer gaat lukken om zwanger te worden Hebben jullie dat ook? Er is helemaal geen aanleiding toe, maar toch... af en toe bekruipt me die angst....
Ik denk dat het wel normaal is want ik heb het zelf ook. Maar we moeten maar zo denken,het is 1x gelukt dus waarom geen 2e keer? Blijf moed houden he meis,ook voor jullie komen er betere tijden! Liefs D.. -x-
heel herkenbaar we waren zo blij dat na eindelijk 3 jaar we zwanger waren en ik had het gevoel dat we deze zwangerschap moesten nemen en houden en dan loop het zo af.... ik ben nu ook heel bang dat het voor ons niet meer is weggelegt we hebben nog 2 behandelingen ivf over en hopelijk kunnen we daaruit nog 1 kindje verwachten.... ik hoop voor ons allemaal dat we nog een kans mogen krijgen
Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik duim echt heel hard mee. Ik duim voor jullie beetje meer. Ik steek zoveel kaarsjes aan dat de waxinelichtjes hier niet aan te slepen zijn... [-o<
Lieve Caruli, Hoe kan het eigenlijk dat je nu nog maar 2 IVF-pogingen over hebt. Je bent toch zwanger geweest? Ik dacht dat de telling na een zwangerschap opnieuw zou beginnen (zowel bij IUI als bij IVF). Heb ik dat verkeerd begrepen? Groetjes, Josien
hoi meid nee ze zeggen bij ons dat we gebruikt hebben en er geen nieuwe voor terug krijgen ook stom eigenlijk want idd ben ik zwanger van geweest maar goed we hopen maar dat we het met de 2 overige gaat lukken [-o<
Bedankt voor jullie reacties. De ene dag denk ik: "We zijn ook zwanger geworden van Sterre" en de andere dag denk ik: "We hebben al 5 rondes flink geklust in de vruchtbare periode, waarom lukt het nou niet...?" Maar ja, je moet er maar op vertrouwen dat de zwangerschap er komt op het juiste tijdstip... Jullie ook allemaal succes met zwanger worden & sterkte.
Ik had het er gisteren nog met een vriendin over. Vroeger was ik altijd sterk van mening dat wanneer je erg gefixeerd bezig bent zwanger te worden, de kans juist groter is dat het niet lukt. Nu is alles anders. Net als meerderen hier ben ik enorm bezig met het idee zo héél spoedig mogelijk weer zwanger te raken. En dat druist dus helemaal in tegen de mening die ik altijd had (eigenlijk nog heb). Maar... ik kan er nou eenmaal niks aan doen. Het 7 maanden snuffelen aan de zwangerschap en de intense groei naar de voltooïng van de kinderwens, maakt dat ik nu een ander mens ben geworden. Met andere woorden, omdat ik er nu zo op gefocussed ben, ben ik eigenlijk bang dat het juist daardoor veel langer gaat duren. En ik vrees dat dus niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen hier. Hopelijk zit ik er helemaal naast en gaat het ons dit jaar nog lukken! Ik hoop het. Ik hoop het. Ik hoop het.
Lieve Mika, Ik hoor dat van veel mensen hoor: nu ze eenmaal aan het moederschap en zwangerschap geproefd hebben, zijn ze een ander mens geworden. Ik weet zeker dat dat niet vreemd is. Onze levens zijn toch ook gewoon op z'n kop gezet. Ik wil je veel succes wensen! We moeten er toch op vertrouwen dat onze tijd ook nog komt. Liefs, Josien