Hoi Mup, Tussen mijn zwangerschappen zit 4 maanden. De wens was erg groot, maar bewust mijn lichaam rust gegeven. Daar ben ik achteraf wel erg blij om.
Vraagje: Kan het zijn dat ik nu al ongi ben? Na de bevalling heb ik nog ruim 2 weken gevloeit toen even niets en nu 4 weken na de bevalling lijk ik wel ongi! Zou wel super zijn natuurlijk maar maak me zorgen dat het iets anders is. Lijkt wel gewoon ongi en heb verder nergens anders last van. Of zal ik de vk even bellen? Liefs
Hoi alien, De kans is groot dat dit gewoon je menstruatie is hoor, sterker nog, ik was na de geboorte vanMoos* na 2 weken weer ongesteld . Ik dacht ook wat is dit en heb de dokter gebeld en hij bevestigde dat. Maar ik zou gewoon ff bellen voor je eigen gemoedsrust. succes liefs
@alien, ik heb precies hetzelde als jou gehad. ook 2 weken na de bevalling gevloeid, toen even niets en precies na 4 weken weer. Bij mij was het alleen niet zo veel als mijn normale ongi (nou ja veel, ben t meestal maar 3 dagen) en had haast geen buikpijn. Vervolgens werd ik 38 later was weer ongi, dat ik eigenlijk als mijn eerste echte menstruatie reken na de bevalling, de normale hoeveelehid bloedverlies en ongipijn...
Dank jullie meiden! Kijk het gewoon nog even aan maar ik schrok vanmorgen gewoon want had het echt nog niet verwacht! Nu moet ik wel weer lachen om mijn schrik vanmorgen Als het wel mijn ongi is is dat natuurlijk super want dan doet alles het gewoon nog en kunnen we gaan voor een broertje of zusje voor Jasmijn*. Groetjes
ik denk ook dat het gewoon ongi si hoor. de bevalling van Bas was op de 13e, ik heb toen een dag of 9 gevloeid en werd op de 12e van de volgende maand weer ongesteld
Oh wat fijn om dat te horen. Ik had namelijk ook meteen da dag erna ZO sterk de wens voor nog een kindje. Het zal nooit een vervanging worden voor Liv, maar de liefde die je voelt nadat je je kindje in je armen hebt is onbeschrijfelijk. Dit wil ik zo graag nog een keer voelen. Liefs.
Ja, precies. Weetje: je hebt je zo naar het punt toe geleefd dat ze geboren zou worden. al die weken op verheugd en ineens is het weg. Buik leeg, armen leeg, helemaal niks. Maar de wens om een kleintje is er, en ontzettend sterk ook. Dat begrijpen sommige mensen helaas niet. Het is zeker geen vervanging voor haar, maar een heel erg welkom broertje of zusje.... Liefs, Florida
Jeetje nu snap ik het echt niet meer hoor. Weg is de ongi Wat moet ik hier dan toch van denken..... Fijn weekend iedereen!
Hoi Alien, Ik lees hier af en toe eens mee, heb tot nu toe geen berichtjes achtergelaten, maar wilde hier toch even op reageren. Ik denk niet dat je er te veel van moet denken, je lichaam is gewoon bezig met de laatste opruiming en probeert het oude ritme weer te herstellen. Ik heb zelf eerst 2 weken gevloeid na mijn bevalling (met 22 weken), toen 4 weken niets en toen ook een week bruin-bloedverlies. Ik dacht dat ik toen ongesteld was, maar denk nu dat het gewoon nog een tussentijdse opruiming was. Werd tenminste drie weken later eindelijk weer echt ongesteld. Het voelt nu aan alsof het allemaal weer normaal is (heb normaal gesproken een cyclus van 35 dagen). Dus als je verder geen pijn of vage klachten hebt, zit er denk ik weinig anders op dan verder maar af te wachten tot je lichaam weer helemaal hersteld is. Liefs, Elmootje
Ach jah, je hebt ook wel gelijk.....Het is alleen dat je zo graag wilt dat alles snel weer normaal werkt zodat ik weet dat dat het nog steeds wel doet zeg maar... Bloed nu net wel weer een beetje en heb een beetje pijn, dat moet ik eventjes ind e gaten houden en verder inderdaad niet te veel over na denken. Trusten
@ Mup: voor mij is het nu bijna een jaar geleden dat ik ben bevallen van Charlotte*, en we zijn nog steeds niet zwanger geraakt, terwijl het de vorige keer meteen raak was. De wens om gelijk weer zwanger te worden herkennen de meesten hier denk ik wel. Een vriendin die ook een kindje verloor zei tegen me "het is eigenlijk geen willen, het is MOETEN zwanger worden". gedeeltelijk wordt dit je natuurlijk ook door de hormonen ingegeven die niet gelijk uit je lichaam zijn verdwenen, maar verder is het zoals Florida omschrijft. Je hebt een hart dat overloopt van liefde en verlangen en je kunt het nergens kwijt.
Ik heb van het weekend heel erg gevloeid. Meteen de vk gebeld natuurlijk. Had de laatste tijd alleen nog maar last van bruinige afscheiding en vrijdag stroomde het er weer uit (sorry). Vandaag is het weer veel minder, zoiets als de laatste dagen van een ongi. Zij denkt dat ik alweer ongi ben. Zou super zijn natuurlijk! Heeft iemand dit ook gehad?
Hallo allemaal, Heb een beetje de berichten gelezen. Heb mezelf nog niet voorgesteld. Maar hier wil ik wel een bericht achter laten. Mijn dochtertje Destiny* is in december te vroeg geboren met 24 weken. Nu 3 maanden later, na 2 mestruaties ben ik alweer zwanger. Ben dolblij!
gefeliciteerd meid fijn dat het zo snel alweer raak is heel veel sterkte nog met het verlies van jullie dochtertje
Hallo allemaal Mag ik hier mee komen schrijven? Ons verlies is nog heel vers.. maar gek genoeg wil ik alweer vooruit kijken en zou het liefste alweer gisteren opnieuw zwanger zijn. Niet als vervanging voor onze mooie jongen, maar omdat ik zo graag mama wil zijn.. Dit is heel in het kort ons verhaal: Na ruim 34 weken zwangerschap werd onze jongen 7-2-09 geboren. Hij had een aantal afwijkingen welke te scharen zijn onder Vacterl-associatie. Na een tweetal operaties en een aantal complicaties hebben we ons lieve kleine dappere jongetje 24-2-09 moeten laten gaan...
@ Hoi mup ik kan alleen zeggen dat ik heel snel weer menstrueerdena 2 weken geloof ik het zou mooi zijn dat betekent dat je lichaam zn oude ritme weer heeft hervat ik hoop dat t snel raak is voor je @eujo, gefeliciteerd! ik kan me voorstellen dat je blij bent er zullen wel veel verschillende gevoelens op je af komen (had al op je topic gereageerd) maar geniet er maar van. @Lieve Arc, helaas welkom hier, maare je bent moeder hoor ! ik snap wel wat je bedoelt je zit me al je moedergevoelens en je hebt niks om voor te zorgen ook ik vond dat een van de moeilijkste dingen. Ook ik wilde liefst meteen weer zwanger zijn, om dezelfde reden die jij aangeeft volgens mij wil bijna elke vlindermama dat. Heel veel sterkte de komende tijd liefs
Heb dus geen ongi gehad... Ik ben woensdag toch maar even naar het ziekenhuis geweest. Ik verloor zoveel bloed dat ik me toch erg ongerust maakte. Het was echt niet normaal, kon gewoon niet van de wc afkomen. Eenmaal in het ziekenhuis moest ik meteen opgenomen worden. Ik werd meteen op de spoedlijst gezet voor een curretage. Ben meteen 's avonds nog geholpen.Het is me erg tegengevallen. Ik heb uiteindelijk ook te veel bloed verloren. gelukkig heb ik net geen transfusie nodig gehad. Helaas hebben we nu het advies gekregen om nog 2 keer een cyclus te wachten met zwanger worden. Hoop dat ik nu alsnog snel ongi wordt.
Jeetje mup, wat een toestand dat verwacht je dan helemaal niet Hadden ze na Liv*s geboorte niet gekeken of alles meegekomen was? Bij ons werd toch echt wel gekeken of de placnta etc heel meegekomen was. Hoe voel je je nu? al wel weer een beetje beter hoop ik. Balen dat ze nu weer adviseren 2 rondes te wachten, waarom is dat? (als ik vragen mag?) succes de komende tijd. liefs