weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ze hebben na de geboorte van Liv* de placenta nagekeken hij was volgens haar compleet, maar wel gescheurd. Helaas hebben ze toen niet voor de zekerheid een echo gemaakt.
    Ga dit nog wel even aankaarten, ik moet morgen op controle.

Gelukkig voel ik me nu weer beter, maar moet het even rustig aandoen, heb er toch wel behoorlijke bekkenklachten aan overgehouden.
    Ze adviseren die twee rondes te wachten zodat mijn lichaam er straks weer helemaal klaar voor is.

Veel liefs!

2. arc

arc Lid

24 jan 2009
    54
    0
    0
    dank je wel violet

ik was eigenlijk va plan vandaag de gy te bellen voor een afspraak voor de nacontrole plus even te babbelen over een nieuwe zwangerschap, maar ik kon het niet opbrengen.
    ik vond het al heel wat dat het me uiteindelijk lukte om op te staan, nee ik had geen heel beste dag vandaag :(

3. MammaL

MammaL Lid

24 feb 2009
    31
    0
    0
    Lieve Arc,

Ik heb gisteren je hele verhaal gelezen en het heeft me echt geraakt.
    Wat een verlies en een leegte...
    Vrienden van ons hebben 2 jaar geleden ook zoiets meegemaakt. De zwangerschap verliep prima en alles leek in orde. Toen het kindje 2 weken te laat geboren moest worden bleek er héél veel mis te zijn. Ook dit kindje is onderzocht en er is vanalles geprobeerd maar na 10 dagen is het overleden. We hebben dit alles echt van heel dichtbij meegemaakt. Het kindje in het wiegje zien liggen waar het eigenlijk levend in zou moeten liggen. Zo verschrikkelijk.
    Onze vrienden hebben heel veel troost uit hun geloof geput en het gevoel gehad dat er iemand was die hen door dit verdriet heen droeg/draagt. Ik hoop dat jullie ook zoiets ervaren.
    Ik snap dat je nu het gevoel hebt dat je het liefst gisteren nog weer zwanger zou willen zijn. En ik denk dat je in dit geval ook gewoon moet doen wat je hart je ingeeft.
    Mijn vriendin was 4 maanden na het overlijden weer opnieuw zwanger. En nu hebben ze een gezond kind. Natuurlijk kan niets het verdriet van hun eerste vervangen. Maar ik merk wel dat ze enorm van dit kindje genieten.
    Voor hen is het heel moeilijk dat veel mensen in hun omgeving proberen het eerste kindje te vergeten. Dus blijf hier sowieso altijd heel duidelijk over. Je bent al moeder en wel van Luuk. Ook al is hij er niet meer jullie hebben een zoon.
    Ik hoop dat je wat aan dit verhaal hebt en wens je heel veel sterkte!

4. Niet meer actief

Sinds het verlies van onze twins schreef ik hier met jullie in de hoop weer zwanger te worden, toen op 10 feb onze laatste ICSI was mislukt heb ik afscheid van jullie genomen...maar ik heb goed nieuws, nog wel heel pril, maar dit wil ik toch graag even met jullie delen...ik ben meteen na de mislukte poging spontaan zwanger geraakt...waarschijnlijk hebben de hormonen van de mislukte poging nog voor een eisprong gezorgt en vorige week woensdag heb ik positief getest, het is een echt wonder!

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    Super Naatje! Ik had je al gefeliciteerd ;) Hoe voel je je nu? En wat vinden de meiden er van?

Ik las trouwens dat Meliske ook weer zwanger is. Geweldig he!

6. Niet meer actief

loopy, de meiden weten het sinds dinsdagavond, ze vinden het gewelidig, maar zijn natuurlijk ook wel een beetje bang omdat ze weten dat het de vorige keer ook niet goed is gegaan.
    Maar tot nu toe voel ik me echt prima, met vlagen misselijk en dat vind ik na 3 jaar MMM echt heerlijk ;)

7. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    NAATJE GEFELICITEERD!
    Super hoor :D

8. alien

alien Niet meer actief

Wow Naatje! Wat fijn zeg! Ik heb er kippenvel van. Heel veel sterkte en probeer ondanks alles toch ook te genieten he!
    Liefs

9. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    :whistle: :whistle: Wat super GEFELICITEERD!

10. Niet meer actief

Bedankt voor jullie felicitaties!

11. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Goh Naatje, wat een geweldig nieuws! Ik moest laatst nog even aan je denken en nu lees ik dit goede nieuws! Het geeft wel moed hoor, zo'n berichtje.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Naatje: van harte gefeliciteerd! :D Wonderen bestaan echt! Ik hoop van harte dat je over 9 maanden een gezond kindje in je armen houdt!

@All: jullie hebben waarschijnlijk gemerkt dat ik op ZP niet meer meeschrijf. Heel af en toe kijk ik hier nog eventjes om een beetje bij te blijven. Maar ik probeer er veeeeeeel minder mee bezig te zijn en dat bevalt prima. Het zal dus nog wel een hele tijd zo blijven. Maar voor dergelijk nieuws maak ik natuurlijk een uitzondering.

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd meid :D :D

14. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    haha ach vooruit kan je niet vaak genoeg feliciteren, dus ik doe het hier nog een keer! GEFELICITEERD, op naar de eerste mooie echo!

@Aquilegia, ik snap dat je niet meer zoveel mee schrijft. Ik heb pas zo'n periode gehad waarin ik hetniet meer zag zitten. Schreef ook niet meer las wel alles. Sinds ik aan de Clomid zit schrijf ik weer mee, omdat ik soms géén idee heb wat er met me aan de hand is.
    Ik hoop dat alles goed met je gaat!

En meiden zoals we kunnen zien bij naatje: wonderen bestaan!

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lief dat je het vraagt. Ja, het gaat wel (weer) goed. Ik heb enorm mooie cyclussen door de acupuctuur: voor de 3e cyclus achtereen de eisprong op de 14e dag en super-temperatuurverhoging na de eisprong, vooral deze maand. Mijn haptonoom ziet ook vooruitgang: ik ben "zachter" geworden volgens haar (eigenlijk is er een uitgesteld rouwproces om Sterre -en Kleintje2- op gang gekomen). Maar ik heb nog niet veel hoop voor deze maand. Het kan nog maanden duren voor het raak is, dat besef ik. Het geeft niet, als het maar een keer komt.

Ik mis Sterre, het idee een gezin te vormen. Sterre meenemen naar buiten en alle bloempjes laten zien, dat zou ik zó graag willen nu... Dinsdag a.s. is het 2 jaar geleden dat ze is geboren.

Hoe is het met jou, Rachje? Ik zie dat je een paar keer en vmk gehad hebt. :cry: Wat enorm verdrietig, vooral in jouw omstandigheden!

16. Niet meer actief

badankt voor jullie felicitaties!

Aquilegia, lief dat je voor dit nieuws even een uitzondering maakt!
    Ik begrijp heel goed dat je hier even wat minder schrijft, als je je daar beter bij voelt is dat heel goed...ik hoop dat jullie ook snel blij verrast mogen worden [-o<

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @acquilegia en rachje20: ik hoop dat het bij jullie ook snel raak is hoor! we wachten al zo lang he!

@rachje20: ik ga je effe pb-en als het mag :D

18. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ohhh dat gevoel van een gezin vormen heb ik ook heel sterk!
    Wat gaat dat ongelooflijk snel die 2 jaar. Alweer 2 jaar. Heel veel gebeurd in die 2 jaar.
    Wat goed dat je zo goed reageert op de acupunctuur! En dat je zachter wordt volgens de haptonoom herken ik zelf ook wel. Ik heb Jaylie heel lang in mijn buik gedragen. Waardoor mijn buik zo bol bleef staan dat het net leek of ik idd zwanger was. En omdat ik haar in buik droeg, was er geen plek voor een ander kindje om te komen. En sinds vorige maand zit ik goed in mijn vel en mijn man ook (hij heeft heel lang geen zin gehad in sex) en sinds vorige maand weer wel spontaan. Dus het gaat goed. We zijn gewoon echt gelukkig voor het eerst. En voor het eerst het gevoel dat het laatste stukje rouw aan het afronden is en dat we er nu pas aan toe zouden zijn om weer opnieuw zwanger te raken. Maar denk ook voor het eerst na over het opnieuw zwanger zijn. De emotionele achtbaan vol hoge pieken en lage dalen. Maar ik heb er zo'n zin! En ben tot over mijn oren verliefd op mijn eigen man! sorry ben erg enthousiast :oops:

Lieve aquilegia ik vind dat we goed op weg zijn! Hoe is het trouwens met je eitjes?
    Ik zal aan jullie denken dinsdag! En ik hoop dat Sterre snel besluit grote zus te willen worden! Wij blijven positieve hoop hebben.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lief dat je aan ons denkt!

Fijn dat het goed met jullie gaat en dat je helemaal verliefd bent op je man, Rachje! Dan kan er vast een brusje komen voor Jaylie.... Ik hoop het ook ontzettend voor jullie. Je wacht al zo lang.

Met de eitjes is alles goed, voor zover we weten dan. De FSH was 1x op de grens van te hoog en normaal. En de 2e keer was het normaal. De eitjes zijn ook een keer geteld en dat was een goed aantal. Maar dat zegt op zich niets over de kwaliteit, helaas.

20. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Haha ja fijn he haha! Scheelt ook een hoop op het gebied van klussen. Het gaat gewoon makkelijker etc.

Gelukkig dat iig de FSH goed is gebleven, en dat er genoeg aantal eitjes zitten! Dat geeft goede hoop.

Ik ga vanaf volgende week maandag weer op zoek naar mijn ei(tjes). Dan is het voor mij pasen hoop ik! Het is een beetje de vraag of het goed gaat want de jasjes van de eitjes zijn niet mee gekomen afgelopen menstruatie en mijn baarmoederslijm was tijdens mn menstruatie nog 11 mm! Dus hoop zo op een goede maand!

Deel Deze Pagina