weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    heh balen meiden, maar nieuwe ronde nieuwe kansen!

    @aguilegia, eindelijk een verklaring!!! een te trage schildklier, je weet eindelijk waar het weg komt en er kan waarschijnlijk wat aan gedaan worden toch?
    Ik hoop dat nu dit bekent is je wat beter gaat voelen!

    @all, dankjewel voel me altijd goed met clomid, alleen na de eisprong is het vaak een hormonale achtbaan! Maandag weer de eerst fm-meting... ben benieuwd!
     
  2. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Rachje we gaan voor je duimen meid ;)
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Rachje,
    Was het maar zo simpel... mijn vriend dacht ook al dat we DE verklaring voor het niet meer zwanger worden hadden, en ik dacht dat zelf ook eventjes... Maar afgelopen november is mijn TSH (schildklier stimulerend hormoon) nog geprikt en toen was het normaal. Ik heb ook pas een paar maanden (maximaal 1/2 jaar) klachten (gewicht aankomen, vermoeidheid). Dus dit helpt zeker niet om zwanger te worden en te blijven, maar het kan nooit de enige oorzaak van onze ellende zijn. Toch hoop ik dat ze het heeeeeel snel oplossen, want dit gevoel ben ik meer dan beu. Voel me alsof ik elk moment in tranen kan uitbarsten, moe, ongecoördineerd (ik stoot overal tegenaan, gisteren ging er een fles olijfolie op de grond in stukken, ik heb overal blauwe plekken...). Hopelijk kan ik snel terecht bij de endocrinoloog.

    Sterkte met je emotionele achtbaan door de Clomid! Hopelijk komt er snel iets goeds uit voort!
     
  4. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    ja ik snap het wel, je bent gewoon totaal gesloopt door de afgelopen jaren. Is ook niet meer dan logisch... Maar het is en blijft vervelend.
    Hmm ik dacht echt, nou dat is het, we zijn er uit. Helaas is dat niet het geval. Maar hoop echt dat je aar iig aan geholpen kan worden en dat je veel ontspanning pakt. Ik weet of je er wat aan hebt hoor, maar ik probeer te mediteren. Ik ga op bed liggen op mijn rug met een muziekje aan (sounds of nature, piano solitudes) en ik laat mijn gedachten gaan naar wat ik hoor op de cd. Ik waan me dus geregeld in het oerwoud, beekjes en prachtige vogels. Ik merk dat als ik hier in op ga, dat mijn lichaam licht word en ik even bevrijd lijk van dat zware geval waar ik de hele dag mee loop. Klinkt heel zweverig maar het laat mij echt ontspannen. Ik stel mijn lichaam open voor positieve energieën. Ik heb zelf altijd zoiets je kan kijken of het wat voor je is, zoniet prima en zoja dan is het mooi meegenomen.

    Ik ben ook weer net terug uit het ziekenhuis en mijn ei was 25mm! Dus wij gaan weer aan de klus vanavond. Woensdag terug, dan zal hij al wel weg zijn.

    Liefs Rach
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, succes dan met klussen, Rachje! Hopelijk is het een super-eitje! :)

    Ik vind mediteren niet zweverig, hoor. Ik vind het zelfs erg positief! Ik mediteer zelf ook soms, maar ik vind het op dit moment moeilijk om het dagelijks te doen. Ik probeer me wel te ontspannen door hobby's en leuke dingen te doen. Dat moeten we ook zeker blijven doen!
     
  6. beehappy76

    beehappy76 Niet meer actief

    Lieve meiden, ik ben voor jullie een oude bekende onder een nieuwe naam, ik hoop dat jullie mij herkennen aan mij onderschrift ;)

    Ik ben jullie niet vergeten en wil jullie ven laten weten dat ik heel erg hard voor jullie duim en hoop dat jullie wens snel vervuld mag worden!

    Wij zijn inmiddels weer op het wachtbankje beland, de eerste ronde na het verlies van ons kleine wondertje. Het is erg zwaar om door te gaan, maar we willen niets liever dan snel weer zwanger worden, dus we vechten door!
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Welkom terug hier... waarom een nieuwe naam, als ik mag vragen?
     
  8. beehappy76

    beehappy76 Niet meer actief

    Ik heb je een pbtje gestuurd
     
  9. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lieve dames,
    Na enig nadenken voor een pauze gekozen: het risico op een miskraam of een kindje met schade aan het zenuwstelsel is ons te groot. Deze vruchtbare periode hebben we dus niet geklust. Het voelde wel raar. Door de vermoeidheid had ik ook geen zin. Ik voel me steeds slechter en slechter sinds ik de diagnose heb. En pas over 7 weken kan ik bij de endocrinoloog terecht. Dit kost ons minstens 2 cycli dus
    Ik kreeg ook een brief van de fertiliteitspoli: vanwege afwezigheid van de arts was mijn afspaak (over een week of 5) "eventjes" verzet naar 3 weken later! En bedankt... ](*,) Ik word gek van het UMCU.
     
  10. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    lieve aquilegia, ik wil je even een dikke knuf geven! Ik kan me heel goed voorstellen dat het even vreemd is niet te klussen. En dat je gek wordt van het ziekenhuis. Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie aan breken, in iedergeval een rustpunt om even op adem te komen. Ik denk aan jullie lieverdje... Ik zal de engeltjes om hulp vragen...

    hele dikke kus en knuf
     
  11. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ook een dikke knuffel van mij aquilegia *knuf*

    zelf zit ik er ook aan te denken om gewoon een paar maanden te stoppen met proberen. ik denk dat het zwanger worden pas gaat lukken als ik ben afgevallen. Ik heb zaterdag een coach-gesprek bij de sportschool gehad en daar bleek dat ik 5 kilo zwaarder ben dan thuis. mijn weegschaal doet het dus gewoon niet goed Dat was erg schrikken.

    Ik heb zitten denken over alleen sporten (2 a 3 keer in de week), en dat het dan vanzelf wel zou lukken met afvallen, maar ben eergisteren toch ook op dieet gegaan. Ik ben vroeger wel eens erg goed afgevallen met de Atkins-methode dus heb ik me een paar dagen verdiept in hoe het ook alweer werkt en dus sinds gisteren alle koolhydraten uit mijn menu geschrapt. Ik hoop echt dat mijn lijf snel weer gezondere proporties aanneemt en dat ik daarna dan snel zwanger mag zijn.
     
  12. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, Rachje en Loopy!

    @Rachje: jouw vraag aan de engeltjes heeft misschien wel geholpen, want ik mag met dank aan mijn zorgverzekeraar a.s. maandag al naar een internist in Bilthoven, een privékliniek (nooit gedacht daar nog eens terecht te zullen komen...). Die kan dan meteen de behandeling van de schildklierproblemen beginnen.

    @Loopy: dat is schrikken, 5 kg meer dan je zelf dacht. Misschien is een pauze ook wel een even goed. Ik wens je veel succes en sterkte met afvallen. Ik heb wel eens gelezen dat minder eten in combinatie met meer bewegen de beste resultaten oplevert als je wil afvallen. Maar dat is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel succes dus!
     
  13. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    heel veel succes in de kliniek meis! hopelijk levert het snel een gezonde zwangerschap op!

    ik ben nu 3 weken lid van de sportschool en ga het al bijna leuk vinden! daarnaast ga ik met mijn collega 3x in de week tussen de middag een rondje lopen (20-25 minuten) Het is geen topsport maar alle beetjes helpen!
     
  14. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zeker, alle beetjes helpen ;) ga zo door... bewegen is bewegen... Ik houd ook het meest van wandelen en fietsen!
     
  15. beehappy76

    beehappy76 Niet meer actief

    Aquilegia, meid fijn dat je met hulp van je verzekering zo snel al naar een internist kan...succes!

    Loopy, heel veel succes met afvallen meis!

    Rachje, hoe gaat het met jou meis?

    all,meiden hier weer een berichtje van mij we zijn net terug van een midweekje Duitsland.
    Vorige week woensdag hebben we de uitslag gekregen van het bloedonderzoek van na de miskraam. We bleken toch zwnager te zijn van de ICSI, de bloeding die ik had was geen menstruatie, maar gewoon een bloeding. De gyn dacht dit al, maar wij konden dit niet echt geloeven, maar het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat mijn hcg een dag na de miskraam nog 229.034 was en dat was heel erg hoog. We waren 11 weken en 6 dagen zwanger, pppfff het is zo moeilijk dit te horen. :cry:

    Afgelopen disndag ben ik op vakantie ongi geworden en gister ben ik weer begonnen met de Gonal, volgende week vrijdag is de 1e fm al weer, deze ronde gaat het weer en IUI worden, nu is gebleken dat we toch zwanger waren van de ICSI, staat de indicatie IUI/ICSI gewoon weer. De verzekering staat dan ook niet meer toe om gewoon OI (ovulatuie inductie)te doen.
    Ik hoop zo dat we snel weer een wondertje mogen verwachten en de zwangerschap dan wel tot een goed gevolg mogen brengen [-o<
     
  16. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Beehappy, wat vreemd moet dat zijn om te horen dat jullie toch zwanger waren van de ICSI en niet 'spontaan'. Je hebt wel echt een bloeding gehad dus? Was het niet anders dan een normale menstruatie? Ruim 11 weken zwanger en toch nog mis... triest, hoor. Ik hoop dat jullie snel succes hebben met de behandeling.
     
  17. beehappy76

    beehappy76 Niet meer actief

    Aquilegia, de bloeding was 4 dagen voor de testdatum en maar een dag heel erg en toen 2 dagen nog maar heel weinig, maar ik ben ik er gewoon vanuit gegaan dat dit een menstruatie was en heb dus toen ook geen test meer gedaan op de testdag.
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kan me voorstellen dat als je tenminste een dag erg gebloed hebt, je denkt dat je geen test meer hoeft te doen. Zou ik ook niet doen. Vreemd, hoor,... hoe dat nu toch werkt met het vrouwelijk lichaam...
     
  19. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gisteren ben ik bij de internist geweest. Hij was heel aardig, maar ik had gehoop dat hij nog net iets meer tijd had gehad. Hij heeft gevraagd waar ik last van heb, en mijn vragen beantwoord. Hij heeft mijn bloeddruk opgemeten (was heel mooi laag, 105 over nogwat), mijn polsslag opgenomen, aan de schildklier gevoeld (was ietsje vergroot). Ik heb thyrax voorgeschreven gekregen. Over 2 maanden moet ik terugkomen.

    Na afloop van het consult moest ik bloedprikken, onder andere op TSH, FT4 en FT3, schildklierantistoffen. Hij wilde ook vitamine B12 en cholestrol prikken, maar dat had de huisarts al gedaan. Daarom hoefde dit niet. Ik krijg dezelfde brief als de huisarts toegestuurd en hierin zal neem ik aan staan wat ik heb. Hij neemt min of meer aan dat ik last heb van antistoffen tegen mijn eigen schildklier, maar het bloedonderzoek moet dit nog uitwijzen. Ik hoop nog stiekem dat ik dat niet heb, maar wat zou ik dan hebben? De andere opties zijn niet erg waarschijnlijk.

    Voorlopig is het niet raadzaam om zwanger te worden. Daar moest ik trouwens wel naar vragen; hij kwam er niet zelf mee. Terwijl onze kinderwens genoemd staat in de brief van de HA en we hebben het er ook nog over gehad. Ik geloof dat hij iets zei in de trant van "daar is nog tijd genoeg voor" maar ik ben verdorie 34! (al zie ik eruit als 28 - dat is dus niet altijd een voordeel, al kan hij natuurlijk zien hoe oud ik ben aan mijn geboortedatum). We hopen nog 2 of meer gezonde kinderen te krijgen. Hoewel ik zo langzamerhand misschien al blij met met eentje...

    Groetjes,
    Aquilegia
     
  20. arc

    arc Lid

    24 jan 2009
    54
    0
    0
    @Aquilegia: wat vervelend dat je nu dus even niet zwanger mag raken. ik hoop snel dat er duidelijkheid komt over wat je mankeert. ach joh 34 is zoooo jong nog (zeg deze oude muts van 37). maar ja, ik begrijp maar al te goed dat je niet te lang wilt wachten.
     

Deel Deze Pagina