Weer zwanger zijn na een miskraam.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moonique, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schumi

schumi Actief lid

16 okt 2006
    105
    0
    0
    Ik heb vorig jaar april een mk gehad, bij eerste echo ( 9 weken ) klopte het hartje niet meer, vruchtje was 8 weken en ik had niks ind de gaten. Voelde me nog steeds zwanger.
    Nu een jaar later ben ik weer zwanger. Ben nu 5 weken, volgende week mag ik gelukkig al komen omdat ik de week erna naar mijn ouders in frankrijk ga, en ik wil heel graag wat zekerheid hebben. Maar het lullige is dat t hartje pas bij de 6 weken gaat kloppen. Ik zit dan dus net op de grens. Zal het wel of zal het niet......
    Ik hoop het zoooooooooo
    Nog een week spanning en daarna zal het echt nog niet over zijn denk ik. Wat ben ik blij als die 12 weken voorbij zijn, dan is t risico toch wat kleiner.

Voor iedereen die ook nog in spanning zitten; heel veel geluk!

liefs San

2. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Ik herken me in jullie verhalen. Ook ik heb een miskraam gehad vorig jaar. Ben toen bevallen van een meisje met 20 weken.
    Ben nu weer zwanger ben nu 14 weken. Maar voel me erg onzeker. Durf ook gewoon niet blij te zijn.
    OVel me ook niet zwanger. Had dit de v orig ker ook niet wat me nu helemaal onzeker maakt. Gelukkig hebben we met 17 weken nog een echo.

iedereen heel veel sterkte en geluk!

3. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    oh wat erg Hiemtie, ik kan me voorstellen dat jij je hele zwangerschap ongrust zult blijven. Weet je ook wat er fout was gegaan toen?

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik sluit me helemaal bij jullie aan.

Ik heb 5 weken geleden een miskraam gehad bij 8 weken en ben nu waarschijnlijk weer zwanger heb 2 testen licht positief en hoop morgen een duidelijk positieve test te hebben. Eergisteren was de test nog nega.

Ik begrijp dat je bang bent dat het weer misgaat dit heb ikzelf ook heel erg.

Ik duim voor je dat alles goed zal gaan en dat je staks een mooi gezond kindje in je armen hebt ;)

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hier nog een ervaringsdeskundige... 2 mk's nog wel, een vroege bij 8 wkn en een met 15 wkn, kindje bleek overleden met 12-13 weken... Vorig jaar was geen goed jaar.

Nu weer bijna 8 weken zwanger. Meer symptomen dan in de eerste zwangerschap die in een mk eindigde, maar ja, bij de vorige zwangerschap voelde ik me wel echt zwanger en had ik er een goed gevoel bij. Na de goede echo bij 12 weken hadden we er weer alle vertrouwen in! Ongegrond helaas...

Heb nu gelukkig bij 8 weken al een echo. Ik durf nog niet blij te zijn, ben heel bang dat er geen hartje te vinden zal zijn. Zelfs bij een goede echo zal ik maar ten dele gerust gesteld worden, we hebben helaas ondervonden dat dat geen garantie is. Ik merk aan mezelf dat ik heel bang ben om ervan uit te gaan dat het dit keer wel goed zal gaan, bang om weer teleurgesteld te worden. Van de andere kant probeer ik natuurlijk wel om er zo positief mogelijk over te denken en me eraan over te geven.

Nog een paar dagen en dan weten we in elk geval een beetje meer...

Liefs Neeke

6. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Hai Moonique, ze had een soort spier afwijking. We hadden gevraagt om het te onderzoeken maar helaas heeft diegene zijn werk niet gedaan waardoor we niet weten of het nu erfelijk is. De gyn denkt dat het " gewoon" een foutje van de natuur is geweest wat bijna nooit voor komt. Maar met zekerheid kan hij niks zeggen. Gelukkig waren de uitslagen van de nekplooi meeting goed.
    En we krijgen vaker echo's om het allemaal in de gaten te houden.
    Ben op dit moment zo onzeker dat ik maar om een extra echo heb gevraagd....gelukkig mocht ik dinsdag langs komen.
    groetjes, hiemtie

Deel Deze Pagina