Heey Allemaal, Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik zwanger ben. Meeste mensen zouden het uitschreeuwen van blijdschap. Alleen bij mij is er een verschil ik ben 16, ik ben wel al veel verder in ontwikkeling maar ik ben en blijf 16. Ik ben er wel van geschrokken want het was niet gepland. Ik heb met mijn vriend besloten ( die is 19 ) het kindje te houden omdat ik nu al 3 maanden en 6 dagen zwanger ben en abortus is zowiezo geen optie. Ik vroeg me af of jullie wat tips voor me hadden . Alsvast bedankttt.!
hoi meid gefeliciteerd meid ondanks dat het niet gepland is ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe tips: geniet ervan voor je het weet ligt je kleintje in je armen
Ik weet niet op welk gebied je tips wil hebben, maar ik zou zeggen probeer er wel van te genieten In ieder geval valt er hier op het forum veel info te vinden (en te vragen). Groetjes Racebabe
Hi Meid! Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan wel begrijpen dat je misschien niet uitschreeuwt van blijdschap, omdat het niet gepland is. Maar nu je samen met je vriend hebt besloten om je kindje te houden, kun je er beter het beste van maken! Ik kan wel uit je verhaal opmaken dat je vriend bij je blijft? Daar moet je al blij om zijn. Vaak genoeg hoor je dat de vriend het meisje verlaat. 16 is inderdaad wel jong, maar als je er echt voor gaat vechten zal het je wel lukken! Ik ben zelf ook jong (19) en mijn vriend is 20. voor ons is het ook niet altijd makkelijk. Maar bij ons ligt het misschien ook een beetje anders, we hebben er wel zelf voor gekozen! Je bent al behoorlijk ver! en het zal zeker schrikken zijn geweest dat je al zo ver bent. hoe ben je daar achter gekomen? heb je al een echo gehad? Heel lang verhaal, hihi.. Heel veel succes met je zwangerschap! En probeer er, hoe moeilijk het soms kan zijn, toch van te genieten, want het is JOU kindje! Liefs Kiss
nou bedanktt . Ik weet gewoon soms niet goed wat ik moet doen, omdat iedereen me aankijkt tegen me zegt je bent wel jong en altijd commentaar heeft. Terwijl ik gewoon me kindje wil laten komen en heel goed voor hem gaan zorgen. Maar ik zit alleen met school en veel schaamte voor me ouders. trouwens na hoe lang krege jullie een buikje?
Ja ik ben daar ook heel erg blij om me vriend zei ik hou van jou met of zonder kindje dat was al een opluchting. Jullie zijn inderdaad ook nog jong, maar zo te horen ben je een blije mama. Nou ik werd maar niet ongesteld, maar ik had last van me darmen ik hoorde hele tijd geborrel dus ik dacht buikgriep ofzo. Maar toen ik ook nog in de nacht misselijk werd ging ik maar naar de dokter die deed een test en ja hoor.. ik kreeg tranen van blijdschap en geluk want het is toch precies wat je zegt jou kindje. Ja ik heb een echo gehad en bloedtesten, heel warm gevoel om zo iets kleins in j buik te zien. Jij ook geluk met je kindjee Kuss.
Nou echt super van jou vriend! Maar je zegt schaamte voor je ouders? omdat je zo jong bent? Neem aan dat je het wel verteld hebt? Misschien kun je op school een regeling treffen om toch nog je school te kunnen behalen? Mijn buikje begint nu al te groeien Waar is je banner eigenlijk? kan iedereen zien dat je zwanger bent Liefs en heel veel plezier in je zwangerschap!
ten eerste van harte gefeliciteerd! toen mij dochter van 15 vertelde dat ze zwanger was en haar wereld op de kop stond maar toch besloot om het kindje te houden heb ik nadat ik eerst even samne met haar heb gehuild(ik was toen ook pas 33) gezegd meisje als je het kindje dan toch wil houden gaan we er heel trots op zijn en er heel erg veel van houden dit omdat ik ook 17 was toen ik zwanger was van haar en ook heel veel comentaar heb gehad ze was gelukkig heel trots op haar buik al vond ik het best moeilijk om te zien dat mijn kleine meisje een baby droeg inmiddels is hij twee en kan me geen leven zonder hem bedenken zij is zon lieve moeder ze hebben een jaar bij mij in huis gewoont ben supertrots op haar en op mijn kleinzoon ben een hele jonge trotse oma elk kindj edie ter wereld komt heeft het recht om mensen om hem heen te hebben die van hem houden ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en wees maar heel erg trots op je baby in spe
mooi te horen dat er nog mensen in deze wereld zijn die ergens voor gaan!En niet op een laffe manier de benen nemen..Ikzelf ben ook absoluut tegen abortus,maar dat is iets wat ieder voorzich moet beslissen.Mooi dat jullie het kindje houden en geniet er heel erg van!Gefeliciteerd!
natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben,maar ik vind dat je in dit topic moet oppassen met uitspraken over abortus.. ik ken wel meisjes die een abortus hebben laten doen, en die deden het omdat ze geen andere uitweg zagen en 1 meisje heeft het er zo moeilijk mee dat ze jaren later nog steeds niet plaatjes van ongeboren babytjes wil kijken.Dus niemand doet zomaar even een abortus. je moet nooit iemand veroordelen of zulke uitspraken doen! dat kan erg kwetsend zijn voor sommigen, en al helemaal in een topic over jonge tiener meisjes vind ik dat je daarmee moet oppassen...
van harte meid! ook al was het niet volgens plan, de blijheid om je zwangerschp nu straalt wel van je berichtjes af en dat is zo leuk om te lezen! ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt en dat jullie straks een wolkje van een kindje hebben! voor je ouders zal het vast even wennen zijn, maar straks zijn ze trotse opa en oma! school komt vast ook wel goed! nu even op een zacht pitje, maar dat kan je altijd weer oppakken, doe je de dingen gewoon even in een andere volgorde. geniet er maar lekker van hoor meid
hoi hoi, ondanks je jong bent en het niet geplant is toch gefeliciteerd en geniet er maar van. ook al ben je jong er zijn heus wel mensen om je heen die je samen met je vriend er wel door heen helpen. of je nou 16 bent of net als ik 31 een 1ste kindje is denk ik altijd moeilijk omdat je alles moet leren. liefs sonja
Van harte meid... Het is zeker een shock voor je ouders (dat was het immers voor jullie ook) maar ik weet zeker dat dat allemaal op zijn pootjes terecht komt. (Zo ook je omgeving) Probeer ervan te genieten.
een waarheid als een koe! ik maak het ook voor het eerst mee en mijn schoonzusje, die is 24, loopt 3,5 maand op mij voor en ik vraag háár alles haha
Meid, als je eenmaal die kleine hummel op je buik hebt liggen ben je op en top een mama, of je nu 16 bent of 30..... Ik vind het ontzettend dapper van je dat jullie samen hebben besloten om dit kindje een veilige en warme omgeving te bieden en ik hoop dat het met veel liefde mag opgroeien ! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan !
ben ik gelukkig niet de enigste mijn schoonzusje is 27 en heeft een kindje van 8 maanden dus ik vraag haar ook veel om advies.
leuk is dat dan he?! bij ons was het puur omdat het bij ons niet wilde vlotten. we waren de eerste die begonnen met de pogingen, maar aan beide kanten (zus van mijn man en mijn broer en vriendin) zijn we ingehaald. waar wij dachten de eersten te zullen zijn die de mama's en papa's opa's en oma's zouden maken zijn we de hekkensluiters! toen dat nieuws naar buiten kwam was ik erg verdrietig, maar nu interesseert het me allemaal niet meer straks met mijn man zijn verjaardag hebben we drie bolle buiken in ons kleine huisje en als mijn nichtje dan ook ngo even komt hebben we er vier + een gupje van dan net een jaar! mijn neef (16 jaar) is helemaal blij dat de familie (heel klein) nu in een keer zo snel uitbreid!
Heeeeeeeel erg bedankt allemaaal van jullie lieve reacties, het heeft me egt wel een beetje geholpen. Omdat ik toch onzeker was van mezelf. Ik wens jullie ook allemaal een fijne zwangerschap toe. Het enige probleem bij ons is dat me vriend marokaans is en zijn ouders waren razend, ze hele familie keert hem de rug toe maar toch blijft hij bij mij. Ik hoop dat alles goed komt.. Wat ben je toch in de roze wolken als je zwanger bent he haha. weten jullie al waar jullie willen bevallen ? En lievebeesje wens je dochter een fijne zwangerschap toe van mij. Nou Veel liefffss.
ik was zelf met 18 jaar zwanger, 19 jaar bevallen en nu ben ik 20 en gaan we voor ene tweede. alsnog gefelicitered meid
je hebt wel een hele lieve vriend dan hoor! je bent vast heel gelukkig emt hem! ik wil graag een badbevalling. sommige ziekenhuzien doen daar ook aan en anders thuis. ben nu druk aan het zoeken naar een vk die daar een voorstander avn is!