Ha dames, Zit nu alleen ziek thuis en krijg ineens weer een onzekere aanval... Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad bij 8 weken. Nu hoor ik ook nog regelmatig miskramen rond de 12 weken. Ik heb inmiddels 2 goede echo's gehad, dus eigenlijk geen reden om me druk te maken maar doe het toch... Mijn vraag is: Bij de meiden die rond de 11 a 12 weken een miskraam hebben gehad, waren de echo's daarvoor wel gewoon goed? Of niet eerder een echo gehad? Ik ben gewoon benieuwd of de zwangerschap echt pas bij 11 of 12 weken mis is gegaan, of dat er pas bij de 11 of 12 weken achter gekomen zijn en het vruchtje eigenlijk al eerder niet meer leefde of minder vitaal was?!
Bij mij MA heb ik geen eerdere echos gehad. Dus pas na 11 weken te horen gekregen dat het niet goed was, maar ik denk dat t met 6/7 weken al gestopt was. Nu bij deze zwangerschap heb ik een echo gehad met 9 weken, toen was er hartactie. Zlwel mijn VK als de huisarts zeiden dat na hartactie er nog maar een super kleine kans is op een MK. Het aan de gang krijgen van het hartje is het 'lastigste' punt.... Laat je op t forum niet helemaal gek maken, er zijn een hoop dames met bagage. Relatief erg veel vrouwen waarbij het fout is gegaan, ook na 12 weken... Maar de kans daarop is echt heeeeeeeeel klein. Probeer er van te genieten, okey?
Ik heb bij ruim 12 weken een miskraam gehad, maar 2 dagen ervoor hadden we al wel een hele slechte uitslag gehad uit de combinatietest. We waren min of meer voorbereid dat het weleens niet goed zou kunnen zijn.
Ik heb met 10 wk een miskraam (ma trouwens) gehad maar kindje was al met bijna 9 overleden. Eigenlijk was ik 11 weken maar ben een week teruggezet. De kans dat het na de 10 weken misgaat is echt zó ontzettend klein. De placenta is dan namelijk al aangelegd. Meestal gaat het mis met het hartje wat moet kloppen& aanleg van placenta. Zo heb ik het begrepen Geen zorgen maken dus!
Hoi kukkel, heb je dan bloedverlies of is er iets waarom he denkt dat het misschien mis is? Wanneer is je volgende echo? Ik heb het afgelopen jaar ook 3 ma gehad, liep iedere keer mis in week 7, ook steeds een mooi kloppend hartje te zien. De eerste x was het pas ontdekt op 13w, had helemaal niets door. De keren daarna ben ik gewoon bij ieder bloedverlies op controle geweest en ontdekten ze het direct. Enkel wilde het vruchtje niet vanzelf weg gaan, dus 3x gecuretteerd. Nu ben ik iets meer als 10w. Vanmorgen opgestaan met best wat bruinverlies, niet leuk. De laatste dagen geen inspanningen gedaan want voelde mij super moe, nog steeds trouwens en was op ziekenkas gegaan om goed uit te rusten. Gelukkig had ik juist vandaag een echo, deze was goed, babytje staat zelfs een paar dagen voor. Ook al een vroege nekplooimeting gehad en die was ook goed. Echter ben ik niet gerustgesteld, mijn baarmoedermond staat een beetje open maar daar besteedde de gynae weinig aandacht aan. Hij zei dat ik dat niet mocht toucheren om zo zeker geen infecties te krijgen. Zit alleen met de vraag, waarom gaat de bmm open staan? Volgende echo op 15 mei, dan ook de officiële nekplooimeting. Het zullen lange en spannende weken worden met veel opgelegde rust. Hoop zo dat het deze keer goed mag lopen.
Dank jullie wel meiden! Ik heb geen bloedverlies of echte redenen om me druk te maken, maar die vraag dwaalt vaker in mijn hoofd rond. Ik mag over een week voor de 12 weken echo, dus zit niet lang meer in spanning
Eerste miskraam met 8 weken, geen echo gehad nog.. Kondigde zich aan met bloed verlies en buikkrampen.. Tweede keer was een missed abortion (1,5 week terug) Echo gehad met 8 weken was prima zelfs t hartje gehoord.. Met 11+3 weer een echo, voelde me super! Bleek het niet goed te zijn.. Was nog steeds de grootte van 8 weken dus vlak na de eerste echo gestopt.. Maar moet er wel bij zeggen (achteraf gezien) waren er wel een aantal symptomen weg gevallen maar dacht dat t er bij hoorde omdat je je meestal vanaf de 12 weken je beter gaat voelen! Maar als je echo's goed waren en je geen bloed verlies etc heb, je geen zorgen moet maken ! Geniet ervan! (snap dat dat in t begin moeilijk is) er zijn altijd kansen dat het eventueel fout kan gaan maar een goede zwangerschap is altijd groter!
Dit had mijn verhaal kunnen zijn! Ik had het achteraf kunnen merken aan het feit dat ik opeens 's ochtends niet meer beroerd was. Ik hoop dat je over een week een goede echo hebt! Heel veel geluk gewenst!
Heftig jullie verhalen! Je weet het idd nooit. Maar mijn kwaaltjes blijven nog steeds, dus heb me vast voor niks druk zitten maken. Jullie ook alle geluk toegewenst!!
Hoi kukel je onzekerheid is heel herkenbaar hier ben ik de hele zwangerschap bang geweest dat het fout zou gaan. De huisarts vertelde mij dat de kans dat het na week 10 nog fout gaat minimaal is de meeste miskramen vinden voor de 10week plaats en dat lees je hier boven ook allemaal. Heel veel succes met de rest van je zwangerschap en probeer vertrouwen te hebben in je kleintje hoe moeilijk dat ook is