Waarvan dat bloedverlies?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Versch, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versch

    Versch Lid

    22 jun 2007
    18
    0
    0
    Hallo,

    Voor 'n goed antwoord wil ik graag zo volledig mogelijk zijn, vooraf dus alvast sorry voor t lange verhaal.

    Morgen, volgens mijn laatste menstruatie, 7 weken zwanger. Nu heb ik al 2 weken bloedverlies tijdens t plassen. 2x flink (10 flinke druppels) daarna is t opgehoude en verlies ik nog wat oud bloed. Verder verlies ik tussendoor zo af en toe een drup, danwel roze, danwel bruin. Maar altijd na t plassen. Het is echt een vaginale bloeding en niet vanuit de blaas!

    De 2 bloedingen zijn helder rood en ik voel er verder niets van. Geen buikpijn, geen stolsels, nix, enkel dat bloed. Wel heb ik veel last van een harde drukkende buik. Bij de 2 bloedingen was t zo'n 8 uur van tevoren heel erg en moest ik echt gaan liggen. Voelt opgezet en gespannen en drukt aan alle kanten. Net of er een bal in zit die naar buiten wil. Niet opgeblazen gevoel of krampen maar druk op mijn buik en blaas. Als ik een hele dag op de bank zit gaat t goed maar ik heb t voornamelijk als ik meer doe dan dat. Na t rusten is t geslonken en dan, als ik na een uur of 6 weer een normale buik heb,..........bloedverlies.

    Ik heb altijd mijn eisprong gevoeld en pijnlijke menstruaties maar die duurt maar 3 daagjes en dan is t ook helemaal weg. Huisarts heeft mij ooit onderzocht omdat ik doorbraakbloedingen had en/of bloedingen na gemeenschap. Die zei dat ik een prachtig mooie kleine baarmoeder had, goed op zijn plaats, maar er zat een wondje toen. Ik mocht geen vaginale douches meer gebruiken, dus ook nooit meer gedaan. (dat is nu al dik 2 jaar geleden) Heb geen goede uitstrijkjes (pap 2 en 3). Kortom zowieso trubbelige baarmoeder. We hebben nu expres al geen gemeenschap meer sinds ik zwanger ben.

    Nu heb ik al 2 echo's gehad. Op 1 konden ze nog weinig zien maar op die van afgelopen maandag zagen we een kloppend hartje en alles was goed gegroeid. De volgende dag na die echo......weer dikke buik en weer veel bloed! Ik wordt gek, waar kan dit vandaan komen? En wat zijn die buiken? Zijn dit dan toch voortekenen van een miskraam? Waarom precies na de buiken dat bloed? Ben pas 7 weken maar ziet er soms uit als 20.

    Mijn verloskundige heeft me nog niet volledig gerust gesteld. Ik hoop dat hier iemand dat wel kan.

    Liefs,
     
  2. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Kun je geen inwendie echo laten doen?
    De kans is groot dat er bloedvaatjes in je baarmoeder zijn geknapt en dat je daar bloedingen van hebt.
    Wat raar dat je verloskundige hier zelf niet mee komt.
    Ik zou anders naar de huisarts gaan of afwachten tot de avond en naar de huisartsenpost gaan, misschien dat zij je wel een inwendige echo laten doen....
    Je hebt recht op zekerheid hoor!

    Sorry voor mijn felheid, maar kan me jouw gevoel zo voorstellen!
    Ik heb 8 juni een miskraam gehad. Begon ook met lichte bloeding, heb alleen bloedverlies tijdens plassen gehad, geen pijn gehad en geen stolsels gezien. Ik was 5 weken zwanger. Ik heb een week moeten wachten op de definitieve uitslag. Ik heb een bloedtest laten doen om zekerheid te krijgen.

    Weet niet of je dat al hebt gehad?

    Liefs Vera
     
  3. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey meid
    ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Ik ben bij de 5,5 weken begonnen met vloeien, en niet een beetje. Ook alleen tijdens het plassen.. Dacht ook dat ik weer een miskraam zou krijgen. Ik was er helemaal kapot van. Zoveel onzekerheid. Ik heb toen met 7 weken een echo gekregen waarop we een vruchtje met een kloppend hartje zagen! helemaal geweldig. De gyn denkt nu dat ik een wondje in mijn baarmoedermond heb zitten wat continu opengaat. Ik heb een week rust voorgeschreven gekregen.. en heel stom.. vanaf de eerste dag dat ik niet meer werkte, geen bloedverlies meer. Nu heb ik a.s dinsdag mijn 2e echo, tis dan 1,5 weken later dan de vorige echo. en heb ik dan niet meer gevloeid dan mag ik weer gaan werken, mits dat natuurlijk alles goed is met het kindje!
    Misschien heb je hier iets aan? Ik hoop voor je dat het allemaal erg mee valt!
    succes!
    Kuz Sizzel
     
  4. Versch

    Versch Lid

    22 jun 2007
    18
    0
    0
    Hallo Vera en Sizzel,

    Bedankt voor jullie reacties en Vera, wat vervelend wat jou is overkomen.

    Wel fijn dat je t hier van je af kunt schrijven hoor!

    Ik heb gisteren een inwendige echo gehad en daar was een kloppend hartje op te zien. Daar was ik dus wel door gerustgesteld maar was van korte duur. Wondje zou goed kunnen ja, maar bloedde jij ook best veel dan Sizzel?

    Zou nog urine test bij huisarts kunnen laten doen voor blaasontsteking. Maar bloed je dan vaginaal?

    Liefs A
     
  5. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ik heb geen idee.
    Brand het bij het plassen? Heb je pijn bij het plassen? Dat zijn bij de symptomen van blaasontsteking. Kun je zo ff op googlen of je bij blaasontsteking bloed tijdens het plassen.

    Liefs
     
  6. Versch

    Versch Lid

    22 jun 2007
    18
    0
    0
    Plassen doet absoluut geen pijn. Brand of jeukt ook niet......

    Zal wel ns google-en, .... en de huisarts morgenvroeg bezoeken met een potje kan nooit kwaad. :)

    We houden de moed erin!

    xx

    Oh en Sizzel, die week rust heb ik vorige week gehad, ging best goed. Maar ben dus weer een dag aan t werk, en heeeeeeeeeeeeeel zwaar is dat nu ook weer niet......maar dat gaat dus niet goed.
     
  7. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ik duim voor je!
     
  8. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Als ik dit zo lees in combinatie met je PAP uitslagen zou het goed kunnen dat je poliepjes hebt in je baarmoedermond. Door het toenemen van de doorbloeding van het slijmvlies in deze regio kunnen deze poliepjes misschien snleer aanleiding geven tot bloedingen. Zeker in jouw geval, waarbij je PAP uitslagen onrust in dat gebied lieten zien.
    Als je een goede echo hebt gehad zou ik me niet al te veel zorgen maken, dan zit het met de vrucht wel goed. Als een op handen zijnde miskraam deze symptomen had veroorzaakt zou je geen goede echo gehad hebben. Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld zo.
    Heel veel sterkte meid!
    Gr. Amsy
     

Deel Deze Pagina