Weer zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Septembre, 24 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    #1 Septembre, 24 jun 2021
    Laatst bewerkt: 24 jun 2021
    Hoi meiden,

    Enerzijds voel ik me zo gelukkig, anderzijds baal ik van de zorgen die deze nieuwe zwangerschap met zich meebrengt.

    In januari bleek ik zwanger van een 1-eiige tweeling. Mijn man wilde eigenlijk voorlopig niet meer, maar deed er niet zoveel voor om een zwangerschap te voorkomen. Tot zijn eigen verrassing was hij supertrots. Zeker op een 2-ling. Helaas ging het in maart mis na aantal goede en 1 slechte echo.
    Eerst wilden we beiden zo snel mogelijk opnieuw zwanger worden, maar na een paar weken merkte ik dat ik er niet klaar voor was. Na een paar maanden ac, besloten we voorlopig te wachten. Misschien tot de jongste naar school ging. Onverwacht raakte ik weer zwanger. Ditmaal kwamen we er wat later achter. Ik was overtijd en had vage klachten, maar had geen eisprong gemerkt en ik weet ook niet wanneer mijn laatste menstruatie was. Mijn banner is een gok waarbij ik ben uitgegaan van hoever ik minimaal moet zijn en op basis van de positieve test.

    Nu merk ik dat ik geen behoefte heb om de verloskundige te bellen. Ik ben erg afwachtend. Heb menstruatie kramp, milde ochtend en avond misselijkheid en ik tob erover dat het er hopelijk geen 2 zijn. Dat er hopelijk 1 kindje in me groeit zodat het meer kans maakt. Kortom, ik ben zo bang deze schat en dit grote wonder te verliezen. Vorige keer moest ik er erg aan wennen dat ik zwanger was. Deze keer Was ik overdonderd door het idee, maar steeds banger dat het niet zo was. Zodat ik uiteindelijk getest heb. Zo blij met de 2 streepjes en zo bang voor opnieuw verlies. Meer meiden die dit gehad hebben? Tips?
     
  2. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Voor mij is het niet herkenbaar en heb geen tips. Ik wil je alleen al het geluk van de wereld toewensen!! Heb je verhaal meegelezen in januari dus ik snap je onzekerheid heel goed. Het is je gegund!!

    En dat bellen naar de vk heeft geen haast he. Ik zou niet tot week 39 wachten (;)), maar je kunt er best even wat 'meer' tijd voor nemen tot je zelf alles een plekje hebt gegeven!
     
    NiVa0230 en Septembre vinden dit leuk.
  3. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik ben in december behandeld wegens een missed abortion.
    Dat heeft veel meer impact gehad dan ik van tevoren had kunnen denken.

    Vandaag is mijn nod, gisteren alvast getest om de teleurstelling voor te zijn. Tot mijn grote verrassing en verbazing was de test licht positief!
    En nu idd bang.
    Bang dat ik alsnog ongesteld wordt
    Zaterdag test ik opnieuw, dan samen met mijn man, in de hoop dat het oploopt.

    Enerzijds wil ik graag de vk bellen, zodat wanneer we op vakantie zijn we weten of het hartje klopt (bij vertrek zou ik 7 weken zijn).
    Anderzijds wil ik het graag zo lang mogelijk uitstellen.

    Inmiddels heel lichte zweem misselijkheid gehad, en dat doe ik met liefde. Dan support ik in gedachten ons kleintje, en bidt dat uk zich goed mag ontwikkelen.

    Ik kan me wel in jouw situatie verplaatsen.

    Mijn advies is wel de vk te bellen. Het "moet" toch een keer.
    En uiteindelijk kan zij(hij) niet meer dan constateren hoe de situatie in jouw baarmoeder is, en hopelijk je daarmee geruststellen!

    Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap!
     
  4. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Gefeliciteerd! Ik begrijp je voorzichtigheid. Het verlies was heel naar, maar dat ik de hartjes had zien kloppen en het toen alsnog misging vond ik het moeilijkst. Dus ik snap je uitstel gedrag naar de verloskundige. Al is het wel fijn om te weten waar je aan toe bent voor je op vakantie gaat. Ik hoop dat zaterdag je test goed opgelopen is.
    Hier inmiddels een afspraak staan met 8 weken. Toch nog vroeg, maar de afspraak daarna is dan meteen de termijnecho. En als die nog goed is wil ik met 15 weken een pretecho aanvragen met de oudere kinderen erbij. Daarna durf ik te gaan vertrouwen. Denk ik o_O
     
  5. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Inmiddels heb ik een goede echo gehad. Het is één kindje met een stevig kloppend hartje. Nu proberen een beetje te genieten :D
     
    Spectre, Vero0504, Daantjeee en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat een fijn nieuws! Geniet er van!!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  7. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  8. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoe is het nu?
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Het duurt even voordat je het los kan laten. Na mn dochter was ik panisch om zwanger te worden. De activiteit om t uberhaupt te bewerkstelligen stond op dermate niveau dat ik zowat t klooster kon betrekken (kan niet tegen AC en condooms is mijn lol al voorbij).

    Toen kwam zoontje zich aanmelden...IEK nou misschien ging t wel mis "dus ik wacht wel ff met bellen". Struisvogel politiek werkt niet zo met deze dingen, die zwangerschapstrein gaat toch wel door of jij er mee eens bent of niet en joost mag weten waar je halte is.

    Ik wil ook wel eens onderduiken hoor, zeker toen ik met deze een display "zwanger" had staan. Maak me maar wakker rond de bevalling of druk op de fast forward. Helaas ukkepuk maakt de dienst uit en ik doe ook nog ergens mee ofzo.
     
    Zuul en Septembre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina