Hoeveel geld uitgegeven voor nieuwe keuken

Discussion in 'De lounge' started by sneeuw, May 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 sneeuw, May 23, 2012
    Last edited: May 23, 2012
    Hoeveel hebben jullie eigenlijk besteed bij de aanschaf van een nieuwe keuken. En was dit een luxe grote keuken met alle gemakken of wat kleiner? Gewoon even nieuwsgierig .............alvast dank voor antwoorden.

2. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    11000 euro.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    In 2005 rond de Eur 50 000, was een Miele keuken met alles erop en eraan. :)

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Wij hebben er 8000 euro aan uitgegeven. Het is qua maat een standaard hoekkeuken. Wel van alle gemakken voorzien. Inbouwapparatuur van Bauknecht. En een composiet aanrechtblad.
    Je moet die keukenboeren echt tegen elkaar uitspelen hoor.
    Het lastige vind ik altijd dat je nooit weet of je nu wel of niet genaaid bent, als je uiteindelijk je handtekening onder een order hebt gezet. Het zijn zulke gladde mannetjes, die verkopers....
    Wij hebben van het oorspronkelijke bedrag uiteindelijk 50% af gekregen.

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Toevallig zijn we nu bezg met een neiuwe keuken.
    Wij gaan deze waarschijnlijk kopen bij Brugman keukens.
    Aan de ene kant komen allemaal hoge kasten met daarin in twee kasten naat elkaar, op dezelfde hoogte, een inbouwkoffiezetapparaat en daarna oven mt stoomfunctie.
    Daar tegenover hebben wealles laag en alleen onder kasten.
    Daar zit een vaatwasser en natuurlijk hebben we ook een koelkast. Verder hebben we een 5 pis gasfornuis met wokbrander. Inbouwapparatuur van bauknecht en een cooker

25% korting en de kosten 7985,- euro, dus valt reuze mee.

Succes met jullie keus!

Lifs Linda

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele grote verschillen dus..............denk dat wij rond de 14 a 5 uitkomen met kookeiland en van alles en nog wat er op aan, maar willen er nog wat afhebben. Maar dat gezeur om korting staat me ook zo tegen, terwijl je het echt voor je eigen portemonnaie doet. Je weet alleen nooit tot hoever je kunt gaan inderdaad. En het tegen elkaar laten uitspelen doen wij ook wel, maar je stelt altijd 1 iemand teleur die toch erg z'n best doet, das toch wel naar. Tenminste ze komen wel vrij fair over.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

3000 euro, voor een nieuwe keuken met vaatwasser, oven, koelkast, en het stucen van de muren :)

8. Linda86

Linda86 VIP lid

In het oude appartement van mijn vriend hadden we een U-vormige keuken voor 12500 euro ongeveer. In ons huis staat nu een oude, lelijke, bruine keuken, maar we willen eerst uitbouwen en dan een nieuwe plaatsen in de uitbouw. Dan willen we weer zoiets als in het appartement.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat is niet duur voor een brugman keuken. Doen jullie de montage zelf?

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    wie stel je teleur dan? de verkoper? t is zn werk hoor!

zou echt meerdere offertes aanvragen en goe kijken wat je wilt, je moet toch hard werken voor je centjes?

11. Bri

Bri Niet meer actief

Alles bij elkaar waren wij 15.000 euro kwijt (in 2004; inclusief montage). Luxe keuken vind ik zelf. Merk is Next (duits) en gekocht via Bruynzeel. Alle apparatuur is van Siemens. We hebben een kunststof werkblad.
    Wat zit er in?
    Inductieplaat + eiland afzuigkap
    Oven
    Combi-halogeen-magnetron
    Vaatwasser
    Koelkast met 0 graden vak (echt de grootste aanrader vind ik! scheelt zo veel in houdbaarheid van verse spullen)
    Vriezer met 3 lades

En 4 kastjes met elk 3 lades voor onze potten, pannen en voorraad. Geen bovenkastjes.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,950
    113
    6000 euro inclusief plaatsing en stucen van muren, verwijderen oude keuken, bij Ikea gekocht en tot nu toe meer dan tevreden.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben een hoekkeuken (2x3 meter), niet zo heel groot dus. Whirlpool inbouwapparatuur (hoge koelkast, combimagnetron, afzuigschouw, vaatwasser, 5-pits kookplaat). Kosten €3500 euro. Ook bij de Ikea gekocht.

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken wel de koellade onderin maar een 0-graden zone ken ik eigenlijk niet. Geloof nu dat we een Siemens hebben uitgezocht, maar weet niet of die er bij in zit.

15. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

Jul 7, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    25000 euro
    keuken met eiland muur (4meter) in kasten en kookgedeelte
    muur (4meter) met allemaal ingeboude kasten
    alle apparatuur en composieten werkblad
    2011 (okt) geplaatst (in de prijs)

16. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    vorig jaar een offerte laten maken bij hornbach *dus zelf plaatsen, geen probleem:) *
    5.800 kwamen we dan op uit.
    Grote L keuken *4 bij 4*
    Grote oven *halverwege een grote kast ivm de kleine*, apothekerskast, magnetron, 6 pits gasfornuis *5 normale en 1 wok pit*
    dubbele gootsteen, grote koelkast, grote vriezer.
    Nog eerst even de badkamer doen en dan pas de keuken.
    We hadden toen een aannemer maar die is faliet gegaan anders hadden we alles met 1 bouwdepot kunnen doen (keuken, badkamer, dakkapel (gehele breedte), kunststofkozijnen, dubbelglas boven).. dus nu stukje voor stukje helaas.

17. Purk

Purk Niet meer actief

Wij hebben 22.000 uitgegeven. Is geen grote keuken, maar van Varenna en dat is duur, maar zo mooi! Wij hebben de minimal, maar dan in taupe en rvs

18. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik zou er niet te moeilijk over denken. Wij gingen eens voor de 'lol' en keuken kijken. Moeten er wel eentje hebben, maar op latere termijn. Wel een tekening laten maken. We kwamen uit op 12000 euro. Maar goed, wij hoefden nog geen keuken, maar toen gingen ze zakken in de prijs. Verder en verder. We kwamen uiteindelijk uit op 6900 euro!! Een heel verschil en reken maar dat ze er dan alsnog op verdienen. Zo werkt dat gewoon in die wereld!!

19. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Even antwoord op de vraag: ja wij plaatsen de keuken zelf dus dat scheelt.

Wij zijn ook bij andere keuekenleveranciers wezen kijken en nu vanmiddag is mijn man terug geweest naar keukenconcurent, daar hadden we al een prijs gekregen maar die lag 1000,- euro hoger dan bij Brugman, en die zijn nu gezakt naar 7338,-

Dus morgen weer naar Brugman en aangeven welke prijs we nu hebben gehad bij de keukenconcurrent.

Ik snap wel dat het onderhandelen niet altijd prettig is maar ze gaan, in de meeste gavllen, zo ver boven de prijs zitten, dat er nog een groot gedeelte van af kan. Ik snap natuurlijk ook dat hun dat doen want voor hun is het natuurlijk hun werk en wat de gek ervoor geeft.

Groetjes,
    Linda

20. Trees

Trees Niet meer actief

Onderhandelen en naar heel veel keukenboeren gaan! Wat een verschil in prijs voor exact dezelfde keuken.

We hebben vorig jaar 8000 uitgegeven. Verschil in prijs na onderhandeling was tussen de 8000-14500 euro bij verschillende firma's. Vier jaar geleden ook een keuken gekocht in onze oude huis en toen waren de verschillen tussen de keukenboeren ook al zo enorm.

Die zogenaamde kortingen slaan trouwens nergens op. Ze beginnen standaard rond de 25.000-30.000 en dan komen de zogenaamde kortingen en dan is het keihard onderhandelen. Er schijnen mensen te zijn die akkoord gaan met het eerste aanbod, maar dat zou ik dus niet doen.

Onze keuken nu is behoorlijk groot. Hoekopstelling van 5 meter bij 3,5. Het blad is van composiet met een stenen tegeltjes bak. Verder apparatuur van een A-merk (miele) en een vrijstaand 6 pits RVS-fornuis van SMEG. Prijs was inclusief installatie. We hebben er wel heel wat leurwerk en genante onderhandelingen voor moeten ondergaan ;).

Share This Page