Baby verbrand bij routine onderzoek ziekenhuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MLkids, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Het arme kind... wat een pijn moet die gehad hebben zeg!
    9 uur huilen aan 1 stuk,verschrikkelijk!
    Die ouders moeten niet overwegen om een aanklacht in te dienen,gewoon meteen doen!!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat ontzettend triest, zo'n klein hummeltje!

Maar waar waren de ouders? Je laat zelf je kind toch ook niet 9uur lang huilen? 9 uur is echt een hele lange tijd!

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Zo 9 uur door laten brullen, had ze niet ff alles af kunnen koppelen om goed te kijke wat er nou was, zo grrrrrrrrrrrrr

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Dan zou je de dokter toch kop eraf trekken :(

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    9 uur laten huilen.. dat is gewoon onmenselijk.. Arme baby :(

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ohh ik word hier echt kwaad om! 9 UUR!! laten huilen, wat bezielen die verpleegkundigen! Ook al is het kindje een huil baby, je gaat dan toch verdorie even kijken! Pffff, leuk hoor dat advies om je kind te laten huilen, omdat het zogenaamd aandacht wil, bah!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jeetje :(

9. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Zou de baby echt 9 uur gehuild hebben? Kan het me niet voorstellen. Dan geef je toch tussendoor een fles ofzo. En daarbij veel baby's van 2 maanden hebben ook nog een nachtvoeding. Weet sowieso niet of het 's nachts was, maar kan me niks voorstellen van die 9 uur. Is het artikel niet overdreven? Al vind ik zelfs een uur te lang hoor! Je laat toch zelfs je baby niet een uur huilen thuis zonder vast te pakken!

Arm kind!!!:(

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Er staat toch nergens dat ze 9 uur lang niet naar het kindje hebben omgekeken. Ze hebben het kindje vast geprobeerd te troosten en het kindje heeft vast ook voeding gekregen. Een elektrode met kortsluiting is nou niet bepaald iets waar je aan denkt als een baby huilt. Het was ook een eerste graad brandwond, dus het is niet dat de huid volledig weggebrand is ofzo. Natuurlijk is het niet goed wat hier is gebeurt, maar kan me ook wel voorstellen dat ze dit over het hoofd hebben gezien. Nu doen sommigen net alsof ze het kindje ergens neer hebben gelegd en er 9 uur lang niet naar om hebben gekeken, maar kan me niet voorstellen dat dat zo gegaan is.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #12 Berte, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    Dat dacht ik dus ook.

Heel zielig voor het kindje, maar een eerstegraads brandwond ter grootte van een electrode is bij wijze van spreken minder vervelend voor een baby dan een muggenbult (als ik dan vergelijk bij mezelf).

Slordig is dat de apparatuur niet naar behoren blijkt te functioneren. Daar moeten ze wel wat mee, om in de toekomst erger te voorkomen.

12. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach wat vreselijk! De ouders waren er kennelijk niet bij. Volgens mij kun je trouwens best een baby de fles geven met die elektrodes op het lijfje, maar verbaas me er dan wel over dat de verpleegkudige niets gezien heeft. Nou ik weet wel, mijn kind laat ik echt niet alleen voor zo'n onderzoekje!

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Als een kind zooo lang huilt, ja dan ga je toch net zo lang zoeken wat er mis is tot je het gevonden hebt!

Zeker als het kind niet te troosten is, dan ga je toch ook denken dat het pijn heeft :(.
    Ja dan zal ik het allemaal wel beter weten of zo, maar bij mij zou toch echt wel een lampje gaan branden hoor :).
    En nee het kindje heeft "maar"eerstegraads brandwond, maar ik kan me voorstellen bij kortsluiting dat het een heel vervelend gevoel moet zijn geweest.
    Waarschijnlijk voelde het kindje ook stroom.
    Wel eens 9 uur lang met je tong tegen een batterij gezeten?

Ben benieuwd of je ook zo schappelijk reageert als het jouw kind betrof?
    Arm, arm baby'tje :x

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    +1. Arm kindje :x

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zeg toch ook nergens dat ik vind dat de ouders schappelijk moeten reageren. Er wordt hier in het topic gezegd dat er dan 9 uur lang niet naar het kindje om is gekeken en dat is nergens op gebaseerd. Daarbij staat er ook niet in het bericht dat het kindje 9 uur lang onafgebroken heeft liggen krijsen. Het is gewoon domweg niet opgemerkt door het ziekenhuispersoneel. Heel kwalijk, maar daarbij is het niet heel vreemd dat een kindje huilt wanneer het voor een onderzoek aan allerlei snoeren ligt. Ik zeg dus alleen dat ik me voor kan stellen dat je dit over het hoofd ziet, maar ik zeg nergens dat het ziekenhuis niet aansprakelijk is voor hun fout.

16. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het vreselijk! Word altijd erg triest van zulke verhalen.

17. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Precies. Ze zullen vast kindje getroost hebben maar dat bleef huilen en ze toen geen oorzaak konden vinden/bedenken

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Toch neem ik aan dat de ouders er niet bij zijn geweest.
    Als mijn kind aan zo'n onderzoek zou meedoen, zou ik het al na een uurtje bekeken hebben.
    Aan het (huil) gedrag van je baby kun je echt wel merken dat er echt iets aan de hand moet zijn geweest.

Alleen al als ik achteraf zou moeten horen dat mn kleine 9 uur aan het huilen is geweest, zou ik al woest zijn, laat staan als het ook nog door zo'n domme fout van hun zou komen.

Als dat kindje zo lang al aan het huilen was, en ze konden het niet troosten, hadden alles al geprobeerd, ja dan zou ik toch echt al aan die electroden gedacht hebben.
    Dus wat mij betreft hebben ze er 9 uur lang NIET GOED GENOEG naar omgekeken hebben.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dat was ook mijn gedachte.
    Vraag me eerlijk gezegd af of de baby serieus 9 uur gehuild heeft puur om deze reden (en was dat 9 uur krijsen of af en toe een beetje jammeren?). Want als er 9 uur lang verbranding is geweest op de huid en het gevolg is een klein eerstegraads brandwondje.. ??

Deel Deze Pagina