Het is echt wel lekker weer hoor, ik hou wel van een storm op z'n tijd. Maar als ik dan lees dat de reddingsboot van Ameland omgeslagen is en er geen radiocontact meer ben de bemanning is, dan is het eigelijk niet leuk meer. Materieƫle schade is vervelend, maar als er dode en gewonden vallen moet het ophouden.
hier ging het ook flink tekeer... dakpannen van daken af.... bomen op de weg....het waait hier nu nog steeds erg hard, maar wel minder dan vanacht..
HOLWERD - De reddingsboot van Ameland wordt vermist. De bemanning bood tien kilometer ten noorden van Rottumerplaat hulp aan een motorschip, toen de boot plotseling van de radar verdween. De kustwacht van Den Helder sloeg direct alarm en stuurde een helikopter richting Rottumerplaat. Samen met twee Duitse helikopters wordt momenteel naar de reddingsboot gezocht. Het vermoeden bestaat dat de boot gekapseisd is. Het schip is uitgerust met een kantelsysteem en zou zichzelf moeten kunnen oprichten. Dit is wel erg hoor.
ja vreselijk. Die mensen komen juist om te helpen, en dan komen ze zelf in de problemen. Ik hoop echt dat alles goed komt,
Hoorde net dat hij een kwartier geleden gevonden is en de bemanning is in orde. Pffff, dat lijkt me echt geen pretje.
Computersystemen waren uitgevallen, waardoor er geen contact gemaakt kon worden. Lekker als je op zee zit.
Hier op goerree is het lekker tekeer gegaan vanacht. Het leken wel grote golfballen die op ramen terecht kwamen zo hard dat het klonk. En flink fluiten van de wind. Het waait nu nog hartsikke hard. En de tuinmeubelen liggen door de hele tuin.