Dochter van 26 maanden wil niet meer slapen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ago, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van 26 maanden wil ineens niet meer slapen. Gisteravond was het drama en vannacht werd ze om 5.15 uur wakker en daarna heeft ze niet meer geslapen... Gevolg is nu een peuter die moe en chagrijnig is.

Het naar bed brengen gaat gewoon goed, maar zodra ik de kamer uitloop begint ze meteen te huilen. Ik ben niet van het laten huilen, dat kan en wil ik gewoon niet. Ze mag best een tijdje jengelen, maar zodra ze echt verdrietig is ga ik naar haar toe.

Is dit een fase die bij deze leeftijd hoort? En wat werkt?
    We hebben haar nu getroost en tot rust gebracht en dan weer opnieuw geprobeerd, maar dus zonder resultaat...

Is het tijd voor een nachtlampje o.i.d.?

Bij ons in bed pakken kan in elk geval niet omdat ons zoontje van 12 weken nog bij ons op de kamer ligt ivm borstvoeding en hij wordt snel wakker van geluiden dus dat werkt niet.

2. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    herkenbaar. gaat ze overdag nog naar bed? mijn dochter sliep overdag nog 3 uur en ineens begon ze snachts wakker te worden en niet willen slapen savonds. we hebben haar overdag wakker gehouden en nu gaat het slapen wel goed. het is nog steeds huilen als ze naar bed gaat maar dat gaat snel over. ze slaapt ook langer uit. tot ongeveer acht uur.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ja hier slaapt ze overdag idd nog één keer. Hoe lang wisselt heel erg. Soms 1,5 uur. Soms 3 uur. Ze is dan ook wel echt moe en heeft naar mijn idee het slaapje nog wel echt nodig.
    Maar ik zal het eens in de gaten houden de komende dagen en wellicht kunnen we haar dan ophouden overdag.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Misschien overdag wel nog naar bed brengen maar bijv na max 1 uur wakker maken??
    Hoe laat gaat ze slapen??
    Merk hier dat ze 's avonds ook lastiger gaat slapen als ze bijv pas om 15u wakker wordt... dan is ze gewoon écht nog niet moe rond bedtijd!

5. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Kan ook bangheid zijn voor het alleen zijn of donker. Wij hebben twee nachtlampjes en houden de deur op een kier. Sindsdien gaat het beter maar huilt hij nog wel als ik wegloop.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier begonnen rond die tijd de nachtmerries en het bang in het donker.

Heeft wel even geduurd maar uiteindelijk deling werden we redelijk creatief in het monsters verjagen... En na paar maanden waren ze ineens redelijk verdwenen.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Herkenbaar ook! Wilde elke keer naar beneden toe en raakte compleet overstuur. Ging na een week of 2 over....

Deel Deze Pagina