Beste dames, Ik heb twee weken geleden de diagnose zwangerschapsdiabetes gekregen. Sinds die tijd prik ik mijzelf en zijn mijn waardes keurig. Nu prik vanochtend een waarde van 8.9 na het ontbijt (mag 6.7 zijn). Ik heb alleen twee boterhammen met een laagje boter genomen (was het hartige beleg even zat). Is dit veel te hoog of valt het mee? En wat kan ik anders doen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Sta je niet onder controle van een diabetes verpleegkundige? Anders even contact met haar opnemen. Ik vind je waarde erg hoog. Maar moet je niet eerst nuchter prikken en dan twee uur na het eten weer? In brood zitten koolhydraten misschien ontbijten met yoghurt en fruit?
Moet het onder de 6,7 zijn na ontbijt??? Dat vind ik erg raar. Na ontbijt mag het best wat hoger zijn dacht ik hoor. Ik vind het in iedere geval geen hele rare waarde. Ik zou ook even overleggen.
hier is beleid 1,5 tot 2 uur na de maaltijd prikken boven de 7 al bellen en boven de 8 is starten insuline, ik moet 2 keer per week de waardes doormailen en moet regelmatig gezien worden door de verpleegkundige en de internist
Hier ook inderdaad eerst nuchter prikken en dan 1,5 of 2 uur na de maaltijd prikken en het mag niet boven de zeven komen. Als het bij mij boven de zeven komt moet ik het doorgeven aan het zh.
Ik moet 2 uur na de maaltijd prikken en dan mag het niet boven de 7.8 zijn. Nuchter moet ik 2x per week doen. Mijn waardes zijn altijd prima dus vanaf dinsdag hoef ik niet meer te prikken. Ons kindje is ook niet meer te groot. Waarschijnlijk fout bij groeiecho.
dat kan allerlij oorzaken hebben, bvb heb je je handen goed gewassen voor je ging prikken? maar als je twijfelt altijd even bellen, hun zijn jou artsen wij zijn dat niet
bedankt voor jullie reacties! Ik moet ook nuchter prikken, dat was vanochtend 4.7 (moet onder 5.1 zijn) dus die was netjes. De waarde van 8.9 was 1,5 uur na het ontbijt. Net even met de verpleegkundige gebeld. Zij vertelde dat het met het weer te maken kon hebben, ik kreeg niet het idee dat zij zich zorgen maakte over deze waarde. Ik moet goed water blijven drinken. Ben benieuwd of het na de lunch ook hoog is.
Hier is de regel dat hij onder de 7 moet zijn 1.5 uur naar de maaltijd. Als hij boven de 8 komt moet je 1e bij spuiten met insuline. Ik weet niet of je insuline prikt? Ik neem wel aan dat je een diabetes verpleegkundige heb. Dan zou ik die zowieso vandaag nog bellen. Ik zit nu op de 8 eenheden in de ochtend bij het ontbijt en 6 eenheden bij het avondeten. Na een maaltijd moet hij onder de 7 zitten. Als hij boven de 8 komt moet ik zelf bijspuiten. Boven de 7 en ik moet verhogen met eenheden. 8.9 is wel hoog namelijk.
Ik heb gebeld en de verpleegkundige vond het niet extreem hoog. Zij denkt dat het te maken heeft met het warme weer. Ik prik geen insuline.
Mijn mening, maar vind het vreemd dat dat gezegd word. Ik weet wel dat stress een oorzaak kan zijn dat het je suiker waardes omhoog kan doen, maar geen invloeden van buiten af. Ik zou zowieso je waardes goed in de gaten houden..
Ja zou het wel in de gaten houden. Hier moet het ook onder de 7 zijn 2 uur na het eten. Ik vind jouw waarde hoog als je maar 2 boterhammen met boter hebt gegeten. Af en toe is niet zo erg, maar moet niet standaard zo hoog zijn.