sack 'n' seat / minichair... ervaringen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil graag een makkelijk mee te nemen oplossing voor een ontbrekende kinderstoel, bijvoorbeeld de sack 'n' seat of de minichair.
    nu zit ik alleen te dubben hoe dat in zijn werk gaat bij bijvoorbeeld hele hoge of juist lagere stoelleuningen. Zijn deze dingen voldoende aanpasbaar?
    Valt je kindje niet gemakkelijk opzij?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik vind het helemaal niet handig want je kindje zit dan veel te laag aan tafel. komt amper boven de tafel uit en kan dan dus nog niet aan tafel eten of er gezellig bij zitten.

als je iets meer ruimte hebt, zou ik voor een ikea kinderstoel gaan. handig de poten eraf en mee te nemen.
    of evt zo'n aanklik ding van stokke maar die passen niet op alle stoelen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben zo'n sack&seat. Vind het niet echt handig. Op stoelen met armleuningen past hij niet. Rugleuning te hoog betekent dat je kindje hangt te bengelen, en dat er dus weer een kussen onder moet. Verder is mijn dochter best beweeglijk, en vertrouw ik haar dus niet 'alleen' in dat ding. Tegenwoordig nemen we gewoon een ikeastoel mee.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een ikea kinderstoel laat zich zo lastig opvouwen een meenemen op wandelvakantie :)
    Vandaar dat ik voor die momenten een lapje zoek wat mooi klein opgevouwen kan... eventueel zetten we ons mannetje wel op een stapeltje handdoeken of een rugzak oid als hij perse hoger moet zitten. Of wij zitten lager, net hoe het uitkomt.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dat idee had ik dus ook bij hoge leuningen enzo, maar zo flexibel instelbaar is dat ding dus helemaal niet...

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
  7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo'n snack & Seat en ik vond 'm vooral makkelijk toen onze dochter nog niet zo stabiel zat. Ze zitten er wel laag mee inderdaad maan met een opgevouwen handdoek oid eronder komen ze al wat hoger te zitten.

8. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken de minichair en zijn erg enthousiast! Tuurlijk, ons zoontje zit soms wat laag vergeleken met een kinderstoel, maar hij vindt het prachtig dat hij net als de "grote mensen" mag zitten. We hebben hem wel pas in gebruik sinds hij een jaar is, nu een half jaar ervaring dus. Ik weet niet of het voor jongere kindjes ook goed zou werken. Ik heb tot nu toe nog geen stoel gehad waar we hem niet bij konden gebruiken, de riempjes zijn goed en gemakkelijk te verstellen.

Hij is echt super compact en zit hier eigenlijk standaard in de luiertas als we op stap gaan, voor het geval er geen kinderstoel beschikbaar is.

9. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hadden lang een ikea kinderstoel (die met die losse poten) standaard in de auto liggen, ideaal ding.

Daarnaast hebben we een stoelverhoger met een opblaasbaar kussen. Hebben soortgelijke via MP gekocht. Heen last van hoge / lage leuningen. Je zet m vast met 2 banden. Bevalt me beter dan de sack 'n seat die we eens geleend hebben.

Baby & Koter | Topmark Stoelverhoger Toppi Go-Up Grijs

10. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een minichair, ideaal ding, heb m zelfs eens op een stokke gezet en dat ging ook dus van extreem korte rugleuningen tot hele hoge, makkelijk te vestellen. Als de tafel hoog is doen we er wel een kussen onde maar heb m altijd in mn luiertas zitten dus als we gaan fietsen of lopen ook altijd bij me!

Deel Deze Pagina