Mijn dochter is de laatste tijd erg aan het kwakkelen. Het ene virus na het andere pikt ze op. Met daarnaast nog twee keer een oorontsteking, begin ik me nu toch af te vragen of niet een extreem lage weerstand heeft. Misschien heeft ze pech, maar ik denk eraan voedingssupplementen te geven. Doen jullie ook iets om de weerstand van jullie kleintje te verhogen? Ik heb al iets gelezen over Caltrivat van VSM. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Quinn krijgt regelmatig nisykind van vsm. Helpt hem altijd goed en behalve de kinderdagverblijf verkoudheid die komt en gaat is hij eigenlijk nooit ziek.
Ik lees mee want ik zit met precies t zelfde! Wel las ik dit op een babysite: Bij de geboorte krijgt je baby van jou een bescherming mee tegen bacteriën en virussen. Na ongeveer 5 maanden neemt deze bescherming af. Je kind moet dan zelf afweerstoffen gaan aanmaken. Door deze omschakeling is zijn natuurlijke weerstand tijdelijk iets lager. Omdat in deze periode ook zijn eerste tandjes doorkomen, is je baby extra gevoelig voor bijkomende ontstekingen en andere klachten..
@pinguin72: dat middeltje dat je noemt, zijn dat pilletjes of druppeltjes. En gebruik je die alleen in de zogenoemde maanden met de 'r' of altijd?