Bijna 1 jaar en overdag niet meer willen slapen..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joma, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi

Gwen is bijna 1 jaar en slaapt op de dag soms bijna helemaal niet meer, de ene dag heel de dag wakker en soms de andere dag moet ik blij zijn met een uurtje smiddags,ze blijft voor de rest wel vrolijk , maar normaal slapen ze smiddags toch nog?als ze naar bed gaat dan wil ze ook niet slapen en wordt boos en gaat huilen als ik ze in bed legt , dat hou ik heel lang vol hoor, maar op geven moment geef ik het op en als ze er dan uit is is ze weer net zo vrolijk als ervoor ondanks ze niet geslapen heeft

hoeveel slaapt jullie kleintje nog rond deze leeftijd?en zijn er ook nog bij die ook niet meer slapen? en laten jullie het zo ? of wat andere tips?

2. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    niemand? :rolleyes:

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise doet vaak nog 2 slaapjes op een dag, tenzij ze heeft uitgeslapen. Dan alleen smiddags maar over het algemeen slaapt ze dan wel 1,5 a 2 uur.

Als ze niet wil zou ik het niet forceren, althans dat doe ik bij Louise niet. De slaapjes overdag maken me niet zoveel uit als ze snachts maar slaapt ;)

Hoe is Gwen aan het eind van de middag als ze niet geslapen heeft? Stort ze dan helemaal in? Oftewel heb je het idee dat ze toch nog een middagslaapje nodig heeft?

4. Writer

Writer Niet meer actief

hier ook bijna een jaar , maar meestal wel 2 keer slapen , wel niet lang in de ochtend uurtje en in de middag ook weer uurtje soms langer

selmen heeft wel van de dagen dat hij een slaapje wil ,maar eind van de dag is hij dan echt moeeee rond 5 uur al jengelen oogjes wrijfen dus ik stop hem gewoon 2 keer in en kijken of hij slaapt

misschien is dat een fase dat jou kleine overdag niet wil slapen? geen idee eigelijk wel lange dag lijkt me voor z'n kleintje

5. Mistra

Mistra Actief lid

Apr 22, 2008
    165
    0
    16
    Hier toch ook nog 2 keer slapen op een dag, maar meneer is echt niet te genieten als ie weinig slaapt. Als Gwen gewoon vrolijk is dan lijkt het me geen probleem. Alleen voor jezelf is het misschien wat minder... Wie weet is het gewoon een fase en slaapt ze snel weer wat vaker overdag. Ik denk dat ze zelf wel aangeven waar ze aan toe zijn. Sterkte!

6. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nee moet zeggen dat Gwen wel een volhouder is ondanks dat ik denk dat ze slaap heeft blijft lachen dus je hoort er niet jammeren of dergelijke en ja vanmiddag weer 2 keer geprobeerd maar dan echt huilen snikken en dikke tranen, en ja dat vindt ik ook weer niet nodig, haal haar eruit en het is over dus ze wil echt niet meer slapen vindt wel moeilijk die situatie van is het nodig of niet meer, maar wat jij zegt is waar het forceren is ook niet alles, want laat er dus vanmiddag wel 2 keer overstuur maken zo wat dus niet de bedoeling is.

7. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja Gwen slaapt van kleins af aan al minder dan andere leeftijdgenootjes toen, en dit is ook al een hele poos dat ze niet meer wil slapen

8. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja dat vindt ik dus ook een lange dag voor Gwen zo maar maakt gelukkig wel nachten van minimaal 12 uur soms 13 uur

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het kan ook dat Gwen genoeg heeft aan 12 a 13 uur. Ze maakt langere nachten dan mijn dochter en zij komt ook op totaal zo`n 13 uur. Mijn dochter slaapt 1x `s middags.

10. Hier ook eentje die met 14 maanden heel de dag wakker bleef. Hier gaat het nu zo ongeveer: twee dagen niet naar bed overdag en dan de derde of de vierde dag doet ze een tuk van zo'n twee uurtjes extra in de middag. Als ik haar hier 's middags laat slapen, dan slaapt ze 's avonds pas rond half 11/ 11 uur en is ze de volgende dag alweer wakker rond 8 uur.
    We slaan de middagdut dus ook heel veel over hier en ze is nooit chagerijnig eigenlijk aan het eind van de middag. Als ze dat wel is, dan gaat ze om 7 uur naar bed en anders pas om 8 uur.
    Ze wordt ook vaak nog 's nachts wakker en ligt dan rustig drie uurtjes te keten..en dat is dus écht niet grappig.
    Ze is vanaf het begin geen slapertje..ik heb me er maar bij neergelegd en we gaan maar met de 'flow'. Het afdwingen van het naar bed gaan, werkt hier compleet averechts.
    Het is erg vermoeiend, zeker toen ze net geboren was,( want je hebt heel weinig tijd voor jezelf ) ...ze sliep al heel snel nog maar 1 slaapje.
    (Ohja..we alles geprobeerd om te laten slapen, tot inbakeren aan toe, maar alle rust en regelmaat-boeken ten spijt, ze doet het gewoon niet)
    Misschien heeft jouw kind het ook gewoon niet nodig..

11. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier ook precies hetzelfde, het zelfde ritme en was ook toen ze kleiner was meer wakker dan andere beebs, en ja moet me er maar bij neerleggen, fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn , en ja het is zeker vermoeiend, maar gelukkig kan ze zich goed vermaken als ze wakker is , alleen de laatste 2 weken is het mama zijn gebeuren aangebroken, en keten in bed doet gwen dus ook als ze smiddags wel in slaap valt dan ligt ze savonds als ze naar bed gaat eerst een uur of 2 uur te keten en iedere keer staan in bed.

12. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hier ook een meisje dat niet of nauwelijks slaapt overdag. Al vanaf een maand of 9 is een slaapje er overdag nauwelijks meer bij. Gelukkig is ze wel vrolijk. En 's avonds om 7 uur gaat ze dan naar bed. De volgende dag is ze tussen 7 en 9 wakker.
    Met heé'l veel geluk slaapt ze 's middags een half uurtje.

Ik vind het zelf wel eens lastig en vermoeiend, vooral als ik iets in het huishouden wil doen... (goed excuus....)

Manytroubles

Share This Page