Weerstand opkrikken

Discussion in 'Zwangerschap' started by H0pe, Feb 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. H0pe

H0pe Bekend lid

Nov 29, 2016
    617
    10
    18
    Hoi!!

Ik ben nu 11 weken zwanger En ben tot nu toe alleen nog maar zwak ziek en misselijk geweest. De misselijkheid door hormonen stopte gelukkig rond de 8 weken. Maar ik pak elk griepje en virusje mee en kom er niet vanaf.
    Nu al 8 weken zo aan het hoesten, gekneusde ribben ervan, wordt maar niet minder. Nu voor de 3e keer in korte tijd weer griep. Steeds migraine erbij.
    Ik moet zeggen vind dit mega zwaar zo en raak echt in een dip. Heb nog 2 kids rond lopen dus goed uitzieken lukt niet echt.
    Medicijnen mag ook allemaal niet. Alleen paracetamol maar dat helpt niet.
    Ik wil graag mijn weerstand wat opkrikken maar hebben jullie tips hoe? Ik wil meer vitamine C gaan slikken maar zijn er meer vitamines of drankjes die helpen? Of bepaald voedsel?
    Ik ben radeloos en hoop dat jullie me kunnen helpen..

2. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

Jun 17, 2016
    814
    200
    43
    He bah meis, wat naar. Ik herken het wel hoor, hier nu bijna 30 weken zwanger en ook alle virussen die maar een beetje bij me in de buurt komen, nestelen zich in mijn lichaam. Ik neem zelf nu pure vitamine C van bonusan en veeeeeeeel vers fruit en groente. Verder lekker naar buiten, ook gezond en vrees dat je er niet heel veel meer tegen kunt doen :( Sterkte en hopelijk breekt de lente snel aan!

3. H0pe

H0pe Bekend lid

Nov 29, 2016
    617
    10
    18
    Dank je wel meis. Ja ben er ook bang voor laat maar gauw komen 😉

4. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Groente en fruit eten. En ik slik multivitamine met foliumzuur. Weet niet of je dat al had. Maar dan krijg je iig al je vitamine binnen

5. netmah

netmah Actief lid

Nov 12, 2015
    100
    6
    18
    Zink helpt bij het verbeteren van je weerstand

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Een multivit voor zwangeren, extra C, zink en magnesium, etc. kunnen nooit kwaad, maar verwacht geen wonderen. De kans is groot dat je er vrij weinig van gaat merken. De grote hoeveelheid progesteron in je lijf verlaagt je weerstand en daar doe je nou eenmaal niets aan. Zeker met twee andere kleine ziektekiemenverspreidertjes in huis denk ik dat je "gewoon" even deze nare wintermaanden moet uitzitten. De kans is groot dat het, wanneer het aantal virussen dat in omloop is zo rond april afneemt, jij ook minder ziek zult worden.
    Beterschap en sterkte!

Share This Page