Fysiotherapeut

Discussion in 'Gezondheid' started by Amy77, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amy77

Amy77 Actief lid

Jun 24, 2011
    115
    0
    0
    Utrecht
    Hallo,
    Ik ben nu 31.5 zwanger, lopen gaat steeds moeilijker en ik heb last van mijn rug. Paar dagen geleden was het zo erg dat ik het ziekenhuis (ben onder begeleiding van gyn) heb gebeld met de vraag of dit erbij hoort of dat er iets aan gedaan moet worden. Toen mocht ik langskomen, heb mijn klachten uitgelegd nl. pijn in mijn lage rug en binnenkant van de bovenbenen, af en toe harde buiken. Uitgebreid onderzoek gehad (inwendig voor baarmoederhals) en een band om mijn buik om het hartje van de baby te volgen. Dit was gelukkig allemaal in orde.

Tegen mij is gezegd dat ze dit soort klachten vaker horen en dat ik gewoon naar de fysiotherapeut moet. Geen verwijsbriefje en er is mij ook niet aangeraden welke fysio te kiezen.

Ik moet nog twee weken werken, het kost me enorm veel moeite om naar mijn werk te komen (lopen, bus, lopen) dus daar zie ik tegenop ondanks dat ik graag wil werken.

Maar mijn vraag is wie heeft deze klachten ervaren en wat hebben jullie aan gedaan. Moet ik nou naar een gewone fysio of een groepstherapie volgen (Ceasar of zo).

Ik hoor het graag!
    Groetjes,
    Amy

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    gewoon een fysio praktijk bellen bij je in de buurt, je klachten uitleggen en zeggen dat je zwanger bent. dan hoor je vanzelf of ze wat voor je kunnen doen en anders welke praktijk wel. er zijn ook praktijken waarbij ze van alles in huis hebben zeg maar. succes ermee!!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Inderdaad zelf een praktijk bellen (mischien dat vriendinnen/bekende goede tip hebben?) En anders kijken welke het dichtst in de buurt zit en het snelst plaats heeft (nu 2 weken moeten wachten heb je niets aan) Dan krijg je een intake en dan kijken ze samen met jou of je gewone therapie of bv bekken therapie nodig hebt..
    Zoe moest ik het ook doen namelijk..

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Misschien heb je een praktijk bij jou in de buurt waar ze meerdere vormen van fysio hebben? Even googlen, dan vind je het vaak wel. Dat is wel praktisch, want die zijn soms wat minder moeilijk met doorverwijzen naar een bekkenfysio als ze die gewoon zelf in huis hebben! Anders houden ze je natuurlijk graag bij zichzelf als gewone fysio ('t is ook hun brood...).

5. Amy77

Amy77 Actief lid

Jun 24, 2011
    115
    0
    0
    Utrecht
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb idd een praktijk hier in de beurt gebeld en kan volgende week al terecht. Het wordt individuele therapie (voor groepstherapie is een beetje laat). Ik vind het prima zo, kan de juiste houding aanleren en de oefeningen krijgen, de verzekering vergoedt alles :).

Share This Page