na 15 jaar werkzaam te zijn in de kinderopvang (nooit koorts, zelden ziek, zelden verkouden etc) dacht ik toch een mega weerstand op te hebben gebouwd, maar nu heb ik de afgelopen 3 weken al 2 maal vlak gelegen met een enorme verkoudheid en koorts.... echt ik weet niet wat me overkomt. kan het dat mijn weerstand nu ik zwanger ben helemaal gezakt is naar 0,0 ?
yup. als je zwanger bent is je weerstand lager omdat je lichaam anders je kindje afstoot. Ik heb in de afgelopen 9 maand ook 3 ziekteperiodes gehad van ruim anderhalve week elk. Je blijft vaak ook langer ziek. Gelukkig is dat na de zwangerschap voorbij Beterschap
Ja, ik heb dat ook gehad! Ik heb ruim 1,5 week de griep gehad vorig jaar, en kwam er maar niet vanaf. Bleef maar schor, hoesten en verkouden. En dat duurt normaal gesproken nooit zo lang bij mij! Dus ik denk dat alle weerstand en vitamientjes e.d. wel degelijk door je kindje 'weggepikt' worden en je zelf minder overhoudt. Daarom slik ik nu al een hele poos Dagravit Mama & Baby met alle vitaminen die een moeder en kind nodig hebben, om dat maar een beetje op peil te houden. Zit er niet op te wachten om weer zolang thuis te zitten!
dagravit mama&baby slik ik al vanaf dag 1 dat ik weet dat ik zwanger ben. ik weet nu in iedergeval weer wat ziek zijn is en het belangrijkste: waar ik ziek voor ben. bedankt voor de antwoorden in elk geval
Ook hier zo herkenbaar! Normaal is mijn weerstand super, nooit ziek en nu... hopelijk. Ben vanmiddag even langs de huisarts gegaan na 4 weken sniffen en snotteren. Van hem heb ik een neusspray met ontstekingsremmer die ik een aantal weken moet gebruiken. Een kuur zou volgens hem maar een korte, tijdelijke oplossing geven. Ik start dus met de spray en slik ook aanvullende zwangerschapsvitaminen. Ongelofelijk hoeveel zo'n kleintje dan van je kan nemen he?!
Ik ben nog nooit zo gezond geweest als nu. Ik ben slechts 1x verkouden geworden en dat was nog te verwaarlozen. Normaal ben ik elke paar weken wel een paar dagen ziek. Veel longproblemen, benauwd, bronchitis, luchtweginfecties, bijholtes....alles. Maar sinds ik zwanger ben heb ik een super weerstand. Iedereen om me heen is ziek geweest en ik fiets overal doorheen *klopt af* Wat gek kan het dan lopen
Nee, maar hij is wel gedaald tot 50%. Tips: 1000 mg. vitamine C per dag en echinacea en probiotica slikken!
Ja heel herkenbaar.. Ik was echt nooit ziek maar nu verkouden hoofdpijn keelpijn oorpijn echt zo vervelend. Heb ook continu last van mijn darmen dus veel buikpijn. Moet wel even wennen hoor al die pijntjes. Maar we weten waar we het voor doen. Ik heb ook gehoord dat iederekeer als je ziek bent je kindje ook antistoffen mee krijgt. Wie weet of dit waar is?