Weerstand

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Emma2, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Ik hoorde dat je weerstand tijdens de zwangerschap juist beter is dan normaal. Dit in tegenstelling tot wat ik altijd dacht! Klopt dit of is je weerstand juist minder goed?

Groetjes, Emma

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben in de zwangerschap 1x ziek geweest. Ik heb dat ook wel eens gehoord idd. Ik weet niet of dit zo is. Normaal was ik allang verkouden geweest, maar nu nog niet (en dan klop ik me nu af)!

3. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn weerstand was de eerste 2/3 maanden naar beneden gegaan terwijl ik veel fruit eet en die speciale vitamines slik. ik was achter elkaar verkouden. nu gelukkig niet meer.

4. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik denk zelf dat je weerstand niet zo optimaal is als je zwanger bent.
    Die extra vitamine,s worden je niet voor niets aan geraden om ze te slikken naast foliumzuur.
    Maar zelfs dat slik vanaf begin aan en ik ben al paar keer behoorlijk ziek geweest.
    Eet fruit, eet regelmatig groente etc etc, je lichaam verwerkt extra energie dus denk dat je mazzel hebt dat je verder lekker in je vel zit.

Groetjes Anna.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Tegen mij is gezegd juist minder! Ook omdat ik nu dus al vanaf het begin van mn zws steeds verkouden en grieperig ben steeds weer opnieuw :( En de vk en ha zeggen dat dat komt omdat mijn weerstand n minder is ;)

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    tegen mij is gezegd dat je weerstand minder is. En ik moet zeggen dat merk ik ook wel. Heb een dikke week geleden nog buikgriep gehad en nou zit ik weer tegen een griep aan. ik slik gravitamon voor extra vitamines, op advies van me VK.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik weet wel dat het na mn bevalling bij mn dochter echt veeeeeeeel minder was, tijdens mn zwangerschappen ben ik nooit echt ziek geweest maar dat ben ik anders ook niet. Alleen de eerste 9 maand ong. na de bevalling ben ik echt een paar keer goed ziek geweest met hoge koorts enzo.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook mijn weerstand is veel minder!
    En volgens de huisarts is dat heel normaal :(

9. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik dacht ook al dat je weerstand nu minder zou zijn. Lijkt me op zich ook wel logisch: je hebt inderdaad meer vitamines ed. nodig, je slaapt over het algemeen slechter, je verbruikt veel meer energie voor het groeien van je kind....
    Zal ook wel mede 1 van de redenen zijn waarom zwangere vrouwen zo vaak een blaasontsteking hebben...
    Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap een paar keer goed ziek geweest, nu gaat het goed, enkel erg moe.
    Ik ga het ook nog wel even aan de VK op dit forum vragen.
    Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Emma

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Mijn man is ziek, griep of keelonsteking, en (even afkloppen) hij heeft mij tot nu toe nog niet aan gestoken! Dus bij mij lijkt mijn weerstand wel beter te zijn ;)

11. lolifantje

lolifantje Actief lid

2 nov 2006
    102
    0
    0
    Ik ben net zwanger en verkouden! En dat was ik bij de eerste zwangerschap ook, dus ook ik denk dat de weerstand juist minder is.

Deel Deze Pagina