16 dgn overtijd!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pluiz, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluiz

pluiz Lid

16 nov 2006
    63
    0
    0
    Hallo, ik ben vandaag zoals je ziet 16 dgn overtijd, heb vandaag nog een urinetest gedaan; negatief. Gister bloed af laten nemen voor een hcgtest, mag a.s. dinsdag bellen voor de uitslag. Nou lees ik hier en daar dat je cyclus beïnvloed kan worden door stress, maar ik heb helemaal geen stress! Gebruik al 2 jaar geen pil, altijd regelmatig gemenstrueerd. Begin nu wél een beetje de zenuwen te krijgen, want ik heb sinds gister een beetje hoop gekregen en vandaag heb ik heeeel erg mijn twijfels of er misschien iets mis is met mijn buikie..ook omdat ik wel symptomen heb die bij een zwangerschap horen.
    Komt dit vaker voor?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pluiz,

ht komt volgens mij niet zo heel vaak voor. Je kunt naar ik weet tot een week of 16 positief testen. Maar dat je na 2 weken een negatieve test hebt is raar. Als je eenmaal positief hebt getest, wil dit zeggen dat je zwangerschapshormonen hebt aangemaakt en zwanger bent. Als het mis zou zijn gegaan test je ook na ruim 2 weken vaak nog positief. En wanneer je al je zwangerschapstekenen nog hebt, is er misschien iets misgegaan bij het uitvoeren van die laatste test. Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar ik zou nog eens een test doen. Als die positief is, weet je het zeker. Als die negatief is, zou ik eens contact opnemen met de huisarts. Die kan je dan vertellen of er inderdaad iets is misgegaan met de zwangerschap of dat er iets is met de manier van testen. Ik weet het dus gewoon niet zeker, helaas.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina