Baby 4 mnd mee naar Condoleance?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Vanavond bereikte mij het slechte nieuws dat mijn tante is overleden. De kanker is haar te sterk geweest :(.

Nu zal eind van deze week haar begrafenis zijn. Mijn kleine meisje gaat dan naar mijn schoonouders.. maar nu vroeg ik mij af of ik het kon 'maken' om haar mee te nemen naar de condoleance?
    Ik kan haar niet even snel ergens anders brengen, omdat heel mijn familie er dan is, en mijn schoonfamilie woont een poosje rijden hiervandaan.

Vind het zo moeilijk... :(

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Gecondoleerd.
    Ja, waarom niet? Lekker in de draagzak bij je en er gewoon heengaan lijkt me.

3. Precies.. Bovenstaande advies volgen!
    vind het niet zo raar hoor.

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Waarom kan het niet?
    2 weken geleden heb ik mijn zoon ook mee genomen en ook zelfs naar de begrafenis..
    Ik zou het gewoon doen...
    Goed eten geven voor je weg gaat en dan komt alles goed!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

Ik zie niet in waarom niet...
    Ik heb het ook moeten doen. Toen Megan ongeveel 6mnd oud was is de beste vriend van mijn vader over leden. Hij kende Megan ook en was weg van haar dus het zou gek geweest zijn om haar niet mee te nemen naar de crematie.
    Dus is zou het gewoon doen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Naar de condoleance zou ik haar gewoon meenemen.
    Maar niet naar de begrafenis/crematie.

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn opa is overleden en donderdag is de crematie.
    Mijn oudste (13) gaat waarschijnlijk mee. Mijn zonen van 6 en 9 blijven bij hun vader. Maar voor de jongste heb ik niemand.
    (nee vader is geen optie) Dus ik ben van plan hem mee te nemen.
    Mijn opa is vrij onverwachts overleden dus ik heb geen afscheid kunnen nemen. Ik had hem liever niet meegenomen maar ik zie geen andere mogelijkheid. Zodra hij gaat huilen/jammeren ga ik weg maar ik ga een poging wagen.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

de oma van mijn man was overleden toen onze zoon bijna 4 maanden was,

Wij hebben hem niet meegenomen, de rij voor het condoleren was 2,5 uur !!!! voor alle mensen ons gecondoleerd hadden.

om te gaan condoleren had ik hem meegenomen... maar wij zaten er zelf tussen om gecondoleerd te worden.

9. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Gecondoleerd..
    Maar waarom kunnen er 2 bij je man blijven en de jongste niet? :(

TS, Gecondoleerd!
    Ik zou haar ook gewoon meenemen hoor!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    idd gewoon meenemen, als je dr lekker in de draagzak doet slaapt ze misschien al voordat je er bent, en zo kan ze je ook een beetje troost geven.

gecondoleerd en sterkte met het verlies.

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Gecondoleerd meis.

Ik zou haar gewoon meenemen naar de condoleance. De begrafenis / crematie niet. Ik heb dit een aantal maanden geleden ook meegemaakt bij mijn oma.
    Ik wilde toch rustig de dienst meemaken en niet continu me druk maken als mijn kindjes (2 en 9 maanden) wilen rondrennen of jengelen.
    Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf daar in staat.
    iig heel veel sterkte.

12. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nogmaals gecondoleerd..

Een condoleance kan best wel..
    Zolang je meisje niet heel overgevoelig is qua emoties van anderen.. is dat geen probleem denk ik. Anders is het misschien voor haar niet prettig.

Zoals ze zeggen.. in de draagzak en dan kan ze gewoon mee!

13. giraf

giraf Niet meer actief

Allereerst gecondoleerd.

Ik zou haar inderdaad niet meenemen naar de begrafenis, maar wel naar de condoleance.
    Een tijdje terug heb ik nog een condoleance gehad en heb de kleine toen ook gewoon meegenomen. Veel mensen vonden het zelfs leuk om haar te zien. Geeft toch weer een soort afleiding voor veel mensen van een 'ongemakkelijke situatie'

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou het zelf niet doen, heb je geen vriendin of buuv?
    Anders ga je man en jij toch apart, zodat de ander even bij jullie kindje blijft.
    Desnoods ga je samen met de auto, en gaat eerst de een naar binnen, dan de ander.

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Gecondoleerd.

Ik zou het gewoon doen. Een condoleance duurt maar een paar minuten en je bent zo weer buiten. Wij hadden laatst Sem mee en er was nog een andere baby. Geen enkel probleem.

16. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hoe is je kindje? Als het een onrustige baby is die juist rond de tijd van de condoleance honger heeft? Niet meenemen! Niemand zit erop te wachten dat in een situatie van groot verdriet een baby ligt te huilen. De aandacht moet uitgaan naar de nabestaanden, niet naar een baby!

Maar als ze altijd ligt te slapen en geen kik geeft, gewoon meenemen.

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zo denk ik er ook over....

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik zag het op twitter... nogmaals gecondoleerd..

ik zal het zelf niet doen denk ik...

19. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Gisteren me tante gecremeerd, familie van mij hadden naar de condoleance ook hun baby mee genomen van net 3 weken oud. Ze hadden kindje in de draagzak met speentje en een knuffeltje, ging prima, kindje heeft me tante niet gezien, gelukkig ook, want kindje had anders direct gekrijst, maar is prima gegaan, en kindje begon op het eind beetje te `brabbelen` dus voor ons ook erg fijn. Beetje het `het einde en een nieuwe begin in 1 idee`

20. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik zou het eigenlijk niet doen denk ik. Ik vind het geloof ik niet zo gepast. En ik denk ook dat het voor jezelf prettiger is om je op de condoleance te kunnen concentreren, zonder steeds bang te zijn dat je kindje gaat huilen/gillen/stinken.... Sommige condoleances zijn zo afgelopen, maar als je inderdaad al 2 uur in de rij staat, lijkt me dat niet zo praktisch met een kind bij je...

Deel Deze Pagina