wees trots op jezelf ook met een maatje meer

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tja, ik ben dik geworden door hormonen van de MMM,maar t is fijn om te weten dat mensen mij dus ALTIJD veroordelen zonder mij te kennen. ;)
    Blijkbaar denken mensen dus echt dat t alleen maar aan eten ligt, en maakt mijn wens voor een kindje niet uit in dit geval.

En overgewicht en zwanger worden: Mijn gyn heeft nooit geadviseerd om af te vallen, en ik ben toch een flinke meid.
    Als je vlak voor het zwanger worden ga afvallen, kom je des te sneller aan als je eenmaal zwanger bent.
    En daar word je huid niet mooier van hoor!

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mooi geschreven :D mijn complimenten!

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Goed geschreven

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Je weet zelf ook wel wat wel en niet 'normaal' is. Het gaat natuurlijk om dat lengte en gewicht met elkaar in evenwicht zijn. Volgens mij ging het hier over méér dan wat steviger zijn dan gemiddeld.

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    Amen inderdaad.

ik was voordat ik ziek was 10 kilo lichter en vrij gespierd nu na mijn ziek zijn van ander half jaar meer een lekkere licht mollige vrouw met flinke billen en tieten.. nou vind het wel best zo ben blij dat ik nog mag leven.

ik sport weer en eet goed en ben weer een paar kilos lichter maar het kan mij niets meer schele ik voel mij goed en mijn man vind die grote kont wel extra lekker geloof ik ihiihihih :D:D:D

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

@Wijffie75:
    Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe Noekie89 dat voor zich ziet straks. Ik neem aan dat ze hier is, omdat ze een kinderwens heeft. Als ze zelf al op zo'n jonge leeftijd veel overgewicht heeft, dan vraag ik me inderdaad af hoe dat zal verlopen met haar kinderen later. Ik verwijt haar niets, ik hoop alleen dat ze er verstandig mee omgaat.

Je hebt het ook over het feit dat overgewicht iets is dat niet als normaal wordt beschouwd in de maatschappij. Er zijn zat culturen waarbij een vrouw met overgewicht als welvarend of aantrekkelijk wordt beschouwd. Er zijn ook zat culturen waarbij dat niet zo is. De wetenschap heeft ook een theorie, waarbij de mens instinctief een gezond uitziende partner zoekt, om zo voor een sterk nageslacht te kunnen zorgen. Hoe je het ook went of keert, ernstig overgewicht is niet gezond, en kan leiden tot gezondheidsklachten op korte of lange termijn. Dat jij er geen last van hebt gehad, is mooi natuurlijk.

@Brabbel1988:
    Ik reageerde op Noekie89, vandaar dat ik haar stukje in quote had gezet. Voor zover ik kan lezen uit haar post, valt haar overgewicht niet te wijten aan medicijngebruik maar aan haar eetpatroon en te weinig beweging. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je je aangesproken voelt.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik weet wel wat je bedoelt hoor, maar het gaat mij erom dat iets 'niet normaal' genoemd wordt. En omdat het niet normaal is, moet er iets aan veranderen. Wie zijn wie om dat voor een ander te bepalen? Dus ik bedoel niet dat jij dat niet mag bepalen, maar wij, als maatschappij.

Iemand die 1m50, dus kleiner dan gemiddeld. Niet normaal dus moet veranderen?
    Iemand die 2m10 is, dus langer dan gemiddeld. Niet normaal dus moet veranderen?

En wanneer is iets stevig en wanneer is iets dik? Wie bepaalt dat? Wat de een slank vindt, vindt een ander stevig en weer een ander dik. Ik heb hier topics gelezen van meiden die balen van hoe dik ze zijn en blijken dan mt 42 te hebben. In mijn ogen is mt42 slank, in hun ogen dik. Dus wie bepaalt nou of t normaal is of niet?

Snap je wat ik bedoel?

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind het niet echt tof dat mensen op ts in gaan praten om af te vallen..overgewicht is niet gezond, maar ondergewicht/drinken/roken net zo min en dat doen ook genoeg mensen.
    Zelf ben ik leuker als ik niet lijn haha en veeeeel gelukkiger. Ik ben een metalmeid met piercings en tattoo's en voel sowieso geen drang om me aan te passen aan een schoonheidsideaal.
    En ondanks dat er een grotere kans op complicaties was heb ik een heerlijke zwangerschap en top bevalling gehad.

Sommige mensen hebben ook aanleg om dik te zijn. Zijn ze bij ons in de familie allemaal bijna (alleen mijn moeder is heel slank, maatje 34 dus iedereen is altijd zo verbaasd dat het mijn moeder is!)

het lijkt me belangrijker dat ik bewust eet, elke dag vers kook en alles op de fiets doe (heb niet eens een rijbewijs) op mijn werk loop ik de hele dag en ik ren een stuk sneller de trap op dan mijn rokende collega's

Laten we gewoon iedereen in zijn waarde laten en accepteren zoals ze zijn, word de wereld ook een stukje leuker van denk ik..

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nog even je eerste post erbij gehaald om t duidelijk te maken.
    T gaat mij hier vooral om het dikgedrukte.
    Vooral de zin, Wat voor een eetpatroon zou je je kinderen dan leren, je bent wel hun voorbeeld.
    Dus als iemand dik is, dan zou diegene hun kinderen een verkeerd voorbeeld geven?
    Ben ik niet met je eens.
    En ik voel me idd aangevallen, want jij doet nu net alsof elke volle vrouw een slecht voorbeeld is voor hun kids,omdat ze zichzelf volstouwen.

En je eerst gedeelte van je post vond ik ook behoorlijk cynisch over komen.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    idd, dikke mensen kunnen ten eerste best gezond eten. En ten tweede, mijn kind is mijn alles en ik maak de allerbeste keuzes die ik voor hem kan maken. Dus ook met wat ik hem aanbied.

Ik ga zelf voor hem koken, verdiep me nu in op welke manier, rapley of zelf stomen en malen. En hij krijgt geen suiker/diksap/limonade etc als ik ga bijvoeden..

Waarom zou ik die gezonde keuzes niet kunnen maken voor mijn kind? het vet is niet in mijn hersenen gaan zitten hoor :p

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    :d:d:d

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hardstikke goed meid! mooi geschreven :D
    Kan ik alleen maar beamen :)

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Goed geschreven!

Ik ben ook een meid met een maatje meer en mij maakt het ook bar-weinig uit! Het is altijd al zo geweest bij me, het hoort nou eenmaal bij me! En dat betekend niet dat ik de hele dag door cola drink (lust ik niet eens), chips eet (hmm nee liever niet) of patat neem (nee ook dat liever niet) Ik eet gewoon gezond en met regelmaat, dus waar het vandaan komt? Geen idee... Zelfs lichaamsbeweging krijg ik genoeg! ;)
    Ik laat me wel regelmatig helemaaaaaaaaal onderzoeken in het ziekenhuis, om te kijken of alles nog steeds helemaal goed en gezond is! En ja hoor, ik ben nog steeds gezond!!!
    Het is zelfs zo, dat mijn vriend (waar je bijna doorheen kunt kijken zo dun, bij wijze van) 'dikker' is, dan wat ik ben... Van binnen bedoel ik dan.. Zijn organen etc zijn allemaal een stuk ongezonder dan hoe mijn organen etc etc zijn...
    Dus tja... Je kan van buiten nog zoooo mooi slank zijn maar van binnen wel 'dik'... Ik ben van buiten mooi mollig en van binnen mooi 'slank' ;)

Maargoed, zolang je je goed voelt en je hebt geen gezondheidsklachten; geweldig meid dat je je heerlijk in je vel voelt!!!

14. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goed geschreven meid !!

En zolang je gezond bent en blijft is het goed toch. We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.

Leven en laten leven mensen

15. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Groot gelijk, het leven is wat je er zelf van maakt!

p.s. mijn man heeft dus echt een hekel aan maatje 36. Dat vindt hij eng. Hij vind een vrouw met een maatje meer super sexy, vooral dikke billen vind hij prachtig. Laat ik nou maatje 38 zijn...hij is helemaal blij dat ik nu maat 40 heb door het stoppen met roken :D

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mooi geschreven, en top dat je dat hier neer zet!!

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

104 schoon aan de haak...bleergh
    wie durft....

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me inderdaad ook aan bij de vorige reacties!
    Ik ben zelf 1.80 lang en inmiddels ook 96 kilo.
    Voordat ik mijn man leerde kennen was ik 73 kilo en ik ben in dik 4 jaar tijd 20 kilo aan gekomen, ook mijn man is ruim 30 kilo bij gekomen.
    Bij ons heeft het ook wel te maken met ons eet patroon wat we toen die tijd hadden. We woonden net samen, dus het was veel uit eten of lekker eten halen.
    Inmiddels doen we het niet meer, eerst heb ik ook wel veel moeite gehad om mijn "ik" te accepteren zoals hij nu is. Maar inmiddels weet ik wel beter. Ik zit lekker in mijn vel, voel me goed en ik heb een man die ontzettend veel van me houd om wie IK ben! Dat is voor mij het belangrijkste.

Als anderen vinden dat mensen te zwaar zijn, prima! Laat ze denken, maar jij moet de gene zijn die lekker in dr vel moet zitten. Als je dat niet zit, dan kun je er inderdaad iets mee doen, maar als je, je zelf prima vind en je voelt je er lekker bij, dan is er ook niets mis mee.

Ik accepteer me zelf om wie ik nu ben!

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Ik doe met je mee!
    96 kilo!

Foto is misschien een beetje onduidelijk, maar het is de enige foto waar ik bijna helemaal op sta, de rest van de fotos zie je alleen maar mn hoofd. ;)

20. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Meid...je ziet er helemaal prima uit toch!!
    Vind je geen 96 kilo lijken....
    De hardste opmerking ooit kreeg ik eind vorig jaar...
    Ik ben half portugees en ging voor het eerst in jaren weer terug naar ons huis met mijn man....een buurvrouw daar die mij al van kinds af aan en alleen slank kent zei: Is dat jouw man? wow wat een stuk, ik zou maar eens goed op dieet gaan, anders ben je hem zo kwijt aan een ander. Ik stond erbij te lachen als een boer met kiespijn :x

Deel Deze Pagina