moesje jomanda je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, als jij het zo kunt redden en de gemeente gunt het je zo , doe je maar maarja ik denk dat we op dat punt gewoon van instelling verschillen plus dat dit hier in belgie niet opgaat dusja de mentaliteit ligt ook anders. als je hier loontrekkend bent dan krijg je gegarandeerd binnen de 3 weken uitnodigingen voor gesprekken, cv maken, taallessen ( als nodig is) vergadering om loopbaanbegeleiding te doen en dan mag je zeggen hé ik vind geen werk want, een baas neemt het niet dat je regelmatig afwezig bent. hier gaat het zo dat als je na 2 jaar niet kan aantonen dat je de moeite hebt gedaan van te soliciteren ( zowel schriftelijk als mondeling) en je niet op hun uitnodigingen ingaat dan speel je je steun kwijt en krijg je xaantal jaar er ook geen recht meer op. en ze trekken het hun zeker niet aan hoe de thuissituatie is want kind ziek, kan je de oppasdienst bellen moet je zelf niet doen dan of zelfs als je het moeilijk hebt om op een bepaalde plaats te geraken... soit het maakt hun niet uit, zij gaan der vanuit dat er genoeg faciliteiten zijn voor de kids zodat jij kan gaan werken enja hier in belgie moet ik zeggen zijn die er ook wel dus vandaar dat ik ert anders over denk
tuurlijk hier zijn ook oppasdiensten opa's en oma's peuterspeelzalen etc.. MAAR zet jij je kinderen daarvoor op de wereld? ik niet!en gelukkig ben ik een moeder die wel tot der kleine 4 i thuis mag blijven(wil niet zeggen dat ik dit ook daadwerkelijk doe)maar ik heb wel de keuze..net als een stel daar ook voor kan kiezen dat de ene ouder thuis blijft en de ander werkt... ik voel me ook werkelijk niet aangevallen door wat je zegt maar het klopt niet dat mensen andere mensen veroordelen op het thuis willen blijven voor hun kinderen want dat is wat ik hier voel... Ik ben gewoon een super trotse thuisblijf moeder en zal weer hard aan het werk gaan als mijn kinderen naar de kleuterschool gaan..
ik heb niets tegen thuisblijfmoeders met alleen het verschil dat als je bij ons een thuisblijfmoeder ( huisvrouw) wilt zijn je geen inkomen daarvoor krijgt. mischien ook wel de reden waarom veel vrouwen die willen ,het niet kunnen omdat dit financieel niet haalbaar is. jij bent dan één van de gelukkige waarvoor de gemeente wel betaald om thuis bij haar kinderen te kunnen blijven, luxevoor jou dus. enja ik heb 4 kids op de wereld en de 2 jongste gaan naar een opvang enja ik heb der geen schuldgevoel over want ik ga werken omdat ik het sociaal contact van volwassene ook nodig heb en heb niks tegen huisvrouwen hoor, ieder zijn keus daarin MAAR ben je zoveel slechter dan als je wel wilt / moet werken? en mijn mening is toch wil je huisvrouw zijn goed maar ik vind niet dat de gemeenschap daarvoor moet betalen of het moet voor iedereen gelijk zijn maarja dat is werk voor de politiek hé
ik zeg niet dat je slecht zou zijn als je werk MAAR ik heb de keuze wel dus ik kies er bewust voor om bij mijn kinderen te zijn omdat mijn kinderen het al moeilijk genoeg hebben dat ze hun papa niet meer dagelijks om hun heen hebben... als je zou kunnen kiezen zou je waarschijnlijk ook zeggen ik blijf thuis of werk minder zodat ik bij mijn kinderen kan blijven! ik heb ook totaal niets tegen mensen die toch moeten werken juist respect voor hun ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten regelen met een moeilijk lerende zoon dus veel aandacht aan moeten geven met mijn kleine jongen die het er erg moeilijk mee heeft dat zijn papa er niet meer is en mijn zwangerschap dus ja ik ben blij met de luxe zoals het geschetst word leventje wat ik dan wel zou hebben...
mja mijn 2 oudste zijn ook van mijn ex en mij en hebben het ook supermoeilijk gehad in het begin zonder hun papa en mijn zoon heeft adhd in de zware vorm dus dat studeren herken ik maar al te goed. nu ben ook thuis gebleven met de twin totdat ze 5 maand waren ( financieel moest ik er niet naar kijken) maar ben echt bewust gaan werken om tussen de 4 muren uit te zijn en eens een volwassen gesprek te kunnen voeren. ben ook wel moe na een werkdag maar ik merkte toch dat ik meer energie had om met mijn gasten bezig te zijn dan toen ik er thuis mee was maar is zoals je zegt een persoonlijke keuze die je natuurlijk maakt. de één voelt zich beter thuis en de andere op het werk en zien beiden hun kids even graag. alleen krijg je der in belgie der niet voor betaald en in nederland op bepaalde plaatsen blijkbaar wel.
naja als jij het wil zien als betaald worden voor het thuis blijven prima mag van mij... mijn ex was degene die voor de kinderen zorgde ik was degene die werkte dus is zeer moeilijk voor hun deze omschakeling en zeker ook voor mij.. maar ik heb niet het idee tussen 4 muren te zitten of *volwassen gesprekken* te missen,die heb ik zeker wel maar zo kunnen we er over door blijven gaan maar word nu meer ja nee dan ontopic denk ik... er zijn gewoon in NL wel degelijk gemeentes waar je niet per direct een baan hoef te zoeken dat was men punt meer niet...
je hebt gelijk we gaan inderdaad wel oftopic en zoals ik al zei zolang jij je gelukkig voelt met je keuze en je kan het doen moet je dervoor gaan hé gelukkig is iedereen verschillend , t zou anders maar een saaie boel zijn