rekening autodealer, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ambonmanise, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi,

Vorig jaar juni hebben wij een auto gekocht bij de autodealer. Toen we wegreden ging het regenen en lekte het binnen in de auto aan de passagierszijde. Wij reden gelijk weer terug en de voorruit werd eruit gehaald en opnieuw gekit. Het leek verholpen te zijn.

Nu het vorige week heel hard regende lekte het opnieuw in de auto maar nu aan de bestuurderszijde. Omdat mijn man de auto nodig had voor zijn werk gingen wij afgelopen weekend naar de dealer maar moesten een afspraak maken voor deze week. Afgelopen dinsdag heeft mijn man vrij genomen en is naar de garage gegaan. Hij kon er wel op wachten zeiden ze tegen hem. Na 1,5 uur bezig te zijn geweest met het opsporen van de lekkage zei de monteur tegen mijn man dat het lekte bij de steun van de dakrail. Daar ontbraken 4 bouten aan elke kant. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dakrails gehad op het dak en toen hij de auto inleverde zonder de dakrails heeft hij de bouten niet meer teruggeplaatst. Bij het weggaan zeiden ze dat mijn man hoefde niets te betalen omdat het onze fout niet was maar van de vorige eigenaar. Mijn man heeft 's middags de auto getest in de wasstraat en er lekte niks meer dus het probleem is verholpen.

Vandaag kreeg ik een rekening van de autodealer waarop stond dat wij nog wel het arbeidsloon moeten betalen.
    Mijn man is niet van plan om het te gaan betalen omdat het onze fout niet was en de dealer dit eerder had na moeten kijken.

Wat zouden jullie nu doen? Wel betalen of niet?:(
    Zo niet, hoe zouden jullie dit aanpakken?

Graag jullie advies!!

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Niet betalen. Zou hier wel even contact over opnemen en eventueel juridisch advies inwinnen.

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    #3 Elvira, 31 aug 2012
    Laatst bewerkt: 31 aug 2012
    Ik zou het ook niet betalen. Dit zijn toch dingen die de Dealer bij aankoop moet constateren? Je kan het een klant niet kwalijk nemen dat hij/zij dit niet heeft gezien. Het is dan onterecht dat ze jullie een rekening sturen. Als klant mag je er van uit gaan dat alles correct werkt en aanwezig is bij aankoop.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Om hoeveel geld gaat het?

In principe hoef je natuurlijk niets te betalen. Maar als je in de toekomst vaker van plan bent naar deze garage te gaan voor keuringen en dergelijke, pakken ze dat geld zo terug als ze willen.

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    het is rond de € 100.

6. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af of je een poot hebt om op te staan. Het was hun woord tegen dat van jullie over dat jullie niets hoefden te betalen. Zou wel goed uit laten zoeken hoor.
    Zat er trouwens nog garantie op?

Zou zelf ook (proberen) niet te betalen. Maar zou het wel goed uit laten zoeken.

Veel succes!

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Heb je al gebeld met de dealer? Misschien berust het wel op een misverstand en heeft de ?secretaresse? of anders personeelslid toch per abuis een rekening verstuurd.

Geef aan dat hij bij jullie heeft aangegeven dat het kosteloos was omdat de vorige eigenaar dit in principe veroorzaakt had.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou het niet betalen

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.498
    36.455
    113
    Ik denk dat je pech hebt en geen poot om op te staan. Het is al een jaar geleden dat je die auto hebt gekocht en er zit geen garantie meer op neem ik aan.

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    er zit inderdaad geen garantie meer op na 12 maanden.
    Ik ga er morgen wel even langs. Dat lijkt mij beter dan het over de telefoon te doen.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Contact opnemen met de dealer, je verhaal vertellen en de dealer zijn verhaal laten doen. Niet gelijk van het ergste uitgaan. Boos worden, rechtsbijstand etc kan altijd daarna nog.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

maar als er tegen ts gezegd word dat ze niet hoeven te betalen dan moet je niet achteraf toch aankomen met een rekening.

13. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    100€ Arbeitsloon voor 1,5 uur werk :(

Op de ene kant, kan ik begrijpen dat je een deel van de reparatie betaald aangezien jullie de auto verleden jaar gekocht hebben maar dit vind ik persoonlijk wel een erg hoge arbeitsloon.

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    misschien willen ze nu winst maken via de werkplaats omdat ze minder auto's verkopen?

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ook gehoord dat het heel slecht gaat in de autobranche. Maar dat is natuurlijk geen reden om de klanten die ze nog hebben weg te jagen met onnodig hoge rekeningen.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ben ik met je eens. We gaan er morgen wel naartoe om te vragen waarom we nu toch een rekening krijgen.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Puur om deze reden vind ik dat je het niet zou moeten betalen.

Al het andere doet dan niet meer terzake...

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dit ben ik met je eens. Ze moeten niet het één zeggen en het andere doen.

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Gewoon op een normale manier contact opnemen met de garage en uitleggen wat er gezegd is en dat je nu wel een rekening krijgt. (Dus niet boos of aanvallend)

Hebben wij ook ooit gehad, het zou binnen de garantie vallen en kregen toch een rekening. Na een mailtje erachteraan gestuurd te hebben hoefden we de rekening niet te betalen.

20. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ben benieuwd wat de dealer zegt.

Om ff een reactie te geven op opmerkingen hierboven.
    €100,- voor 1,5 uur werk is voor een dealer heel normaal. Gemiddeld betaal je (vooral bij een merkdealer) €80,- per uur voor een monteur.

De autobranche valt op zich heel erg mee (manlief is monteur). Er worden steeds meer auto's verkocht en ook daar merken ze dat de economie weer aantrekt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het niet goedpraten ofzo, maar dit kan al door een misverstand ontstaan. Als de monteur vergeten is om op zijn werkbon te zetten dat ze geen kosten in rekening moeten brengen, dan weet de administratie van de dealer dat ook niet en sturen ze gewoon een rekening.

ik hoop dat je er morgen uit komt met ze.

Deel Deze Pagina