Hoi, deze vraag had ik net onder een ander forum geplaatst, maar denk dat ie hier beter past: Ruim 2 maanden geleden ben ik gestopt met de anticonceptie. Ik ben nog niet ongesteld geweest. Kan ik wel een eisprong hebben? Ik heb inmiddels ovulatietesten gebruikt en ik denk dat ik mijn eisprong gevonden heb, namelijk afgelopen woensdag. Toevallig zag ik in mijn agenda dat ik precies 4 weken daarvoor ook al een eisprong dacht te hebben, maar was niet ongesteld geworden. Iemand een idee of dit mogelijk is? Ben benieuwd of ik dit keer wel ongesteld word....begin het vertrouwen daarin wat kwijt te raken.
Hoi Seol, VOlgens mij kan dat niet. Na een eisprong volgt gemiddeld 14 dagen (varieert van 10 - 18 dagen) later een menstruatie. ALs de menstruatie niet volgt ben je zwanger of is er toch geen eisprong geweest. Ik heb wel begrepen dat je positieve ovulatietesten kunt krijgen zonder dat er werkelijk een eisprong volgt. Dan is je lichaam wel bezig om je ei te laten springen maar dat lukt niet. Dat zie je wel vaker bij PCOS. Maar je kunt ook gewoon een keertje pech hebben dat je lichaam een keertje overslaat. Voor nu zou ik in elk geval twee weken afwachten en kijken wat er gebeurd. Eventueel zou je om erachter te komen of je wel een eisprong hebt je basale ochtendtemperatuur kunnen gaan bijhouden. Vaak kom je er met een combinatie van ovutesten en tempen wel achter wanneer en of je ei is gesprongen. Zoiezo als dit lang aanhoudt zou je eens bij je ha kunnen informeren. Lijkt me wel heel vervelend. Je wil zo graag en nu werkt je lichaam niet mee . Knuf en sterkte!
Dank je Afrola. Ben erg benieuwd of ik een eisprong heb gehad of niet. De streepjes op de ovutesten zijn wel weer lichter en het vruchtbaar slijm is inmiddels ook afgenomen. Dat lijkt mij een teken dat er toch iets is gebeurd. Mocht het niet zo zijn dan ga ik zeker tempen. Bedankt voor de tip. Ik had al bij de ha aangegeven dat ik al even wacht op mijn menstruatie. Hij gaf aan dat dit geen kwaad kon en dat dit wel maanden uit kan blijven. Zit ik echt niet op te wachten moet ik eerlijk zeggen. Ik wil graag de zekerheid dat mijn lijf doet wat ie moet doen...